Stranica 9 od 92
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 12:15
od PECELJ
1954.godine došlo do izmeštanja trase pruge zbog izgradnje akumulacionog je zera i hidroelektrane,
pa je se morao izgraditi još jedan sada betonski most na Neretvi, pre stanice Jablanica, gledano prema Mostaru :

Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 12:39
od ivanjz
PECELJ napisao:1954.godine došlo do izmeštanja trase pruge zbog izgradnje akumulacionog je zera i hidroelektrane,
pa je se morao izgraditi još jedan sada betonski most na Neretvi, pre stanice Jablanica, gledano prema Mostaru :

Mislim da je most prema Konjicu. Pruga od Jablanice prema Mostaru nije menjana.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 13:11
od PECELJ
Dobro sam ja napisao.
Pogledajte onu kartu na predhodnoj strani (trasa 1954.g.) pa ćete videti da je most između Ostrožca i Jablanice ali skoro kod same Jablanice.
Drugi-stari most je posle st.Jablanice, gledano ka Mostaru, i to bi trebao biti onaj čuveni most na Neretvi.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 13:20
od ivanjz
PECELJ napisao:Dobro sam ja napisao.
Pogledajte onu kartu na predhodnoj strani (trasa 1954.g.) pa ćete videti da je most između Ostrožca i Jablanice ali skoro kod same Jablanice.
Drugi-stari most je posle st.Jablanice, gledano ka Mostaru, i to bi trebao biti onaj čuveni most na Neretvi.
Ako je između Jablanice i Ostrošca onda je prema Konjicu, odnosno Sarajevu, a ne Mostaru. Inače ovaj most se nalazi na ulazu u samu Jsblanicu iz smera Konjica.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 13:35
od PECELJ
Ja sam napisao :
"pa je se morao izgraditi još jedan sada betonski most na Neretvi, pre stanice Jablanica, gledano prema Mostaru :"
Verovatno previđate ovu rečicu "pre".
Bitno je da se zna gde je bio.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 13:54
od ivanjz
Na ovoj staroj razglednici Jablanice vidi se nekadašnja železnička stanica uskog koloseka.
Strelicom sam naznačio gde je bila ložionica. Nalazila se u produžetku nekadašnje pruge prema Konjicu.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 13:59
od ivanjz
Tunel Glogošnica na staroj razglednici.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 14:07
od ivanjz
Ovaj tunel je snimio g. Ajdin i postavio fotografiju ovog istog tunela na zeljeznice.net iz vremena kada je pruga uskog koloseka radila još prema Mostaru.
Mislim da je ovaj tunel bio blizu stanice Prenj.
Milans je na ovom forumu napisao:
"Pogled je uzvodno u kanjonu rijeke Neretve, na sjever, prema Jablanici. Ovaj tunel je odavno pod vodom jezera HE Grabovica."
http://i966.photobucket.com/albums/ae14 ... adb58f.jpg
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 15:21
od mali.paja
Na slici mosta preko koje ide teretni vlak sa 2 lokomotive malo komentara. Prva zaprežna lokomotiva je najvjerovatnije iz Jablanice serije 83 sa Kobelovim dimnjakom (šeširom). To su dole zvali Koblerov dimnjak, netočno. Druga, vozna lokomotiva je serija 83 mostarka, Đakuša. Ovaj most je bio zajednički, željezničko-cestovni. Od stanice je bio udaljen 200-300m.
Tunel Glogošnica se zove po riječici Glogošnici koja se u ukrsnici Prenj ulivala u Neretvu. Slika prikazuje cijeli tunel. Na slici sa linka "željeznice.net" vidi se odvaljen komad tunela. 1945 kod povlačenja Nijemci su ugurali vagon(e) sa eksplozivom i to dignuli u zrak.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 12 Avg 2014, 20:46
od PECELJ
PECELJ napisao:Početkom 50-tih počinje da se gradi akumulaciono jezero i brana na Neretvi u blizini Jablanice . Mislim da je završena 1955.godine.
Zbog ove izgradnje dolazi do izmene-pomeranja trase pruge Konjic-Mostar i do premeštanja i izgradnje nove stanice Jablanica.
Pored toga morao se pored starog izgraditi još jedan most(betonski) preko Neretve pre stanice Jablanica.
Ovde su napravljene 2 greške, pa je pravilno :
- Nova žel.stanica Jablanica je napravljena-pomerena još 193-i neke godine a ne 1954.g.
- 1954.godine nije pravljen novi betonski most već je iskorišćen postojeći drumski.