Slovenija
Re: Slovenija
Svečanos na otvaranju tunela Karavanke
Tako je bilo u Podrožcima ( Rosenbach ) na ceremoniji otvaranja 30.9.1906 ... Stanica Podrožcima ( Rosenbach ) , dali postoji i danas???
Facebuk : Slike slovenije
Tako je bilo u Podrožcima ( Rosenbach ) na ceremoniji otvaranja 30.9.1906 ... Stanica Podrožcima ( Rosenbach ) , dali postoji i danas???
Facebuk : Slike slovenije
Re: Slovenija
Da malo prokomentiram ovaj posljednji post. Rosenbach po slovenski Podrožica je prvi ulazni kolodvor iz Slovenije u Austriju. Nekad za vrijeme Jugoslavije to je bio sa strane OBB pogranični kolodvor, a sa JŽ Jesenice. Izmjena lokomotiva i smjena osoblja se vršila u Jesenicama. Svi vlakovi koji su išli iz ili za Jugoslaviju su se tu zaustavljali. Danas to nije tako. Kolodvor i sad postoji i ima funkciju. Do prije par godina je bio i odvojni kolodvor za prugu Rosenbach-Klagenfurt. Radnim danom (ponedeljak do petak) se prugom odvijao i putnički promet. Danas se putnički promet odvija samo između Klagenfurta i Wiezelsdorfa. Wiezelsdorf je u sustavu prigradskog prometa Klagenfurta. Pruga ide odmah u podnožju alpa. Na dijelu pruge od Rosenbacha se i danas obavlja teretni promet. Koliko znam nije redovit nego po potrebi. Uglavnom se prevozi drvo. Ta pruga nije elektrificirana. Znam da ljeti u mjesecu kolovozu (august) vozi muzejski vlak sa parnom lokomotivom OBB serije 93 (JŽ 53) na relaciji Ferlach-Wiezelsdforf-Rosenbach -Villach i natrag. Interesantno je da na OBB lokomotiva (i parna) ukoliko ide na glavne pruge mora imati autostop. Što još ima interesantno za kolodvor Rosenbach? Negdje od osamdesetih kad kod nas nije bilo kave u Rosenbachu si mogao 24 sata istu kupiti. Osoblje JŽ-a bi vlakom prešlo u Austriju i probudilo gazdu trgovine na kolodvoru i vratilo se sljedećim vlakom. Austrijanci su isto švercali kavu nama. Imali su svoje prostorije u Jesenicama na kolodvoru i nitko ih nije kontrolirao. A tko su bili glavni šverceri? Osim naravno OBB željezničara tu je još bila austrijska policija i carina. Na slici se vidi lokomotiva na svečanom vlaku. To je lokomotiva JŽ serije 116. Između Jesenica i Rosenbacha je dvokolosiječni tunel Karavanke. U mjesecu listopadu (oktobar) ove godine se prekida kompletan promet kroz tunel. Vadi se 1 pruga i tunel će biti jednokolosiječni. Zašto? Po nekim sigurnosnim propisima EU taj tunel bi trebao imati i servisnu cijev u slučaju opasnosti. Za jednokolosiječni tunel to nije potrbno. U odnosu na prije promet je drastično pao. Nekad je bio u planu i drugi kolosijek Ljubljana-Jesenice ali se sada odustalo. Drugi i glavniji razlog vađenja 1 pruge je veliki pritisak. Strane tunela od ogromnog pritiska brda se približavaju pruzi. Već su i vršena pomjeranja pruge.
Ja sam prije sad skoro 3 godine bio pratio muzejski vlak za Villach iz Ferlacha. O tome je rađen putopis. Koga zanima može pročitati na ovom linku koji postavljam.
Još mali doatak o prometu vlakova u vrijeme prekida prometa. Noćni vlak Lisinski iz Zagreba za Munchen se ukida. Ostale vlakove će nadomjestiti autobusi. Nemam podatak da li će presjedanje na BUS biti u Ljubljani ili Jesenicam? Vlak iz Beograda sa vezom za Cirih dalje ide preko Celja-Maribora i Graza. Pruga bi trebala biti zatvorena od listopada (oktobar) 2019. pa negdje do proljeća ili ljeta 2020.
Malo sam nadodao i Austrije u slovensku temu. Nadam se da se ne ljutite?
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ovoz-2016/
Ja sam prije sad skoro 3 godine bio pratio muzejski vlak za Villach iz Ferlacha. O tome je rađen putopis. Koga zanima može pročitati na ovom linku koji postavljam.
Još mali doatak o prometu vlakova u vrijeme prekida prometa. Noćni vlak Lisinski iz Zagreba za Munchen se ukida. Ostale vlakove će nadomjestiti autobusi. Nemam podatak da li će presjedanje na BUS biti u Ljubljani ili Jesenicam? Vlak iz Beograda sa vezom za Cirih dalje ide preko Celja-Maribora i Graza. Pruga bi trebala biti zatvorena od listopada (oktobar) 2019. pa negdje do proljeća ili ljeta 2020.
Malo sam nadodao i Austrije u slovensku temu. Nadam se da se ne ljutite?
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ovoz-2016/
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
mali.paja, pozdravljen,
pa ne ljutimo se, naprotiv, saznali smo nešto, što neznamo.
Izgleda, da imaš insajderske informacije, do kojih mi ne možemo doći
Sada barem znam, da će biti ubuduće u tunelu samo jedan kolosjek.
pozdrav
Darko
pa ne ljutimo se, naprotiv, saznali smo nešto, što neznamo.
Izgleda, da imaš insajderske informacije, do kojih mi ne možemo doći

Sada barem znam, da će biti ubuduće u tunelu samo jedan kolosjek.
pozdrav
Darko
Re: Slovenija
Darko!železocestnik napisao:mali.paja, pozdravljen,
pa ne ljutimo se, naprotiv, saznali smo nešto, što neznamo.
Izgleda, da imaš insajderske informacije, do kojih mi ne možemo doći![]()
Sada barem znam, da će biti ubuduće u tunelu samo jedan kolosjek.
pozdrav
Darko
Znaš da sam dosta dobar sa vašima u Sloveniji. Iako sam u mirovini dosta pratim stanje na željeznici kako HŽ tako i susjede. Nekad ako si trebao biti neki veći položaj na željeznici morao si proći osnovno. Tako ako si bio ing strojarstva a trebao si raditi nešto u vuči ili vagonskoj službi MORAO si položiti za strojovođu. Nisi poslije toga to raditi morao ali si par mjeseci redovito išao u službu i na kraju pred pravom ekipom polagao. Za razliku od strojovođa kojima je to bilo osnovno zanimanje i morali su za svaku seriju i podseriju odvoziti i polagati ovi ing su morali položiti i autorizirati se za 1 vrstu vučnog vozila. Isto tako su sa prometnim fakultetom morali položiti za otpravnika vlakova. Nekima kasnije direktorima sam i mentor bio. Osim toga ja sam još DJED MRAZ. Kako bi ja to bio a da ne znam na vlaku koje djete je zločesto a koje dobro kame bi poklon dao? Kako to znam onda i ovo drugo mogu znati? Zvali su me jučer i za Uskršnji vlak kao bi bio Zec. Osim ove male šale sad te ozbiljno pozivam na Druženje modelara SE u Zagrebu. Biti će velika izložba povodom 50 godina KŽMZ i velika izložba u Tehničkom muzeju Nikole Tesle. Biti će u jednu od nedelja između 31.05 do 16.06. Trebali bi dobiti i muzejski tramvaj za voziti goste po gradu.
Re: Slovenija
Još sam nešto zaboravio nadodati. Kod nas u KŽMZ ima ljudi raznih zanimanja. Kako željezničkih umirovljenika tako i vozača tramvaja, arhitekata, poštara, ing građevinarstva i da ne nabrajm više. Utorkom godinama navečer u klubu se nalazimo i o svemu diskutiramo. Tu zna biti sporta, politike, željeznice itd. Svatko od nas i nešto prati pa tako i svašta doznamo. Tako sam od 1 ing građevine (naš tajnik) doznao za pritisak koji planina radi na tunel. Kako je geološki sastav željezničkog i cestovnog tunela Karavanke isti tko se i tamo javlja pritisak na tunelsku cijev. Radi toga se i rade studije radi prokopa druge tunelske cijevi na cestovnom tunelu.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
mali.paja, pozdravljen,
vidimo se u Zagrebu...
Hvala za poziv.
Možda ću saznati još nešto, što nije za na forum
pozdrav
Darko
vidimo se u Zagrebu...
Hvala za poziv.
Možda ću saznati još nešto, što nije za na forum


pozdrav
Darko
Re: Slovenija
Na slici je prikazana serija kkStB 170 ili kasnija, označena kao JŽ 24
Železnice in železničarji med WW 2 (1941-1945)
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
cira-1, pozdravljen,
onu gornju razglednicu dodajem u malo bolji resoluciji...

Napis na tunelu ne vidi se najbolje: FRANZ JOSEF I, KAISER 1906
Fotografija je iz početka, kada se još možda čistilo oko pruge, zbog toga i radnici na fotografiji.
Posle lokomotive je službeni voz, a posle voz za prevoz životinja.
Druga razglednica izašla je i u koloru

Vidi se, da je tunel još u izgradnji, zbog toga i uzani kolosjek.
Dodajem još nacrt, kde će proći nova pruga Karavanke-Bohinjska pruga. Nacrtao M. Klodič, 1906

povečava:

pozdrav
Darko
onu gornju razglednicu dodajem u malo bolji resoluciji...

Napis na tunelu ne vidi se najbolje: FRANZ JOSEF I, KAISER 1906
Fotografija je iz početka, kada se još možda čistilo oko pruge, zbog toga i radnici na fotografiji.
Posle lokomotive je službeni voz, a posle voz za prevoz životinja.
Druga razglednica izašla je i u koloru


Vidi se, da je tunel još u izgradnji, zbog toga i uzani kolosjek.
Dodajem još nacrt, kde će proći nova pruga Karavanke-Bohinjska pruga. Nacrtao M. Klodič, 1906

povečava:

pozdrav
Darko
Re: Slovenija
Dva arhivska snimka Bohinjske pruge.
Ceremonija povodom proboja tunela Bohinj 1904. godine Foto: Neznan. arhiva Željeznički muzej Slovenskih železnica
Facebuk-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
cira-1, pozdravljen,
prva fotografija iz 1905 odgovara po godini, jer je bila na južnom radilištu sigurno u augustu 1905, kada je kotao sa grelnom površinom 16,16 m2 pregledao inspektor. Izgrađena je bila 1903. godine.
Na južnom gradilištu u Podbrdu radila je još BAČA sa brojem 4832.
Na severnom gradilištu u Bohinjski Bistrici radile su: TRIGLAV (br. 4713, 13 t, 75 KS), WOCHEIN/BOHINJ (br. 4403) i KOBLA (br. 1260).
Da, proboj tunela je bio velika stvar. Proboj bio je izvršen 31.5.1904.
Neverovatno: 8 mjeseci prije termina za proboj.
Sve mere osovine tunela bile su tačne na centimetar:
- horizontala: 5,0 cm
- vertikala: 5,4 cm
Tunel bio je kraći od proračuna za: 1,03 metra
Svečanost je bila 31.5.1904, na dan proboja.
Severni portal bio je okrašen ovako:

a južni portal ovako:

pozdrav
Darko
prva fotografija iz 1905 odgovara po godini, jer je bila na južnom radilištu sigurno u augustu 1905, kada je kotao sa grelnom površinom 16,16 m2 pregledao inspektor. Izgrađena je bila 1903. godine.
Na južnom gradilištu u Podbrdu radila je još BAČA sa brojem 4832.
Na severnom gradilištu u Bohinjski Bistrici radile su: TRIGLAV (br. 4713, 13 t, 75 KS), WOCHEIN/BOHINJ (br. 4403) i KOBLA (br. 1260).
Da, proboj tunela je bio velika stvar. Proboj bio je izvršen 31.5.1904.
Neverovatno: 8 mjeseci prije termina za proboj.
Sve mere osovine tunela bile su tačne na centimetar:
- horizontala: 5,0 cm
- vertikala: 5,4 cm
Tunel bio je kraći od proračuna za: 1,03 metra
Svečanost je bila 31.5.1904, na dan proboja.
Severni portal bio je okrašen ovako:

a južni portal ovako:

pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta