Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Bosna i Hercegovina

miladinb piše: ↑25 Jun 2015, 16:09
Svečani doček nekog visokog gosta u železničkoj stanici u Tuzli,


Bosna i Hercegovina

ivanjz piše: ↑23 Okt 2015, 12:11
Nekadašnja železnička stanica Tuzla na uskom koloseku.

http://www.google.com

Bosna i Hercegovina

cira-1 piše: ↑06 Feb 2018, 12:37
Dček kralja u Sarajevu

10.jpg


Bosna i Hercegovina

PECELJ piše: ↑12 Nov 2020, 13:44
Snimljeno negde u BiH na nekoj od zupčanica :

003_001.jpg


PREMA TOME NIJE TAČNO !!! :lol:
I da ne nabrajam ostale glu.....ti

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Nikad nisam pisao :

"On samo politizira kad je BiH u pitanju (dokazao se na primjeru Bosanske Rače), a temu "Vladari i železnice" pretvorio je u temu "Aleksandar i ostali Karađorđevići", uz ispisivanje političkih parola, poput "viteški", "nebeski", "božanski"."

Zadnji dan kraljevskog posjeta Splitu 1925.te godine : :lol:

Zadnji dan kraljevskog posjeta Splitu 1925.te godine.jpg
Zadnji dan kraljevskog posjeta Splitu 1925.te godine.jpg (171.87 KiB) Pogledano 5147 puta

Rok

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Rok »

Od ovih spomenutih, samo cira-1 i PECELJ su mi poznati po zlu, jer se krećali u Bosnu i Hercegovinu, i to baš u moju rodnu Bijeljinu. Nikome trećemu tako nešto nije palo na pamet da čini i uvrštava Bosansku Raču u Srbiju. Manite se više Bosne. Imate tamo svoje teritorijalne probleme. Klonite se polititiziranja i naklapanja vaših historijskih sudova o Aleksandru kao nediktatiru, kao vitezu, kao mučeniku, kao božanstvu, ... O tome pišite po drugim forumima koji obrađuju teme o obznani iz 1921., o šestojanuarskoj demokratiji iz 1929.

Rok

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Rok »

Ovu JNA topografsku kartu sam već spomenuo. Da li je uski kolosijek od stanice Bačevići, pa do stare željezničke stanice Mostar ili barem do Rodoča, bio aktivan kao "industrijski" i nakon puštanja pruge standardnog kolosijeka u saobraćaj?
Prikačeni fajlovi
M.1.100000.jpg
M.1.100000.jpg (229.33 KiB) Pogledano 7804 puta
dno.jpg
dno.jpg (86.48 KiB) Pogledano 7804 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Nakon ukidanja uzane pruge Ploče-Sarajevo i otvaranje normalnotračne ostaci komada pruge od sjeverno, Raštan pa kroz Mostar i na jugu, više nikad nije korišten. Jedino je po njemu nekoliko dana godine 1967. negdje na proljeće/ljeto vozio materijalni vlak sa lokomotivom serije 185 i nekoliko vagona. Tada su uzanu prugu trgali. Ovo kada sam napisao nekoliko mjeseci možda je bilo i nekoliko mjeseci? Koji je bio razlog? Sa glavne uzane pruge Mostar-Sarajevo odvajao se industrijski kolosijek u Žitopromet. To je bila mlinarsko pekarska firma gdje se skladištilo žito a pekao se kruh za Mostar. Ako se ne varam tmao su bile i robne zalihe pšenice za BiH. Žito se dopremalo vlakom iz Ploča. Skretnica sa koje se odvajao industrijski kolosijek je bila u redovitom položaju zaključana u pravac. Ključevi su bili u prometnom uredu u Mostaru. Kada se posluživao taj industrijski kolosijek prometnik je rukovacu manevre uz pismeni nalog predavao ključ a ovaj ga je po obavljenom poslu vraćao. Uzana pruga je ukinuta nema više prometnog ureda niti prometnika skretnica se mogla vrtiti kako je tko htio? I tako je dječurlija okrenula skretnicu u skretanje. Materijalni vlak je išao od stare stanice Mostar na sjever prema Raštanima i lokomotiva je iskliznula. Svega se toga sjećam kao da je jučer bilo! Tada je vlak tu ostao, lokomotiva je zagašena i tek nakon nekog vremena je podignuta i potpaljena. Spominjem relaciju Raštani od kud se uzana pruga odvajala i nastavljala desnom stranom rijeke Neretve pa kroz Mostar do Bačević gdje se opet dodirivala normalnotračna pruga. Normalnotračna pruga je od Konjica do Jablanice išla lijevom obalom Neretve do Jablanice gdje je prelazila na desnu stranu. Po desnoj strani je pruga išla do Raštana kada ponovno prelazi na lijevu stranu i kroz novi kolodvor Mostar nastavlja da bi ponovno na desnu stranu prešla u Ortiješu (otprilike 2-3 km prije Bačevića).

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Zaboravio sam još nešto napisati u prethodnom postu! Uzana pruga je ukinuta početkom studenog (novembra) 1966. Počela se trgati nakon nekih najmanje 6 mjeseci (proljeće/ljeto). U novinama su se pojavljivali tekstovi o ostatku tog komadića pruge dužine petnestak kilometara. pa su se tako pojavile i ideje da ta pruga ostane i da se po njoj organizira nekakav putnički promet. Recim slično tramvajskom ili danas prigradskom prometu. Pruga je išla baš kroz strogi centar Mostara. Napisao sam da je počinjala u Raštanima, tada selo a danas dio grada kao i Bačevići, selo a dans isto dio grada? Pogotovo što je u Bačevićima izgrađen aluminijski kombinat i mnogo ljudi putuje na posao tamo!

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Moram još nešto napisati oko polemike da li je ili nije u pitanju stanica Cavtat? Zašto tvrdim sa 100% sigurnošću da je? Slik(a)e koje se pojavljuju su iz bečkog arhiva. Koliko znamo vojni arhiv AU monarhije je sigurno dobar i točan. Pa i sad ukoliko nešto tražimo iz tog perioda moguće je naći u bečkim arhivima. Što se tiče izloženosti pruge napadu sa mora u Cavtatu (Zvekovici) je to nemoguće. Pruga je mogla biti izložena samo na dionici od Igala do Zelenike jer je išla uz more. Jedan mali dio otprilike od stajališta Vojski Do pa prema Glavskoj i BiH je bio vidljiv sa mora. Ako je to bilo možda najviše 2-3km?
Za one mlađe tada je sa broda morao viditi u što gađa. Danas ne mora prići ni blizu. Ucrta kordinate i sliku onoga što treba pogoditi i aktivira negdje sa drugog kraja svijeta!

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Getalj sa pruge u blizini Dubrovnika.

279447941_1983382035182636_6258721904597120141_n.jpg
279447941_1983382035182636_6258721904597120141_n.jpg (99.23 KiB) Pogledano 7389 puta
Izvor : Fb

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Današnji izgled bivše železničke stanice uzanog koloseka GABELA :

Gabela.jpg
Gabela.jpg (97.68 KiB) Pogledano 6894 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Železnička stanica Dubrovnik 1966.godine.

Na fotografiji je lokomotiva JŽ 83-138

s-l1600 83 138 c1962 Jugoslavia DU.jpg
s-l1600 83 138 c1962 Jugoslavia DU.jpg (104.04 KiB) Pogledano 6490 puta
Izvor : ebay

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta