Stranica 9 od 41
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 07 Avg 2013, 19:39
od alend
Drugi železnički most u Ovčar Banji u pravcu Užica. Na prvi most pruga je dolazila direktno iz tunela i prelazila na desnu stranu Zapadne Morave, a ovim se vraćala ponovo na njenu levu stranu.
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 07 Avg 2013, 22:34
od cira-1
Voz direktno iz tunela ide na most preko Zapadne Morav.
Drugi most kojim se vraćao na njenu levu stranu.

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 10 Avg 2013, 11:25
od presa
Železnička stanica Trstenik između dva rata.
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 24 Avg 2013, 13:43
od ivanjz
Teretna kompozicija u stanici Ljubić.
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 03 Sep 2013, 11:05
od presa
Sa foruma Poltikinog Zabavnika su ove dve sjajne fotografije. Na prvoj je železnička stanica u Kruševcu krajem 1915. godine kada je Srbija već bila okupirana. Na drugoj lokomotiva SDŽ broj 123 u stanici.

- Krusevac-1915_zps0f4844a2.jpg (125.08 KiB) Pogledano 2270 puta

- Krusevac_zpsefa292bd.jpg (89.46 KiB) Pogledano 2270 puta
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 04 Okt 2013, 15:21
od ivanjz
"Дана 20. маја 1958. године, почињу радови на полагању нормалног колосека на прузи Крушевац–Краљево. Полагање колосека вршиће се од Крушевца према Краљеву. С тим у вези са даном 20. мајем т. г. обуставља се целокупан цаобпаћај возова колосека 0,76 од станице Параћин до непоседнуте станице Кошеви. У првој етапи нормализације пруге Крушевац–Краљево предвиђа се полагање нормалног колосека од Крушевца до Трстеника у следећим роковима: од 19. V до 31. V – између Крушевца и Кошева, од 2. VI до 12. VI. између Кошева и Стопање, од 23. VI до 3. VII 1958. год. између Почековине и Трстеника. За део пруге Трстеник–Краљево рокови нормализације биће утврђени и објављени накнадно. У вези горе изнетог са даном 19. V 1958. године у 24,00 часа престаје саобраћај свих возова на делу пруге од Параћина до непоседнуте станице Кошеви, издатих редом вожње 2. VI 1957. године, а са даном 20. V 1958. године, у прилогу овог наређења издаје се нови ред вожње нормалног колосека од Сталаћа до Крушевца..."
На слици доле железнички магацин у станици у Трстенику са узаног колосека који је порушен 1966. године.
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 04 Okt 2013, 20:15
od ivanjz
Zanimljivo je da je tek 1958. godine ukinuta pruga uskog koloseka od Paraćina preko Stalaća i Kruševca do Kraljeva.
Da li neko ima podatak kada je izgrađena prugo normalnog koloseka od Kraljeva do Čačka?
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 04 Okt 2013, 22:13
od sdz361
Pruga normalnog koloseka od Kraljeva do Čačka je zvanično puštena u javni saobraćaj 29.11.1955. godine. Ali ta pruga je praktično izgrađena još pre II svetskog rata kao deo radova na novoj pruzi Kraljevo - Čačak - Valjevo - Loznica. Međutim do izbijanja aprilskog rata ona nije puštena u redovan saobraćaj, koliko znam nisu bila završena sva kolosečna postrojenja u Čačku. Tokom rata je i oštećena tako da je tek 1955. potpuno osposobljena za redovan saobraćaj.
Inače uzana pruga od Kraljeva do Čačka je radila sve do 1960. godine, dakle još 2 godine nakon ukidanja uzane pruge od Kraljeva do Kruševca. Razlog za to je nepostojanje pretovarnih kapaciteta u Čačku. Naime pretovar sa uzanog na normalni kolosek se vršio u Kraljevu i dok nisu napravljena odgovarajuća postrojenja u Čačku (a to je završeno tek 1960. godine) morao je da se zadrži uzani kolosek radi dopreme uzanih vagona na pretovar.
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 06 Okt 2013, 15:48
od PECELJ
U okviru ove teme objavljen je ovaj tekst kao citat :
"Pruga Stalać-Užice završena je 1912. godine, neposredno pred početak Prvog balkanskog rata.
Prvi voz u Užice stigao je 16. juna 1912. godine oko 13 časova, okićen zastavama i pozdravljen topovima. Svečani voz dovezao je u Užice masinovođa Slobodan Savić, bivši mašinski bravar. Pisak lokomotive uključio je kod Vrela, i tako ga dovezao na tek izgrađenu železničku stanicu u varoši. Na stanici ga je dočekalo oko dve hiljade ljudi. Užice je konačno dobilo železničku prugu."
Na ove dve slike železničke stanice Čačak ispod, navedeni su neki drugi datumi ?
Dobro bi bilo da se ovo razjasni. Nadam se da će g. Ivanjz i g. sdz361 ovo pogledati.

- sveanoputanjeprvogvozausc6.jpg (200.55 KiB) Pogledano 2729 puta

- cacakur7.jpg (81.43 KiB) Pogledano 2729 puta
Izvor za slike : ugašeni forum zovs....
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Poslato: 12 Okt 2013, 15:56
od ivanjz
ivanjz napisao:Raspored koloseka železničke stanice Čačak uskog koloseka.
Prvi kolosek bio je manipulativni. Drugi kolosek bio je izlazni za pravac Kraljevo-Kruševac-Stalać.
Na treći kolosek ulazili su i izlazili vozovi iz pravca Ljubića, preko rasputnice "Č", i iz Požega preko rasputnice "T".
Stanice Čačak i Ljubić sačinjavale se jedinstvenu tehnološku celinu.
Na fotografiji dole vidi se sva veličine železničke stanice u Čačku. Čini se da ima i više koloseka nego što je dato u njenom zvaničnom opisu. Sa brojem 1 označen je most preko Zapadne Morave kojim su vozovi išli prem rasputnici "Č". Da li su u stanici bili upleteni i normalni koloseci iz pravca Kraljeva teško je reći.
http://www.google.com