Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Odgovori
Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Podsusedski most. Godina nepoznata
Podsusedski-most.jpg
Podsusedski-most.jpg (189.15 KiB) Pogledano 7609 puta
Sajt prevoz

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Prvi diesel-električni aluminijski vlak u staroj postaji Samoborca'u Zagrebu
150.JPG
150.JPG (74.29 KiB) Pogledano 7565 puta
Radničko osoblje gradske željeznice zagreb nakon puštanja u promet trećeg vlaka tzv. Srebrne strijele
151.JPG
151.JPG (87.75 KiB) Pogledano 7565 puta
Samoborček

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

U povodu stote obljetnice prve vožnje ''Samoborčeka'', na prigodnoj su proslavi uzvanicima dijeljne vozne karte istog izgleda i formata kao one 16. siječnja 1901. godine
Vozna karta.JPG
Vozna karta.JPG (30 KiB) Pogledano 7542 puta
Zagreb i Srebrna strela
235.JPG
235.JPG (36.3 KiB) Pogledano 7542 puta
facebook

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Za potrebe turističkog voza, nabavljena je jedna lokomotiva iz Bosne, koja nikada nije vozila.
Bosanka - 01.jpg
Bosanka - 01.jpg (104.74 KiB) Pogledano 7523 puta
Bosanka - 02a.jpg
Bosanka - 02a.jpg (113.4 KiB) Pogledano 7523 puta
Bosanka - 05.jpg
Bosanka - 05.jpg (163.32 KiB) Pogledano 7523 puta
Izvor : Vlakovi

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od mali.paja »

Da nešto napišem o ovoj lokomotivi. Autor fotografija je Borna Turk. Slike su nastale na Samoborskom kolodvoru u Zagrebu.
Lokomotiva na slici je bilo nekoliko u Jugoslaviji. Koliko znam nijedna nije bila pod upravom JŽ-a. Sve lokomotive su bile na industriji. Ova konkretno lokomotiva je stigla iz Teslića gdje je u tvornici služila kao stacionarni kotao za proizvodnju pare. Lokomotiva je stigla negdje krajem sedamdesetih. Imala je 4 pogonske osovine i dvoosovinski tender koji nije stigao sa lokomotivom. Imala je 160ks. Sa lokomotivom su stigla i 3 vagona Ilidžanca. Ti vagoni su imali frišku reviziju koja je napravljena u Sarajevu. Jedan direktor u GŽZ (Gradska željeznica Zagreb) imao je namjeru napraviti turistički vlak. Na žalost u tome ga je spriječila smrt, a i lokomotiva je bila preteška za prugu što je bio glavni problem da provoza. Lokomotiva je stigla bez dimnjaka. Krajem sedamdesetih GŽZ je pripojena ZET-u (Zagrebački električni tramvaj) koji je ubrzo prugu ukinuo. Da li je ova lokomotiva bila u rudniku Kamengrad kod Sanskog Mosta ne bih znao ali znam da je rudnik imao u svom vlasništvu 1? Nekoliko ovakvih lokomotiva vozi u Njemačkoj kao turističke kao i 1 u Austriji. Kao model ovu lokomotivu u mjerilu Hoe (1:87) radi tvornica Roco u Austriji i ja je imam u svojoj kolekciji. Mjerilo Hoe je oznaka za uskotračnu željeznicu (uzane pruge u stvarnosti kolosijeka širine 750 i 760mm) dok je Ho normalnotračna željeznica. Postoji još i Hom je uskotračna željeznica stvarnog kolosijeka 1m. Osim ovog mjerila u Njemačkoj tvornica LGB radi ovaj model u mjerilu "G"(1:22,5). I njega imam u kolekciji. Platio sam lokomotivu Hoe 140€, a veliku "G" 880€. Da se malo još pohvalim sa velikom lokomotivom ista ima zvuk, dim, parnu pištaljku, zvuk loženja vatre(čuje se kako ugalj šušti kad se na lopatu stavlja), kočnice cvile kad se zaustavlja i još nekih stvari. Dim je tako podešen da kad lokomotiva kreće je sinkroniziran sa pokretima kotača i baca dim van kao kod prave parnjače.
Da se malo vratim još kod ovih serija lokomotiva. Nastale su Njemačkoj kao ratne lokomotive 1944./1945. Poslije rata kod nas su stigle koliko znam preko Amerikanaca. 1 od ovih lokomotiva je izvučena iz Bosne na početku devedesetih kad je rat već bjesnio i završila je u Njemačkoj gdje i sad vozi turistički. Neke od ovih lokomotiva vani su prerađene u tender lokomotive (tender lokomotive su one koje nemaju zaseban tender koji vuku za sobom).

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Na Podsusedskom mostu
125.jpg
125.jpg (109.09 KiB) Pogledano 7498 puta
DMV na sporednom koloseku
126.jpg
126.jpg (153.77 KiB) Pogledano 7498 puta
Prikačeni fajlovi
127.jpg
127.jpg (197.66 KiB) Pogledano 7498 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Dizel lokomotiva M 32
301.jpg
301.jpg (121.83 KiB) Pogledano 7479 puta
302.jpg
302.jpg (115.01 KiB) Pogledano 7479 puta
facebok

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Kompozicija ulazi u stanicu u Samoboru
200.jpg
200.jpg (40.58 KiB) Pogledano 7448 puta
U stanici Samobor
205.jpg
205.jpg (46.26 KiB) Pogledano 7448 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

DMV u stanici Zagreb
41.jpg
41.jpg (105.35 KiB) Pogledano 7429 puta
46.jpg
46.jpg (80.5 KiB) Pogledano 7429 puta
50.jpg
50.jpg (121.69 KiB) Pogledano 7429 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)

Post od cira-1 »

Samoborčekova stanica Zagreb
109.jpg
109.jpg (126.93 KiB) Pogledano 7325 puta
Stanica Zagreb stara (Samoborček)
110.jpg
110.jpg (117.82 KiB) Pogledano 7325 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost