Video sam mnogo dokumenata i slika o razaranju železnica tokom II svetskog rata na našim prostorima i prilično sam siguran, da bez obzira na legendu, ovo nije slika Splitske stanice posle bombardovanja već posle povlačenja Nemaca. Ako pogledate sve lokomotive imaju isključivo oštećene kuhinje (kabine). Svakako nijebilo moguće da su avionske bombe padale isključivo po kuhinjama lokomotiva a promašivale kotlove, tendere i vagone. U stvari to je bio uobičajen postupak tokom povlačenja Nemaca, kad nisu imali mogućnosti da evakuišu vozni park. Da bi onemogućili da protivnici brzo preuzmu železnicu oni su pre odtupanja minirali ložišta kotlova. To je moglo da se uradi brzo i nije zahtevalo preveliku količinu eksploziva a svaka inženjerijska jedinica na terenu je je bila sposobna da to lako izvede. Isto su radili i tokom povlačenja iz Srbije u I svetskom ratu ali ređe, tada su češće minirali cilindre. To je zahtevalo mnogo manje eksploziva ali je i šteta na lokomotivi bila daleko manja.železocestnik napisao:Kako je izgledala stanica Split posle bombardovanja...
Ima i uskotračnih lokomotiva na snimku.
pozdrav
Darko
Inače većina lokomotivi na slici su serije 26, najmanje 4, između je jedna elegantna bivša kkStb lokomotiva verovatno serije 07. U donjem desnom uglu je demoliran kotao uzane lokomotive serije 186.