Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Podsusedski most. Godina nepoznata
Sajt prevozRe: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Prvi diesel-električni aluminijski vlak u staroj postaji Samoborca'u Zagrebu
Radničko osoblje gradske željeznice zagreb nakon puštanja u promet trećeg vlaka tzv. Srebrne strijele
SamoborčekRe: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
U povodu stote obljetnice prve vožnje ''Samoborčeka'', na prigodnoj su proslavi uzvanicima dijeljne vozne karte istog izgleda i formata kao one 16. siječnja 1901. godine
Zagreb i Srebrna strela
facebookRe: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Za potrebe turističkog voza, nabavljena je jedna lokomotiva iz Bosne, koja nikada nije vozila.
Izvor : VlakoviRe: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Da nešto napišem o ovoj lokomotivi. Autor fotografija je Borna Turk. Slike su nastale na Samoborskom kolodvoru u Zagrebu.
Lokomotiva na slici je bilo nekoliko u Jugoslaviji. Koliko znam nijedna nije bila pod upravom JŽ-a. Sve lokomotive su bile na industriji. Ova konkretno lokomotiva je stigla iz Teslića gdje je u tvornici služila kao stacionarni kotao za proizvodnju pare. Lokomotiva je stigla negdje krajem sedamdesetih. Imala je 4 pogonske osovine i dvoosovinski tender koji nije stigao sa lokomotivom. Imala je 160ks. Sa lokomotivom su stigla i 3 vagona Ilidžanca. Ti vagoni su imali frišku reviziju koja je napravljena u Sarajevu. Jedan direktor u GŽZ (Gradska željeznica Zagreb) imao je namjeru napraviti turistički vlak. Na žalost u tome ga je spriječila smrt, a i lokomotiva je bila preteška za prugu što je bio glavni problem da provoza. Lokomotiva je stigla bez dimnjaka. Krajem sedamdesetih GŽZ je pripojena ZET-u (Zagrebački električni tramvaj) koji je ubrzo prugu ukinuo. Da li je ova lokomotiva bila u rudniku Kamengrad kod Sanskog Mosta ne bih znao ali znam da je rudnik imao u svom vlasništvu 1? Nekoliko ovakvih lokomotiva vozi u Njemačkoj kao turističke kao i 1 u Austriji. Kao model ovu lokomotivu u mjerilu Hoe (1:87) radi tvornica Roco u Austriji i ja je imam u svojoj kolekciji. Mjerilo Hoe je oznaka za uskotračnu željeznicu (uzane pruge u stvarnosti kolosijeka širine 750 i 760mm) dok je Ho normalnotračna željeznica. Postoji još i Hom je uskotračna željeznica stvarnog kolosijeka 1m. Osim ovog mjerila u Njemačkoj tvornica LGB radi ovaj model u mjerilu "G"(1:22,5). I njega imam u kolekciji. Platio sam lokomotivu Hoe 140€, a veliku "G" 880€. Da se malo još pohvalim sa velikom lokomotivom ista ima zvuk, dim, parnu pištaljku, zvuk loženja vatre(čuje se kako ugalj šušti kad se na lopatu stavlja), kočnice cvile kad se zaustavlja i još nekih stvari. Dim je tako podešen da kad lokomotiva kreće je sinkroniziran sa pokretima kotača i baca dim van kao kod prave parnjače.
Da se malo vratim još kod ovih serija lokomotiva. Nastale su Njemačkoj kao ratne lokomotive 1944./1945. Poslije rata kod nas su stigle koliko znam preko Amerikanaca. 1 od ovih lokomotiva je izvučena iz Bosne na početku devedesetih kad je rat već bjesnio i završila je u Njemačkoj gdje i sad vozi turistički. Neke od ovih lokomotiva vani su prerađene u tender lokomotive (tender lokomotive su one koje nemaju zaseban tender koji vuku za sobom).
Lokomotiva na slici je bilo nekoliko u Jugoslaviji. Koliko znam nijedna nije bila pod upravom JŽ-a. Sve lokomotive su bile na industriji. Ova konkretno lokomotiva je stigla iz Teslića gdje je u tvornici služila kao stacionarni kotao za proizvodnju pare. Lokomotiva je stigla negdje krajem sedamdesetih. Imala je 4 pogonske osovine i dvoosovinski tender koji nije stigao sa lokomotivom. Imala je 160ks. Sa lokomotivom su stigla i 3 vagona Ilidžanca. Ti vagoni su imali frišku reviziju koja je napravljena u Sarajevu. Jedan direktor u GŽZ (Gradska željeznica Zagreb) imao je namjeru napraviti turistički vlak. Na žalost u tome ga je spriječila smrt, a i lokomotiva je bila preteška za prugu što je bio glavni problem da provoza. Lokomotiva je stigla bez dimnjaka. Krajem sedamdesetih GŽZ je pripojena ZET-u (Zagrebački električni tramvaj) koji je ubrzo prugu ukinuo. Da li je ova lokomotiva bila u rudniku Kamengrad kod Sanskog Mosta ne bih znao ali znam da je rudnik imao u svom vlasništvu 1? Nekoliko ovakvih lokomotiva vozi u Njemačkoj kao turističke kao i 1 u Austriji. Kao model ovu lokomotivu u mjerilu Hoe (1:87) radi tvornica Roco u Austriji i ja je imam u svojoj kolekciji. Mjerilo Hoe je oznaka za uskotračnu željeznicu (uzane pruge u stvarnosti kolosijeka širine 750 i 760mm) dok je Ho normalnotračna željeznica. Postoji još i Hom je uskotračna željeznica stvarnog kolosijeka 1m. Osim ovog mjerila u Njemačkoj tvornica LGB radi ovaj model u mjerilu "G"(1:22,5). I njega imam u kolekciji. Platio sam lokomotivu Hoe 140€, a veliku "G" 880€. Da se malo još pohvalim sa velikom lokomotivom ista ima zvuk, dim, parnu pištaljku, zvuk loženja vatre(čuje se kako ugalj šušti kad se na lopatu stavlja), kočnice cvile kad se zaustavlja i još nekih stvari. Dim je tako podešen da kad lokomotiva kreće je sinkroniziran sa pokretima kotača i baca dim van kao kod prave parnjače.
Da se malo vratim još kod ovih serija lokomotiva. Nastale su Njemačkoj kao ratne lokomotive 1944./1945. Poslije rata kod nas su stigle koliko znam preko Amerikanaca. 1 od ovih lokomotiva je izvučena iz Bosne na početku devedesetih kad je rat već bjesnio i završila je u Njemačkoj gdje i sad vozi turistički. Neke od ovih lokomotiva vani su prerađene u tender lokomotive (tender lokomotive su one koje nemaju zaseban tender koji vuku za sobom).
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Na Podsusedskom mostu
DMV na sporednom koloseku
- Prikačeni fajlovi
-
- 127.jpg (197.66 KiB) Pogledano 7498 puta
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Dizel lokomotiva M 32
facebokRe: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Kompozicija ulazi u stanicu u Samoboru
U stanici Samobor
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
DMV u stanici Zagreb
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Samoborčekova stanica Zagreb
Stanica Zagreb stara (Samoborček)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost