Koji je ovo tip lokomotive?
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Darko! Pitaj Bogiča on bi mogao znati o lokomotivi 06-013. Koliko ja znam lokomotiva 06-013 je bila izvor rezervnih djelova za aktiviranje lokomotive 06-018 u vozno stanje. Prije nego je lokomotiva 06-018 ponovno aktivirana bila je izložena u kolodvoru Borovnica sa ako se ne varam plug0m za snijeg? Lokomotiva 06-013 je imala i puknut vijenac bandaža kada je otišla u Njemačku i nije otišla potpuno kompletna?.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
mali.paja, pozdravljen.
Sve što si napisao je tačno. I onaj plug za snijeg
Da, kad tražiš rezervne dijelove, svaki donator ti je u redu
Pa danas uopšte nije problem izraditi nov rezervni dio sa 3D skenerom, samo ako imaš pare...
pozdrav
Darko
Sve što si napisao je tačno. I onaj plug za snijeg

Da, kad tražiš rezervne dijelove, svaki donator ti je u redu

Pa danas uopšte nije problem izraditi nov rezervni dio sa 3D skenerom, samo ako imaš pare...
pozdrav
Darko
-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
@Železocestnik
Tada sam bio član i sarađivao sa KLŽ Maribor,i bio kod njih u poseti dana 15.10.1976.Tadašnji predsednik,vhunski
železničar i divan čovek,pokojni g-din Rajko Maher,mi je organizovao razgledanje i fotografisanje parnih lokomotiva
u Mariboru.U mom arhivu piše : 62-019 (ž.st.Maribor) 06-013 (Tezno) 52-011 u radu, 24-036 stac.kotao (Metalna),
06-016,18-005, 25-011 i -024, 53-015 i -028, 661-162 (ložionica Studenci),tako da m je poznato kuda sam sve bio u
Mariboru. Samnom j tada bio i g-din Igor Malahovsky iz ljubljanskog KLŽ-a.
Također sam imao susret i razgovor sa g-dinom Darkom Pahičem Szabom u vezi već poznatog kalendara KLŽ-a Maribor.
Njega ste mogli kontaktirati po pitanju postavljanja lokomotive 06-013 u Teznom,jer je i on tada pratio i fotografisao
transport te lokomotive.
Inače lokomotiva 06-013 nije prodata Muzeju u Augsburgu,već ustupljena na višegodišnje izlaganje u tom Muzeju.
To iz razloga što imam saradnju sa tim Muzejom,i poznata mi je njihova metodologija i način saradnje na izlaganju
inostranih lokomotiva.
Druga moja poseta KLŽ Maribor je bila 12.07.1985. i pred prostorijama na stanici u Studencima su već dugo bile
postavljene 06-013 i 24-036.
@Mali.paja
Lokomotiva 06-016 je "sponzorisala" nedostajajuće delove za kompletiranje lokomotiva prvo 06-018,kasnije i za 06-013.
Ona i služi za te svrhe,mada su pre nekoliko godina od strane "ljubitelja starog gvožđa" pošteno poharane.
Tada sam bio član i sarađivao sa KLŽ Maribor,i bio kod njih u poseti dana 15.10.1976.Tadašnji predsednik,vhunski
železničar i divan čovek,pokojni g-din Rajko Maher,mi je organizovao razgledanje i fotografisanje parnih lokomotiva
u Mariboru.U mom arhivu piše : 62-019 (ž.st.Maribor) 06-013 (Tezno) 52-011 u radu, 24-036 stac.kotao (Metalna),
06-016,18-005, 25-011 i -024, 53-015 i -028, 661-162 (ložionica Studenci),tako da m je poznato kuda sam sve bio u
Mariboru. Samnom j tada bio i g-din Igor Malahovsky iz ljubljanskog KLŽ-a.
Također sam imao susret i razgovor sa g-dinom Darkom Pahičem Szabom u vezi već poznatog kalendara KLŽ-a Maribor.
Njega ste mogli kontaktirati po pitanju postavljanja lokomotive 06-013 u Teznom,jer je i on tada pratio i fotografisao
transport te lokomotive.
Inače lokomotiva 06-013 nije prodata Muzeju u Augsburgu,već ustupljena na višegodišnje izlaganje u tom Muzeju.
To iz razloga što imam saradnju sa tim Muzejom,i poznata mi je njihova metodologija i način saradnje na izlaganju
inostranih lokomotiva.
Druga moja poseta KLŽ Maribor je bila 12.07.1985. i pred prostorijama na stanici u Studencima su već dugo bile
postavljene 06-013 i 24-036.
@Mali.paja
Lokomotiva 06-016 je "sponzorisala" nedostajajuće delove za kompletiranje lokomotiva prvo 06-018,kasnije i za 06-013.
Ona i služi za te svrhe,mada su pre nekoliko godina od strane "ljubitelja starog gvožđa" pošteno poharane.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Tanka vatra, pozdravljen,
hvala za ove podatke. Na žalost u Sloveniji ovih podataka nije na raspolago, ni u Železniškem muzeju u Ljubljani.
Problem je u tome, što ljudi ne zapisuju podatke na fotografije a posle zaborave.
Drugi problem je u tome, što je bio vođa muzeja u Ljubljani dugo vremena sam "djevojka za sve", pa baš nema puno podataka iz tog perioda.
Ja sam iz arhiva izvukao maksimalno što je bilo na raspolaganju, u arhivu muzeja sam pretraživao građu oko pola godine.
Sigurno se da još nešto naći, ali ja se nisam bavio isključivo samo sa parnim lokomotivama.
Ali sada barem znamo tačno, kada je bila JŽ 06-013 izlučena iz upotrebe (1.6.1975), znamo da je bila restaurirana barem 15.4.1976.
Da, sada znamo, da je bila 15.10.1976 na Teznu. Još jednom hvala na informaciji.
Svi su dosada kod nas u Sloveniji pričali, da je posle one slavne vožnje 15.4.1976 bila stavljena u Studence i to zapisali na forumu vlaki.info.
Tako da za sada neznamo, kada tačno je bila JŽ 06-013 stavljena u Studence...
U stvari treba da kažem, da sada u vrijeme korone nisam otišao u Železniški muzej i posebno tražio arhivske podatke za lokomotivu JŽ 06-013. To nemam ni namjeru uskoro da uradim, jer u poslednje vrijeme ne idem nikud. Preboljeo sam korona virus i ne tražim više, da obolim od njega još jednom. Baš sam i u rizičnoj grupi...
U vezi prodaje JŽ 06-013 došla je "insajderska" informacija od jednog člana na forum vlaki.info, koga svi znamo po imenu i prezimenu, dakle informacija nije anonimna. Zvanični podatak niko nije ni tražio do sada...
pozdrav
Darko
hvala za ove podatke. Na žalost u Sloveniji ovih podataka nije na raspolago, ni u Železniškem muzeju u Ljubljani.
Problem je u tome, što ljudi ne zapisuju podatke na fotografije a posle zaborave.
Drugi problem je u tome, što je bio vođa muzeja u Ljubljani dugo vremena sam "djevojka za sve", pa baš nema puno podataka iz tog perioda.
Ja sam iz arhiva izvukao maksimalno što je bilo na raspolaganju, u arhivu muzeja sam pretraživao građu oko pola godine.
Sigurno se da još nešto naći, ali ja se nisam bavio isključivo samo sa parnim lokomotivama.
Ali sada barem znamo tačno, kada je bila JŽ 06-013 izlučena iz upotrebe (1.6.1975), znamo da je bila restaurirana barem 15.4.1976.
Da, sada znamo, da je bila 15.10.1976 na Teznu. Još jednom hvala na informaciji.
Svi su dosada kod nas u Sloveniji pričali, da je posle one slavne vožnje 15.4.1976 bila stavljena u Studence i to zapisali na forumu vlaki.info.
Tako da za sada neznamo, kada tačno je bila JŽ 06-013 stavljena u Studence...
U stvari treba da kažem, da sada u vrijeme korone nisam otišao u Železniški muzej i posebno tražio arhivske podatke za lokomotivu JŽ 06-013. To nemam ni namjeru uskoro da uradim, jer u poslednje vrijeme ne idem nikud. Preboljeo sam korona virus i ne tražim više, da obolim od njega još jednom. Baš sam i u rizičnoj grupi...
U vezi prodaje JŽ 06-013 došla je "insajderska" informacija od jednog člana na forum vlaki.info, koga svi znamo po imenu i prezimenu, dakle informacija nije anonimna. Zvanični podatak niko nije ni tražio do sada...
pozdrav
Darko
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Nisam siguran u ovo što je napisano (JŽ35-182) a nije navedena ni lokacija ?
Snimak iz 1966.godine.
Izvor : ebay
Snimak iz 1966.godine.
Izvor : ebay
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Ovo je slikano u Zagreb GK sa pasarele u pravcu lozionice.Sigurno je lokomotiva serije 35-182.Tih 35 serija je bilo sve do 1969. nekoliko komada u lozionici Cernomerac TK (Zagrebacki teretni kolodvor iliti stanica na zapadnoj strani preme Sloveniji).Ovde je sasvim jasno da je slikano na GK ako je nista prepoznatljivo jeste manevarski patuljasti signal.Po jedna serija 35 je u to vrijeme radila na manevri na spustalici u Istocnoj Teretnoj stanici iliti kolodvoru Zagreb Borongaj i jedna u Cernomerec TK,njih s posjedali strojovodje s ispitom strojovodje na manevri.Ovo na slici je,sto se vidi po sastavu i polozaju lokomotive tzv.KRUZNI bilo ih je u toku smjene 5-6 komada i prevlacili su bruto tzv.'istok" i "zapad" na relaciji Cernomerec TK-Zagreb Bor.-Cernomerec TK. Te tzv."kruzne" su posedane u turnusu 12/24 strojovodjama za otvorenu prugu>Dobro se sjecam ljeta 1967. i ljetnog raspusta,tad sam imao 12 godina,i pok.otac pita nadzornika lok.raspored,on kaze -Cernomerac kruzna sutra ujutro u 7 sati.A ja odmah pitam,mogu li i ja s tobom,kaze mozes.Ujutro u 4 sata ustanem prije njega,obucem staru odoru i jedva cekam da krenemo.Po cijeli dan se vozim i nekako mi je ta 35 seija bila posebno simpaticna.
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Kod serije 35 kormilo (volan ili kotač za promjenu smjera) se vrtio kontra u odnosu na druge lokomotive. Jedanput mi priča Zagorac, Ivo Solenički, zagrebački strojovođa da mu je jedan kolega po dolazu kod nadzornika lokomotiva poslan na lokomotivu serije 35. Malo iza toga eto ti njega natrag. Nadzorniče lokomotiva je defektirala, netko je kormilo promjenio? On je okrenuo kormilo kao kod drugih lokomotiva i odmah PLJUS.Nabio se sa lokomotivom na nešto.
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Tako je "mali paja" Znam dva slucaja.Moj pokojni otac je bio na Rivalici u Volinji,mislim da je bila 1967. i 33 serija otisla u Zagreb na "pranje",a poslali 35 seriju to je bilo na dva dana.Pok.otac je dobro poznavao 35 seriju i vozio na njoj.U Volinji je bio rudar na 2.kolosjeku,i on sa 35 serijom izadje iz lozionice ide na 2. kol. da ga gura u brdo.Izdje otpravnik i ustavi ga jedno desetak metara do stoka,kaze sacekaj u Majuru se ovaj "zatrpo" situacija se promjenila.On stao sa lok. i otisao za otpravnikom u prometni ured,i pao dogovor da mora u Majur strojni da s one stane izgura jedan vlak.Kaze mu otpravnik idi na masinu i predju na 3. ides strojni u Majur. Moj pok.otac je bio takav strojovodja da mu nije trebalo dva puta reci,a bio je malo i zestok kad poveze.Popne se on na lok. baci oko vidi revizirano nazad i mahinalno ne razmisljajuci,iako je znao,otvori regulator kad ona krenu prema stoku,kad je vidio ,zavede kocenje ali nije bilo spasa bio je blizu i lupi u stok E vagon sa kocnicarskom kucicom i unutra sjedio Prijedorski kocnicar,lupio glavom i malo razgulio celo.I nema problema malo zamazali rakijom i sve proslo u redu.Eto bila je sreca da je kocnicar bio Bosanac i udario glavom.
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Drugi slucaj je bio u lozionici u Sisku. Lok. 35 je stajala u hangaru,a ispred nje 26 serija do okretnice okrenuta u pravcu okretnice.Na toj 26 seriji su bravari mjenjali nesto na tenderu.Pocela kisa padati i ode poslovodja kod nadzornika da posalje predlozaca da sa 35 serijom povuce to sve jos u halo jer je bilo mjesta.Nadzornik je bio pok.Zeljko Pogarcic i veli nije mi predlozac tu poslao sam ga po cigarete.Ode Zeljko da to uradi,popne se na lok,revizira nazad jer nije znao,krene i ugura 26 seriju u rupu okretnice jer je okretnica stajala poprijeko.Upane 26 serija u okretnicu prednjim krajem sa 3 vezane osovine.Dolazila parna dizalica da je vadi.
Re: Koji je ovo tip lokomotive?
Koja je ovo lokomotiva ? Čudne su oznake a ne zna se ni lokacija ?
Snimak je iz 1976.godine.
Izvor : ebay
Snimak je iz 1976.godine.
Izvor : ebay
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju