Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zahvaljuem se malom paji na ovom odličnom linku koji me je vratio u mladost. Velika zahvalnost i autoru ovih izvanrednih slika Mišku Kranjecu. Koliko vidim sve su nastale 1974 godine malo prije ukidanja pruge prema Miljevini. Rekao bi da je ovo jutarnji voz.
Na ovo slici je željeznička stanica u Miljevini. Putnički voz sa drvenim vagonima za Foču kojim sam četiri godine putovao u Fočansku gimnaziju. Već sam rekao da je ovaj voz bio skoro uvjek mješoviti. Iznad zgrade željezničke stanice vidi se baraka gdje smo provodili vrijeme na igrankama i lijepim Miljevkama.
Željeznička stanica Avdagića Luka. Voz je u pravcu Miljevine. Lijevo se vide vrbe uz rijeku Bistricu. Odmah na izlazu prema Foči gde se na slici vidi skretničarska kućica bio je željeznički most preko rijeke Bistrice. U Avdagića Luci uvijek je bilo vrlo malo putnika. U stanici se vidi i jedna "Maglićeva" lokomotiva. Na drugom kolosijeku vagoni puni uglja. Ostaci ovog mosta preko rijeke Bistrice postoje i danas.
Na ovoj slici vidi se vještački tunel koji je izrgađen jer su tu bili česti odroni snijega zimi pa pruga nije radilia i po nekoliko dana. Voz se kreće iz pravca Miljevine prema Foči i poslije toga se defakto izlazi iz kanjona.
Ova fotografija je snimljena na Brodu na Drini odnosono Upravi željeznica koja se nalazila nedaleko. Krajnji desno kolosijek pripadao je JŽ i njime je pruga išla prema Foči. I voz koji se vidi kreće se prema Foči. Ostali kosijeci su "Maglićevii".
cira-1 napisao:83-044 u Foči. Slika je iz albuma Maglič Logging RR, Brod, Bosnia & Hercegovina, Yugoslavia
Mislim da je ovo lokalni voz koji je došao iz Ustiprače. Obično su u sastavu bila četri putnička vagona. U njemu je često bio kondukret naš Miljevac pokojnji Rajko Nogo pa smo mi uvjek tražili njegov vagon. Bila je to mala ušteda i za onako skromni naš studentski đžeparac.
Lijepa je i ova druga fotografija iz stanice u Foči. Vidi se lijevo stanična ograda i putnički voz u smjeru Ustiprače. Desno su drveni vagoni koji smo se vozili za Miljevinu. Vjerovatno je ovo kompozicija koja došla iz Miljevine.
Na ovoj fotografiji Miška Kranjeca "Maglićev" voz dolazi na most preko rijeke Bistrice neposredno na ulazu u željezničku stanicu Avdagića Luka. U pozadni vidi se zgrada željezničke stanice Avdagića Luka.
DraganFo napisao:Zahvaljuem se malom paji na ovom odličnom linku koji me je vratio u mladost. Velika zahvalnost i autoru ovih izvanrednih slika Mišku Kranjecu. Koliko vidim sve su nastale 1974 godine malo prije ukidanja pruge prema Miljevini. Rekao bi da je ovo jutarnji voz.
Na ovo slici je željeznička stanica u Miljevini. Putnički voz sa drvenim vagonima za Foču kojim sam četiri godine putovao u Fočansku gimnaziju. Već sam rekao da je ovaj voz bio skoro uvjek mješoviti. Iznad zgrade željezničke stanice vidi se baraka gdje smo provodili vrijeme na igrankama i lijepim Miljevkama.
Ovdje je sniman i jedan dio filma Valter brani Sarajevo. To su scene kada zarobe njemačkog strojovođu i zatvore. On se kasnije jedva pridigne i pusti vodu na vodonapojniku i tako Nijemci saznaju da je vlak otet.
Ja sam se samo jedanput vozo vlakom do Foče. Bilo je to 01.05.1975. godine. Kad čovjek vidi ove prekrasne predjele i prirodu. Koliko je samo trebalo nekad ljudima da to izgrade. I onda se netko nađe i sve to poukida. Da li je to moglo opstati? Ja mislim da da! Mislim da čak nije bila potreba za nekim velikim investiranjem. Nisu čak morale opstati ni sve te pruge u komadu. Moglo se na najinteresantnijim djelovima ostaviti za turiste. Koja je budala bila da je iz Dubrovnika ukinula prugu? Najljepši dio onaj izlaza iz Dubrovnika i penjanje serpentinama. Ili zupčanicu iz Konjica. I ona je mogla biti smo na dijelu gdje su zupčanici. Ja sam se vozio u Austriji na jednoj normalnotračnoj pruzi sa usponom od 80 promila. Austrijske željeznice su na toj nekadašnjoj zupčastoj pruzi ukinule promet. To su dali na upravljanje jednoj udruzi i ona sa šinobusima vozi turiste. Nikakvih kopliciranih propisa. Čak svi putnici sa kartom u selu u jednoj gostionici imaju popust kod narudžbe jela. Bio sam i tamo. Kod nas se između Zagreba i Beograda vozilo na pojedinim dionicama sa 160km/h. Isti takvi propisi su bili i za ove uzane pruge gdje se vozilo sa najviše 30 km/h. U Austriji sam se vozio i po prugama gdje strojovođa pregledava i prodaje karte. Doduše to nisu glavne magistrale. Ali zašto se nije moglo kod nas to napraviti? Isto tako je strojovođa sam stao pred skretnicom i po potrebi okrenuo skretnicu. To sam vidio i u Lurdu u Francuskoj. Inače kad spominjem Lurd, to je kolodvor sa najviše izvanrednih vlakova godišnje u svijetu. Jedne godine ih je bilo 2100. To su sve vlakovi sa prijevozom putnika. Mogao bih puno toga napisati ali ipak je ovo uskotračna tema na određenoj pruzi. Oprostite što sam bio malo duži u tekstu i koji malo ima doira baš sa ovom prugom.