Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fotog.

Stare razglednice, fotografije, stanice, dokumenta...

Urednik: alend

Korisnikov grb
shuca
Vozovođa
Poruke: 230
Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od shuca »

lozacev sin piše:Може ли неко навести тачан датум и годину последње парне лок у Београду.
Na ovako formulisano pitanje i potonje objasnjenje pitanja,
odgovor moze biti jedino-

JOS NIJE OTISLA POSLEDNJA PARNA LOK. IZ Beograda!
Osim pominjane manevarke serije 62 kod lucne hale, i dan-danas, a nadam se jos duuugo godina,
ce se po stanici Beograd kretati parne lok. voza "Romantika",tako da parna era jos traje..

Evo jos jedne sa ispracaja poslednje parnjace na vozu po planiranom redu voznje..
ispracajposlednjegvozas.jpg
ispracajposlednjegvozas.jpg (168.66 KiB) Pregledano 2372 puta
Covek u tamnom sakou i svetlim pantalonama je Caslav Nickovic, tadasnji gl. i og. urednik novina "Pruga".
Stampa je ispratila ovaj dogadjaj,kojem sam i sam prisustvovao, a pamtim naslovnu stranu "Novosti" sa naslovom
"Uvredjena garavusa", jer nije bilo visokih zvanicnika na ispracaju.. :twisted:

P.S.....Voz je bio za Pozarevac..

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 436
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od colicdusan325 »

Vagon do lokomotive,sluzi za ...............?Ajde postovani prijatelji,da cujem. Suco,brat ti je bio legendarni o. vozova u cvoru,pa da te cujem. ;) ;) ;) ;) ;) :) :lol: :P :oops:

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 159
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od sdz361 »

Odgovor oko vagona prepustam shuci.

Da dopunim oko poslednjih pranjača u Beogradu. Poslednji voz koji je otpremljen sa parnom vučom sa stanice Beograd je već obrađen i to je kao što piše bilo 31.03.1973.
Ali to nije bio poslednji voz iz Beograda koji su vukle parnjače. Sa stanice Beograd Dunav je radnim danima saobraćao voz za Kovačicu takozvani "kaubojac" koji je sve do 1984. godine vukla parna lokomotive serije 51. U Beograd je dolazio rano ujutru a iz njega se vraćao posle podne i uglavnom su ga koristili radnici i žene iz Kovačice koje su tradicionalno u Beogradu radile kao kućne pomoćnice. U vozu je obavezno bilo i kartaroša. To je osamdesetih bio jedan od retkih vozova u Vojvodini (na neelektrificiranim prugama) sa klasičnim vagonima, tad su uglavnom tu radili šinobusi a iako je bio radnički imao je ponekad i vagon (tj. polovinu) I klase. Poslednji mohikanac starih vremena sa vrlo živopisnom atmosferom. Voz je vukla pančevačka 51-inica. Kad dovuče ujutru voz u Beograd Dunav vraćala se u Pančevo na namirenje, tamo je odrađivala i neku manevru, a onda se, najčešće reži vraćala u Beograd Dunav za povratnu vožnju. Nakon povlačenja parnjača sa banatskih pruga vuču ovog voza su preuzele dizelke serije 642/643.

Što se tiče manevarki kao što je poznato 2 parnjače serije 62 su dugo radile manevru u stanici Beograd kod ložionice. Mislim da su korišćene do 1990., znam da je jedna bila na opravci 1989. ali moram da proverim za tačan datum.

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od Tamcic »

Господине Мали Паја хвала на брзом одговору. И ја сам ложио старе прагове у котао на срећу не кућни него на послу и не у великој количини. Незнам како је тих неколико прагова дошло у фирму. Ја сам тада радио на парном котлу за грејање и производњу паре за машине у фабрици. Нисмо их секли или цепали котао је велики па смо целе убацивали унутра. Било их је око двадесетак па сам их убацивао у котао четри или пет пута током дана. Лепо су горели али су страшно смрдели. Радници из фабрике су се жалили на дим и смрад. Касније сам чуо причу да је фирма узела те прагове за пробно ложење али су одустали и да су планирали да целу зиму лижимо прагове ради уштеде угља, али су хвала богу одустали од тога.
Питање о изградњи пруга и осовинском оптерећењу, носивости вагона, типовима шина и скретница односи се на пруге уског колосека.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od ivanjz »

Na peronu železničke stanice Beograd.

http://www.google.com
Prilozi
beograd-stanica.jpg
beograd-stanica.jpg (135.94 KiB) Pregledano 2428 puta

Korisnikov grb
shuca
Vozovođa
Poruke: 230
Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od shuca »

ivanjz piše:Na peronu železničke stanice Beograd.

http://www.google.com
Ovo je najverovatnije KRANJ, barem su tako rekle kolege iz Slovenije, na forumu VLAKI-INFO.
Uz to, lokomotiva serije 28 nikada nije isla juznije od Zagreba..

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od ivanjz »

Možda se u pravu g. šuco.

Korisnikov grb
shuca
Vozovođa
Poruke: 230
Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od shuca »

ivanjz piše:Možda se u pravu g. šuco.
Stanica Kranj ovih godina...
20090228_0158.jpg
20090228_0158.jpg (101.41 KiB) Pregledano 2431 put

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 436
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od colicdusan325 »

Vagon do lokomotive sluzi za prevoz RIBE.Unutra bazeni ,sarana koliko god hoces.Ako hoces na vreme da stignes,da te uvrste u voz,moralo se malo dati i osoblju.Kad se samo setim ,70-tih,na peronu i spoljnoj. ;) ;) ;) ;) ;) ;)

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1886
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot

Poruka od mali.paja »

shuca piše:
ivanjz piše:Na peronu železničke stanice Beograd.

http://www.google.com
Ovo je najverovatnije KRANJ, barem su tako rekle kolege iz Slovenije, na forumu VLAKI-INFO.
Uz to, lokomotiva serije 28 nikada nije isla juznije od Zagreba..
Što se tiče do kud je serija 28 vozila da li je Zagreb bio krajnji kolodvor? Nnegdje sredinom devedesetih sa djecom sam putovao sa putničkim vlakom za Rijeku ujutro. U društvu je bio i moj jedan veliki prijatelj na žalost sad pokojni. I znate kako je kod putovanja. Brzo se uspostave kontakti sa suputnicima. I u razgovoru sa jednim čovjekom koji je tada bio u mirovini doznamo da je nekad radio na željeznici kao ložač. Bio je to neki Zagorac. Uglavnom radio je na željeznici dosta dugo u Sloveniji, ne bih baš točno znao ali nekako mi je Ljubljana na vrhu jezika. Iza toga je napustio željeznicu i kako su se masovno ugrađivala centralna grijanja on je završio kao ložač u bolnici. Dobio je i stan u Rijeci i sad kao umirovljenik putovao malo u Zagorje malo u Rijeku. Moj pokojni prijatelj ga je puno pitao o željeznici. Čovjek je dolazio na ispomaganje u Slavonski Brod. Ali ne sam. Dolazio je i strojovođa iz Slovenije. Dolazili su sa svojim lokomotivama. Ne sjećam se više da li je bilo govora o serijama lokomotiva. Tako nemojte se začuditi i da bi serija 28 mogla zalutati u Beograd. Nije to bilo redovito ali se moglo dogoditi.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost