Lokomotive serije JŽ 03
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Na prošloj strani imate zanimljiv tekst g.mali.paja !!!
Još jedna fotografija ovog muzejsko-agencijskog voza sa lokomotivom 03-002.
Ovog puta u železničkoj stacini Pazin :
Izvor : ebay
Još jedna fotografija ovog muzejsko-agencijskog voza sa lokomotivom 03-002.
Ovog puta u železničkoj stacini Pazin :
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Ide iz Pule prema Roču.
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Obećao sam napisati zašto je došlo do toga da osoblje SŽ-a ne može voziti po HŽ-u i obratno.
Kad je došlo do razlaza bivše ZJŽ i nastanka novi željezničkih uprava HŽ i SŽ su se bilateralno dogovorile da nastave sa praksom koja je bila do tada. Vlak Arena broj 102/103 Zagreb-Ljubljana-Pula i obratno je vozilo slovensko osoblje vuče i njihovje bio DMG. Kondukteri su bili od HŽ-a i vršili su pregled karata do granice u Dobovi. Zatim su putovali reži u istom vlaku kroz Sloveniju i ponovno vršili pregled od Buzeta kada je vlak ušao u Hrvatsku. SŽ kondukteri su pratili i vršili pregled karata od Dobove do Buzeta. Kako se ne bi u Buzetu mijenjale lokomotive isto tako je dogovoreno da HŽ strojno osoblje vozi dio Divače. Nije to neka dugačka relacija. I onda su se dogodila 2 incidenta koja su sve to promjenila. Prvi incident je bio kad je vlak Arena broj 102 pregazio čovjeka. Bilo je to u teretnom dijelu kolodvora Zagreb Zapadni koji je ima službeno ime Črnomeres TK (teretni kolodvor). Bio je spušten putni prijelaz a ljudi k'o ljudi su se podvlačili ispod i prolazili. I tako je vlak pregazio 1 mušksrca. Slovenski strojovođa je zaustavio vlak, čekali su policiju i uviđaj. I dođe policija pa po protokolu kako ide: Dokumenti alkotest itd. Ali! SŽ strojovođa nije imao osobnu kartu. Nije bio kriv za ništa i alkotest nagativan. Ali ipak ga je policija skinula sa vlaka i odvela u policijsku stanicu.
Drugi incident se dogodio u Divači. Teretni vlak je stigao sa HŽ lokomotivom i osobljem. Trebao je napraviti neku malu manevru (dolazeći službeni vagon skinuti i prebaciti na vlak za Pulu). Ali! HŽ osoblje kod manevre napravi nalet sa vagonom. Ne sjećam se više svega točno. Možda je čak vagon ili 2 iskliznuo? Krivac? HŽ osoblje 100%. Sad su se oni počeli vaditi na to da nisu razumjeli što im je govoreno na slovenskom (iako su ti ljudi do 1 godinu prije bili zaposlenici ŽG-a i vozili u Divaču).
Nakon svega toga željezničke uprave HŽ/SŽ su se dogovorile da više nitko ne ide po susjednim prugama i smjena kompletnog osoblja i lokomotiva je na graničnim kolodvorima.
U to vrijeme ja sam bio prvi šef HŽ Zastupstvo Dobova. Tamo sam bio oko 6 i pol godina.
Kakva je situacija u današnje vrijeme? Ima desetak strojovođa u Hrvatskoj koji mogu voziti po Sloveniji i nešto malo više Slovenaca koji mogu voziti po Hrvatskoj. Svi oni moraju imati službeni ispit iz hrvatskog i slovenskog jezika kao i položen Signalni pravilnik (ima razlike u odnosu na nnekadašnji JŽ iako je najviše preuzeto starog). Mislim da HŽ osoblje nema nitko ispit za Sloveniju (možda par konduktera koji su prije tamo radili). Imaju ispit osoblje stranih operatera. Ovo se prvenstveno odnosi na OBB. Tako neki vlakovi iz Hrvatske prema Sloveniji ne mjenjaju niti lokomotive niti osoblje.
Iz Slovenije SŽ ima dosta strojovođa koji mogu voziti po Hrvatskoj. Neke njihove lokomotive (serija 541 i 664 podserija 100) imaju licencu i voze po Hrvatskoj. Čak i iz Zagreba odlazi u Sloveniju svako 2-3 mjeseca čovjek iz Željezničke škole koji vrši redovito poučavanje.
Kad je došlo do razlaza bivše ZJŽ i nastanka novi željezničkih uprava HŽ i SŽ su se bilateralno dogovorile da nastave sa praksom koja je bila do tada. Vlak Arena broj 102/103 Zagreb-Ljubljana-Pula i obratno je vozilo slovensko osoblje vuče i njihovje bio DMG. Kondukteri su bili od HŽ-a i vršili su pregled karata do granice u Dobovi. Zatim su putovali reži u istom vlaku kroz Sloveniju i ponovno vršili pregled od Buzeta kada je vlak ušao u Hrvatsku. SŽ kondukteri su pratili i vršili pregled karata od Dobove do Buzeta. Kako se ne bi u Buzetu mijenjale lokomotive isto tako je dogovoreno da HŽ strojno osoblje vozi dio Divače. Nije to neka dugačka relacija. I onda su se dogodila 2 incidenta koja su sve to promjenila. Prvi incident je bio kad je vlak Arena broj 102 pregazio čovjeka. Bilo je to u teretnom dijelu kolodvora Zagreb Zapadni koji je ima službeno ime Črnomeres TK (teretni kolodvor). Bio je spušten putni prijelaz a ljudi k'o ljudi su se podvlačili ispod i prolazili. I tako je vlak pregazio 1 mušksrca. Slovenski strojovođa je zaustavio vlak, čekali su policiju i uviđaj. I dođe policija pa po protokolu kako ide: Dokumenti alkotest itd. Ali! SŽ strojovođa nije imao osobnu kartu. Nije bio kriv za ništa i alkotest nagativan. Ali ipak ga je policija skinula sa vlaka i odvela u policijsku stanicu.
Drugi incident se dogodio u Divači. Teretni vlak je stigao sa HŽ lokomotivom i osobljem. Trebao je napraviti neku malu manevru (dolazeći službeni vagon skinuti i prebaciti na vlak za Pulu). Ali! HŽ osoblje kod manevre napravi nalet sa vagonom. Ne sjećam se više svega točno. Možda je čak vagon ili 2 iskliznuo? Krivac? HŽ osoblje 100%. Sad su se oni počeli vaditi na to da nisu razumjeli što im je govoreno na slovenskom (iako su ti ljudi do 1 godinu prije bili zaposlenici ŽG-a i vozili u Divaču).
Nakon svega toga željezničke uprave HŽ/SŽ su se dogovorile da više nitko ne ide po susjednim prugama i smjena kompletnog osoblja i lokomotiva je na graničnim kolodvorima.
U to vrijeme ja sam bio prvi šef HŽ Zastupstvo Dobova. Tamo sam bio oko 6 i pol godina.
Kakva je situacija u današnje vrijeme? Ima desetak strojovođa u Hrvatskoj koji mogu voziti po Sloveniji i nešto malo više Slovenaca koji mogu voziti po Hrvatskoj. Svi oni moraju imati službeni ispit iz hrvatskog i slovenskog jezika kao i položen Signalni pravilnik (ima razlike u odnosu na nnekadašnji JŽ iako je najviše preuzeto starog). Mislim da HŽ osoblje nema nitko ispit za Sloveniju (možda par konduktera koji su prije tamo radili). Imaju ispit osoblje stranih operatera. Ovo se prvenstveno odnosi na OBB. Tako neki vlakovi iz Hrvatske prema Sloveniji ne mjenjaju niti lokomotive niti osoblje.
Iz Slovenije SŽ ima dosta strojovođa koji mogu voziti po Hrvatskoj. Neke njihove lokomotive (serija 541 i 664 podserija 100) imaju licencu i voze po Hrvatskoj. Čak i iz Zagreba odlazi u Sloveniju svako 2-3 mjeseca čovjek iz Željezničke škole koji vrši redovito poučavanje.
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Još jedna fotografija sa ovog putovanja lokomotivom 03-002 :
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Lokomotiva JŽ 03-015 snimljena 1964.godine ispred ložionice Maribor :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Muzejska lokomotiva JŽ 03-002 na čelu turističkog voza pazin-Pula u železničkoj stanici Kalfanar.
Snimak iz 1990.godine.
Izvor : ebay
Snimak iz 1990.godine.
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Kolodvor je KANFANAR. To je bio nekad odvojni kolodvor za prugu do Rovinja. Pruga prema Rovinju je kratko pratila prugu prema Puli (jugu) i onda se velikim padom spuštala u Rovinj dužine nekih petnestak milometara.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 03
PECELJ, pozdravljen,
ako je fotografija muzejskog vlaka u Kanfanaru stvarno iz 1990. godine, onda možemo ustanovit i datum fotografije.
Pošto ne poznajem stanice Kanfanar, ne mogu tačno ustanoviti datum:
iliI 19.5.1990
ili: 20.5.1990
Zašto ne mogu tačnije reći datum?
Pa zbog toga, jer ne znam, ide li vlak prema Puli ili prema Divači
19.5.1990 muzejski vlak vozio je relaciji:
Jesenice-Beljak /Villach, A)-Jesenice_Nova Gorica-Sežana-Divača-Pula
20.5.1990 vozio je natrag:
Pula-Divača-Postojna-Ljubljana
Bilo je i foto stopova, sigurno postoji puno fotografija.
pozdrav
Darko
ako je fotografija muzejskog vlaka u Kanfanaru stvarno iz 1990. godine, onda možemo ustanovit i datum fotografije.
Pošto ne poznajem stanice Kanfanar, ne mogu tačno ustanoviti datum:
iliI 19.5.1990
ili: 20.5.1990
Zašto ne mogu tačnije reći datum?
Pa zbog toga, jer ne znam, ide li vlak prema Puli ili prema Divači

19.5.1990 muzejski vlak vozio je relaciji:
Jesenice-Beljak /Villach, A)-Jesenice_Nova Gorica-Sežana-Divača-Pula
20.5.1990 vozio je natrag:
Pula-Divača-Postojna-Ljubljana
Bilo je i foto stopova, sigurno postoji puno fotografija.
pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Darko pozdrav, Išao je muzejski voz i preme Celju 1992.godine.
na fotografiji vidimo opet lokomotivu 03-002 u toj stanici.
Izvor : ebay
na fotografiji vidimo opet lokomotivu 03-002 u toj stanici.
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 03
Na obje ove zadnje slike tada je još lokomotiva 03-002 bila u voznom stanju kao muzejska sa isto tako garniturama.PECELJ napisao:Darko pozdrav, Išao je muzejski voz i preme Celju 1992.godine.
na fotografiji vidimo opet lokomotivu 03-002 u toj stanici.
s-l1600 STEAM 03002 AT CELJE SLOVENIA 1992.jpg
Izvor : ebay
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju