Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Drugi železnički most u Ovčar Banji u pravcu Užica. Na prvi most pruga je dolazila direktno iz tunela i prelazila na desnu stranu Zapadne Morave, a ovim se vraćala ponovo na njenu levu stranu.
- Prikačeni fajlovi
-
- Ovcar-Stari-most.jpg (119.69 KiB) Pogledano 2586 puta
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
- Prikačeni fajlovi
-
- TrstenikSt1.jpg (233.52 KiB) Pogledano 2572 puta
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
- Prikačeni fajlovi
-
- Cacak.jpg (230.99 KiB) Pogledano 2553 puta
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Sa foruma Poltikinog Zabavnika su ove dve sjajne fotografije. Na prvoj je železnička stanica u Kruševcu krajem 1915. godine kada je Srbija već bila okupirana. Na drugoj lokomotiva SDŽ broj 123 u stanici.
http://www.google.com
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
"Дана 20. маја 1958. године, почињу радови на полагању нормалног колосека на прузи Крушевац–Краљево. Полагање колосека вршиће се од Крушевца према Краљеву. С тим у вези са даном 20. мајем т. г. обуставља се целокупан цаобпаћај возова колосека 0,76 од станице Параћин до непоседнуте станице Кошеви. У првој етапи нормализације пруге Крушевац–Краљево предвиђа се полагање нормалног колосека од Крушевца до Трстеника у следећим роковима: од 19. V до 31. V – између Крушевца и Кошева, од 2. VI до 12. VI. између Кошева и Стопање, од 23. VI до 3. VII 1958. год. између Почековине и Трстеника. За део пруге Трстеник–Краљево рокови нормализације биће утврђени и објављени накнадно. У вези горе изнетог са даном 19. V 1958. године у 24,00 часа престаје саобраћај свих возова на делу пруге од Параћина до непоседнуте станице Кошеви, издатих редом вожње 2. VI 1957. године, а са даном 20. V 1958. године, у прилогу овог наређења издаје се нови ред вожње нормалног колосека од Сталаћа до Крушевца..."
На слици доле железнички магацин у станици у Трстенику са узаног колосека који је порушен 1966. године.
http://www.google.com
На слици доле железнички магацин у станици у Трстенику са узаног колосека који је порушен 1966. године.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Trstenikmagacin.png (662.63 KiB) Pogledano 2482 puta
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Zanimljivo je da je tek 1958. godine ukinuta pruga uskog koloseka od Paraćina preko Stalaća i Kruševca do Kraljeva.
Da li neko ima podatak kada je izgrađena prugo normalnog koloseka od Kraljeva do Čačka?
http://www.google.com
Da li neko ima podatak kada je izgrađena prugo normalnog koloseka od Kraljeva do Čačka?
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Pruga normalnog koloseka od Kraljeva do Čačka je zvanično puštena u javni saobraćaj 29.11.1955. godine. Ali ta pruga je praktično izgrađena još pre II svetskog rata kao deo radova na novoj pruzi Kraljevo - Čačak - Valjevo - Loznica. Međutim do izbijanja aprilskog rata ona nije puštena u redovan saobraćaj, koliko znam nisu bila završena sva kolosečna postrojenja u Čačku. Tokom rata je i oštećena tako da je tek 1955. potpuno osposobljena za redovan saobraćaj.
Inače uzana pruga od Kraljeva do Čačka je radila sve do 1960. godine, dakle još 2 godine nakon ukidanja uzane pruge od Kraljeva do Kruševca. Razlog za to je nepostojanje pretovarnih kapaciteta u Čačku. Naime pretovar sa uzanog na normalni kolosek se vršio u Kraljevu i dok nisu napravljena odgovarajuća postrojenja u Čačku (a to je završeno tek 1960. godine) morao je da se zadrži uzani kolosek radi dopreme uzanih vagona na pretovar.
Inače uzana pruga od Kraljeva do Čačka je radila sve do 1960. godine, dakle još 2 godine nakon ukidanja uzane pruge od Kraljeva do Kruševca. Razlog za to je nepostojanje pretovarnih kapaciteta u Čačku. Naime pretovar sa uzanog na normalni kolosek se vršio u Kraljevu i dok nisu napravljena odgovarajuća postrojenja u Čačku (a to je završeno tek 1960. godine) morao je da se zadrži uzani kolosek radi dopreme uzanih vagona na pretovar.
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
U okviru ove teme objavljen je ovaj tekst kao citat :
"Pruga Stalać-Užice završena je 1912. godine, neposredno pred početak Prvog balkanskog rata. Prvi voz u Užice stigao je 16. juna 1912. godine oko 13 časova, okićen zastavama i pozdravljen topovima. Svečani voz dovezao je u Užice masinovođa Slobodan Savić, bivši mašinski bravar. Pisak lokomotive uključio je kod Vrela, i tako ga dovezao na tek izgrađenu železničku stanicu u varoši. Na stanici ga je dočekalo oko dve hiljade ljudi. Užice je konačno dobilo železničku prugu."
Na ove dve slike železničke stanice Čačak ispod, navedeni su neki drugi datumi ?
Dobro bi bilo da se ovo razjasni. Nadam se da će g. Ivanjz i g. sdz361 ovo pogledati. Izvor za slike : ugašeni forum zovs....
"Pruga Stalać-Užice završena je 1912. godine, neposredno pred početak Prvog balkanskog rata. Prvi voz u Užice stigao je 16. juna 1912. godine oko 13 časova, okićen zastavama i pozdravljen topovima. Svečani voz dovezao je u Užice masinovođa Slobodan Savić, bivši mašinski bravar. Pisak lokomotive uključio je kod Vrela, i tako ga dovezao na tek izgrađenu železničku stanicu u varoši. Na stanici ga je dočekalo oko dve hiljade ljudi. Užice je konačno dobilo železničku prugu."
Na ove dve slike železničke stanice Čačak ispod, navedeni su neki drugi datumi ?
Dobro bi bilo da se ovo razjasni. Nadam se da će g. Ivanjz i g. sdz361 ovo pogledati. Izvor za slike : ugašeni forum zovs....
Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užic
Na fotografiji dole vidi se sva veličine železničke stanice u Čačku. Čini se da ima i više koloseka nego što je dato u njenom zvaničnom opisu. Sa brojem 1 označen je most preko Zapadne Morave kojim su vozovi išli prem rasputnici "Č". Da li su u stanici bili upleteni i normalni koloseci iz pravca Kraljeva teško je reći.ivanjz napisao:Raspored koloseka železničke stanice Čačak uskog koloseka.
Prvi kolosek bio je manipulativni. Drugi kolosek bio je izlazni za pravac Kraljevo-Kruševac-Stalać.
Na treći kolosek ulazili su i izlazili vozovi iz pravca Ljubića, preko rasputnice "Č", i iz Požega preko rasputnice "T".
Stanice Čačak i Ljubić sačinjavale se jedinstvenu tehnološku celinu.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Cacak-1968.jpg (170.49 KiB) Pogledano 2584 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta