Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Pecelj pozdravljen
Ove dve fotografije sam dobio od prijatelja i kaže da je tako pisalo uz fotografije, a ja nisam proveravao nego samo preneo .
Pozdrav
Ove dve fotografije sam dobio od prijatelja i kaže da je tako pisalo uz fotografije, a ja nisam proveravao nego samo preneo .
Pozdrav
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Dječaci?
Nemojte da vas ja iz Zaprešića ispravljam za vaše pruge u Srbiji. Ovo je Mokra Gora! 


-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
bravo g-dine mali paja.jednom za svagda da znate lokomotiva serije 83-173 pripadala je vuci vozova bijeljina,a tacno je i da je u jednom svom periodu bila u vuci vozova zajecar.gde je mozda i zavrsila svoju sluzbu na jz.sargan je drugo.lokomotiva serije 83-173 je nekada bila deo cuvene bijeljanske lozionicke ergele 83-173,83-174.83-175.83-162i 83-182.toliko da znate.g-dine mali paja za vas jedno pitanje.lokomotive serije 85 i 83 kao i mot. vozovi serijje 801 i 802 kako su saobracali preko bradine['zupcanica.vodeca serija 97.] na relaciji sarajevo-mostar-dubrovnik i obratno,hvala.nadam se da smo se razumeli.lokomotivski vozovi ili prevlacenje u hladnom stanju.pozdrav.
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Da počnem sa MOT serije 802. Oni (12 kom) nikad nisu vozili preko Bradine. Pojavili su se kad je već bila ukinuta uzana pruga između Ploča i Sarajeva.colicdusan325 napisao:bravo g-dine mali paja.jednom za svagda da znate lokomotiva serije 83-173 pripadala je vuci vozova bijeljina,a tacno je i da je u jednom svom periodu bila u vuci vozova zajecar.gde je mozda i zavrsila svoju sluzbu na jz.sargan je drugo.lokomotiva serije 83-173 je nekada bila deo cuvene bijeljanske lozionicke ergele 83-173,83-174.83-175.83-162i 83-182.toliko da znate.g-dine mali paja za vas jedno pitanje.lokomotive serije 85 i 83 kao i mot. vozovi serijje 801 i 802 kako su saobracali preko bradine['zupcanica.vodeca serija 97.] na relaciji sarajevo-mostar-dubrovnik i obratno,hvala.nadam se da smo se razumeli.lokomotivski vozovi ili prevlacenje u hladnom stanju.pozdrav.
6 MOT 802 je imalo domicil Čapljina a 6 Sarajevo. MOT 801 su svi imali domicil Sarajevo. Na potezu između Konjica i Bradine su samostalno savladavali uspon od 60%o. Imali su i šinsku kočnicu.
Parne lokomotive koje su smjele voziti između Mostara i Konjica su bile serije 73 i 83. Problem je bio poviše Mostara radi malog radijusa za lokomotive serije 85. Ne bih točno znao do kud su mogle voziti lokomotive serije 85 prema Konjicu. Uglavnom sjećam se da sam vidio negdje iza Raštana 2 strojne lokomotive serije 85 na strojnoj probi nakon opravka. Mostar je imao i 6 UNRRA lokomotiva. One su imale dosta mali radijus (50 m). Njihove 2 srednje osovine su bile bez vijenca bandaža. Radi toga njih imamo na najlošijim uzanim prugama kao što su Prijedor-Drvar, Zavidovići-Olovo-Han Pijesak. U Mostaru su uglavnom bile na manevri i vuči između Mostara i Ploča. Uglavnom su vukle sabirno manipulativni vlak. Krenuli bi negdje oko 18 sati a tek bi drugo jutro stigli u Ploče. To je relacija od nekih sedamdesetak kolometara. Znale bi biti na manevri u Dubrovniku. Bile su na ispomaganju i u Trebinju ili Bileći. Zimi nisu mogle u Bileću izvući lokal od nekih 4 vagona. Ovo je podatak od jednog ložača. Došli bi do pred sam ulaz i morali rastavljati garnituru i izvlačiti na 2 puta. Nisu to vjerovali pa je radi toga čak dolazila i komisija iz Sarajeva. Problem je bio što su imale te lokomotive dosta nisko ložište i kad je bio još u kolosijeku ugažen (nabit) snijeg jednostavno nije bilo zraka za vatru. Imale su i dosta dugačak tender pa je bio problem da nisu mogle na sve kolosijeke, pogotovo gdje je utovarna rampa. Između Mostara i Konjica je bilo kritično na Aleksin Hanu. Tamo je pruga prelazila sa lijeve na desnu obali Neretve i presjecala glavnu cestovnu saobraćanicu između Mostara i Sarajeva. Tu je pak cesta prelazila sa lijeve na desnu obalu Neretve. Željeznički i cestovni most su bili jedan uz drugi. Odmah nakon prelaza pruge na desnu stranu Neretve poslije samog mosta je bila trajna lagana vožnja sa 5km/h radi premalog radijusa. Most je par puta rušen i pomjeran. Za Kraljevine Jugoslavije je jedan vojni transport završio u Neretvi. Što je bilo? Kako su se prevozili na otvorenim vagonima i topovi na 1 vagonu top nije bio pričvršćen. Topovska cijev se podignula i zapela na gornju rešetku mosta.
Već sam napisao da serija 85 je mogla samo malo dalje od Mostara ići. Uglavnom Mostar je imao svoju radionicu pa su se lokomotive i vagoni tamo popravljali. Ukoliko je bio baš veliki popravak koji se trebao napraviti u Sarajevu u radionici Vaso Miskin Crni onda su lokomotive serije 85 i 83 skidale tjernu motku i u satavu teretnog vlaka prevlačene zahlađene. Konkretno ne bih znao između Konjica i Bradine da li su išle u sastavu kakvog teretnog vlaka ili su prevlačene strojno. Prije će biti da su prevlačene strojno. Pretpostavljam da je to jer je opterećenje 1 lokomotive serije 97 bilo 50t. Znali su ljeti brze vlakove prevlačiti u 2 dijela. Inače NIJE SE SMIO niti 1 vlak iz Konjica otpremiti samo sa 1 lokomotivom. Na vlaku su znale biti 2 ili 3 lokomotive. Isto tako NIJE SE SMJELO spustiti niti 1 vlak sa 1 lokomotivom iz Bradine. Postojala je zapovijed ili naredba ili tako nekako da ukoliko se pojavi višak lokomotiva serije 97 u Bradini da se ne smiju strojne vraćati u Konjic nego da ih uvrste u sastav vlaka. Glavno kočenje je bilo ustvari sa zupčanicima. Ako se dobro sjećam (negdje sam to pisao a i imam u nekim svojim spisima pa bi morao potražiti) da je jedanput Asim Šišarak pristao da sa 1 lokomotivom spusti vlak u Konjic. Valk se otisnu i završio u riječici Trešanici.
Nadam se da sam odgovorio i da nisam bio predugačak? Ukoliko ima još kavo pitanje?
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
postovani prijatelju,moj duboki naklon,svaka cast,nemam reci.jasno ,precizno,jos jednom svaka cast.bice pitanja jos za vas. veliki pozdrav.
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Dolazak prvog voza u Trebinje 1901. godine
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Tunel Omotic na pruzi Bileća Nikšić.
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Ispraćaj poslednjeg voza iz železničke stanice Bileća 1976.godine.
Otpravnik vozova je bio Ante Papić.
Otpravnik vozova je bio Ante Papić.
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Nije Ante Papić otpravnik nego je šef kolodvora. To je ovaj u prvom planu u civilu sa rudlavom kosom!
Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica
Stara železnička stanica lastva 3'-tih godina :
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta