Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Poslato: 07 Nov 2018, 09:01
Da. g. Ekrem, "prekopavam" krcato knjiga na internetu, kako bih došao do novih podataka o Brodu. Na žalost, u knjizi "Durch Bosnien und die Hercegovina kreuz und quer", autor Heinrich Renner samo spominje Brod, ali ne opisuje što vidi. On je tada Drinu kod Foče prešao mostom princa Karla. Brod mu, očito, uopće nije bio zanimljiv.
Međutim, knjiga sadrži mnoštvo drugih interesantnih zapisa, fotografija i crteža. Jedan od crteža koji je meni bio jako važan je onaj, kojeg je izradio Ewald Arndt Čeplin, a odnosi se na drveni most preko Lima u Prijepolju.
Kad sam prošle subote išao snimit Veliki Movran, usput sam pitao neke mlađe ljude u Donjoj Drežnici. Nisu mi znali reći da li je stari želježnički most odnesen ili je trajno ostavljen pod Salakovačkim jezerom. Jasno, pojma nisu imali ni o sudbini starog želježničkog mosta u Grabovici.
Jedino što su znali, odnosilo se na ove bunkere, odnosno, kazali su da su "talijanski". Tamo je, zapravo, bila utvrda s najmanje 2 bunkera.
Heinrich Renner mi je otklonio dilemu oko ispravnog pisanja naziva dotične rijeke. Pravilno bi bilo: Drežanjka.
I dalje ostaje otvoreno pitanje: "Da li je "živ" bunker Lukač?".
Još nešto. Od nekih željezničara, s kojima sam razgovarao prije 10 dana u vlaku br. 721, u vožnji od Velikog Šehera do Šehera, saznao sam da Ovčari, Grabovica i Raška Gora, danas imaju status "otvorene pruge", a da su skretnice "zakovane", jer da "nema ljudi".
Ponovit ću ovo: Skretnice su zakovane.
Željezničari, s kojima sam razgovarao, blage veze nisu imali što to znači "Lukač", ali su me uputili na njihovog kolegu konduktere Srećka Ignjatovića, koji radi baš na linijama 720, 721, 722 i 723 , ali da nije tad bio u smjeni. Kazali su da bi Srećko Ignjatović mogao znati kako doći do mosta Lukač i na licu mjesta se uvjeriti o sudbini bunkera.
Međutim, knjiga sadrži mnoštvo drugih interesantnih zapisa, fotografija i crteža. Jedan od crteža koji je meni bio jako važan je onaj, kojeg je izradio Ewald Arndt Čeplin, a odnosi se na drveni most preko Lima u Prijepolju.
Kad sam prošle subote išao snimit Veliki Movran, usput sam pitao neke mlađe ljude u Donjoj Drežnici. Nisu mi znali reći da li je stari želježnički most odnesen ili je trajno ostavljen pod Salakovačkim jezerom. Jasno, pojma nisu imali ni o sudbini starog želježničkog mosta u Grabovici.
Jedino što su znali, odnosilo se na ove bunkere, odnosno, kazali su da su "talijanski". Tamo je, zapravo, bila utvrda s najmanje 2 bunkera.
Heinrich Renner mi je otklonio dilemu oko ispravnog pisanja naziva dotične rijeke. Pravilno bi bilo: Drežanjka.
I dalje ostaje otvoreno pitanje: "Da li je "živ" bunker Lukač?".
Još nešto. Od nekih željezničara, s kojima sam razgovarao prije 10 dana u vlaku br. 721, u vožnji od Velikog Šehera do Šehera, saznao sam da Ovčari, Grabovica i Raška Gora, danas imaju status "otvorene pruge", a da su skretnice "zakovane", jer da "nema ljudi".
Ponovit ću ovo: Skretnice su zakovane.
Željezničari, s kojima sam razgovarao, blage veze nisu imali što to znači "Lukač", ali su me uputili na njihovog kolegu konduktere Srećka Ignjatovića, koji radi baš na linijama 720, 721, 722 i 723 , ali da nije tad bio u smjeni. Kazali su da bi Srećko Ignjatović mogao znati kako doći do mosta Lukač i na licu mjesta se uvjeriti o sudbini bunkera.