za Igor Legaz:
Iz odgovora malog.paje jasno je, da su sve lokomotive na izradi brane i sporednim projektima bile sve...jednake.
Na nekim poljskim željeznicama vukli su vagonete i...konji.
A i širina kolosjeka je bez veze: ili 600 mm ili 760 mm.
Sa ovim podacima ne možeš ustanoviti ono šta ti želiš: pronaći lokaciju iz filma.
Ti trebaš pronaći bolju fotografiju tog mosta, da bi mogao ustanoviti lokaciju.
Ali za to ti treba fotografije i opisi iz knjiga i novina.
Pošto je to bio za tadašnju državu nevjerovatno obiman projekt, fotografija je puno i knjiga je puno i pored toga postoje i novine.
Mi smo uglavnom na forumu "posleratna djeca", pa ti nemožemo pomoči, kako se je je tada radilo, prije je bilo sve potopljeno...
Jedino, da nađeš ove dečke iz Jablanice:
"Ušavši u jedan od otvora strojare pri dnu samoga brda, pri obali Neretve, dječaci su, ne poznavajući put, zainteresovani za sve, šta se dešava oko njih, išli desno i lijevo, peli se, silazili, krivudali. Bilo im je nezgodno da priznaju nekom da su zalutali. Tragali su za otvorom sami zagledajući ujedno u svakog radnika da nije neko od poznatih tesara. I tek nakon nekoliko sati izbili su na otvor na vrhu brda. Kako su tek tadabili zaprepašteni. Niko od njih nije primetio da su se peli kroz kamene hodnike preko dvadesetpet metara u visinu."
Vjerovatno su bile barem neke pruge 760 mm, da su mogle lokomotive dovoziti građu direktno sa pruge Sarajevo-Mostar i nije bilo potrebno prebacivati robu, posebno kad su vozilu u strojarnicu, koja je u brdu.
Tunel do strojarnice Jablanica /strojarnica je još u izgradnji):
Malo van teme (OT):
visina mašinske sale:36 metara
širina: 23 metara
dužina: 150 metara
"Centralno radno mesto u to doba bila je strojara u Jablanici.
Za izbore 27.marta 1950 godine za Narodnu skupštinuFNRJ kolektiv hidrogradnje dao je obavezu da će
čitav svod prve etape u izgradnji biti izbetoniran kai i visoki i široki tunel kroz koji če željeznica dovoditi strojeve za hidrocentralu. Teške turbine, generatori, transformatori i mnoge druge mašine doći će kroz ovaj tunel željeznicom direktno do mjesta instaliranja, koje se nalazi duboko u srcu brda. Željeznica u brdu to nije nešto neobično, ali u ovom slučaju željeznica ne ulazi u nekakav obični tunel, dug neznam koliko kilometara, nego je interesantno to, što ona ulazi u jedan novi svijet, u podzemnu građevinu, najveću u Evropi. Iskopavanja su u strojari zaista grandiozna. Ovao golemo prostranstvo u unutrašnjosti brda u kome će biti smještena sva postrojenja hidrocentrale godišnje od oko 200.000 KS (konjskih snaga)*."
*= centrale na Jablanici i Rami biće jake preko 400.000 KS. Godišnje će davati preko jednu milijardu i dve stotine miliona kilovat sati
pozdrav
Darko