Stranica 51 od 134
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 29 Sep 2018, 01:00
od JŽ 363
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 05 Okt 2018, 13:36
od PECELJ
Tramvaj sa liniji 2 prolazi krivinu kod Zoo-vrta. A deca ko deca-bila česta pojava.
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 18 Okt 2018, 12:41
od cira-1
Terazije zimi.

- 100.jpg (142.92 KiB) Pogledano 3239 puta
Izvor : Sa PZ foruma kasina
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 29 Nov 2018, 13:03
od PECELJ
Tramvaj sa prikolicom pored hotele Srpski Kralj :
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 13 Dec 2018, 12:53
od PECELJ
Kod Cvetkove pijace 1953.godine :
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 16 Dec 2018, 11:25
od cira-1
Zemunski most po izgradnji

- 37.jpg (54.6 KiB) Pogledano 3015 puta
Zemunski most i tramvaj za Zemun.

- 41.jpg (30.37 KiB) Pogledano 3015 puta
Facebook
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 18 Dec 2018, 12:11
od cira-1
Otvaranje mosta

- Otvaranje mosta.jpg (132.96 KiB) Pogledano 2995 puta
Ostaci mosta kralja Aleksandra, u daljini se vide železnička pruga i Zemunski put.

- 37.jpg (73.21 KiB) Pogledano 2995 puta
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 21 Dec 2018, 22:17
od JŽ 363
S foruma "Politikin zabavnik" prenosim interesantnu fotografiju scene s tramvajske okretnice na Trgu Marksa I Engelsa, koja je postojala u kratkom posleratnom periodu. Iako je kao godina nastanka potpisana 1950. godina, mislim da je ta okretnica demontirana već godinu dana ranije.
http://politikin-zabavnik.co.rs/pz/cont ... ?page=5897
Ono što je interesantnije od same lokacije i gužve je tip motornih kola koja vuku obnovljenu prikolicu. Iako se vidi samo njihov kraj, ne mogu da ih razvrstam ni u jedan od tipova posleratnih rekaroserizovanih tramvaja. Ako neko ima pretpostavku ili tačnu informaciju o tipu motornih kola, molio bih da napiše.
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 22 Dec 2018, 14:00
od Vesa
Ja sam danas hteo da postavim istu sliku s istim pitanjem. Mislim da je rekaroserizovani "siemens", ali ne mogu da budem siguran. Zanimljivo mi je, takođe, da je ta okretnica očito imala dva koloseka, jer se iza prikolice vide motorna kola.
Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 22 Dec 2018, 22:43
od JŽ 363
Vesa napisao:Ja sam danas hteo da postavim istu sliku s istim pitanjem. Mislim da je rekaroserizovani "siemens", ali ne mogu da budem siguran.
Hvala na odgovoru g. Veso!
Takođe sam pomislio da je reč o "Siemensu", ali nisam bio siguran. Pronašao sam jednu (slabiju) fotografiju, koja bi to mogla da potvrdi.
Ovo sam svojevremeno pronašao na internetu; trebalo bi da je u pitanju g.b. 65. Po izgledu prednjeg dela (tj. prozora ispred prednjih vrata), zaključio bih da je poprilično identičan sa prethodnom fotografijom. Pretpostavljam da su čak i rekaroserizovane varijante bile dodatno modifikovane. Neki "Siemensi" su imali nešto šira, četvorokrilna vrata, po mojoj pretpostavki nakon što su preuređeni u jednosmerna vozila.
Vesa napisao:Zanimljivo mi je, takođe, da je ta okretnica očito imala dva koloseka, jer se iza prikolice vide motorna kola.
Na forumu "Railserbia" je pre desetak godina dosta interesantnih postova napisao član koji je, po svemu sudeći, bio savremenik predratnog tramvajskog saobrćaja. On je bio nacrtao shemu okretnice na Trgu M. i E, koja je (prema njegovim opisima) imala samo jedan kolosek. Ja takođe mislim da je ipak bio samo jedan - nosači kontaktne mreže nose samo jedan vozni vod, a deluje mi da su kola iza prikolice ipak u koloni.
Mala digresija u vezi ove kratkotrajne posleratne deonice. Svojevremeno se na netu mogao pronaći propagandni film GSP-a, snimljen povodom stogodišnjice preduzeća (1992. god.). Vrlo dobro se sećam arhivskog snimka u kome tramvaj "Breda 2" prolazi pored pošte u Takovskoj. Obzirom da su tramvaji ovog tipa isporučeni tokom 1949. godine, možemo biti sigurni da je pruga do centra grada bila u funkciji bar do te godine, ako ne i koju godinu kasnije. Pre neki dan sam čak i pokušao da utvrdim tačan položaj te okretnice, i ispostavilo se da je njen položaj bio bukvalno na prostoru ispred zgrade Doma sindikata.