Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 04 Jul 2018, 16:49
Od početka mi je bilo čudno pošto je previše lepo za Beograd.
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
Evo i njegove slike.661-441 napisao:Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.
Mislim da poslednji tramvaj u nizu nije AEG g.b. 4, bez obzira na izgled prednjeg čela. Par argumenata;Vesa napisao:poslednji u nizu je AEG gb 4, poznajemo ga po tome što je imao različitu karoseriju od drugih AEG-ova. Fotografija je snimljena u depou na Dorćolu, odnosno u jednom njegovom delu kojeg radnici popularno zovu "Zmijarnik". U vreme kad je snimljena ova fotografija, okretnica na Sajmu nije bila u funkciji.661-441 napisao:Kako se beše naziva model ovog tramvaja?
Izvinjavam se ako se o njemu već govorilo.
Pre nego što dobijemo potpuniji odgovor, dao bih samo par podataka, uz izvinjenje što odgovaram na pitanje koje nije meni postavljeno.661-441 napisao:661-441 napisao:Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.
Da Božićeva kočnica nije bila pouzdana? Imam sliku ispitivanje Božićeve kočnice na riječkoj pruzi. Dugačak tertni vlak sa 2 lokomotive na čelu i 1 na kraju je zaustavljen na velikom padu. Pojavom te kočnice u svjetskim razmjerama je došlo do revolucije u sistemu kočenja na željeznici. A sad odjedanput nije dobra za tramvaj?Vesa napisao:JŽ 363 napisao:Vesa napisao:
"Pored ručne i električne kočnice, sistem je kompletiran i najnovijom konstrukcijom Božićeve kočnice", ali ne znam ništa više o njoj sem da očito nije bila naročito pouzdana.
Dobrodošli na forum gospodine JŽ 363!JŽ 363 napisao:Pre nego što dobijemo potpuniji odgovor, dao bih samo par podataka, uz izvinjenje što odgovaram na pitanje koje nije meni postavljeno.661-441 napisao:661-441 napisao:Gospodine Vesa, znate li nešto više o ČKD Tatra T4D tramvaju?
Znam da je radio od 1967. do 1983. godine.
Tramvaj s prethodne fotografije je prototip tramvaja T4, koji je u periodu 1968/69. godine bio na probi u Beogradu, nakon čega je vraćen u Čehoslovačku. U Beogradu je nosio (GSP-ov?) garažni broj 111 i bio osposobljen za vuču prikolice. Tramvaj T4 je koncepcijski zapravo identičan PCC tramvaju, tj. njegova čehoslovačka verzija.
Tek 1972. godine za GSP počinje isporuka 20 tramvaja ovog tipa. Oni nisu imali mogućnost vuče prikolice, ali su zato na "nosu" (tj. na čelu) imali ugrađene konektore za vožnju u tandemu. Po dolasku su raspoređeni (samo?) na liniju 2, a kasnije su bili ubacivani i na druge pravce. U saobraćaju su ostali do 1990. godine (ili 1989, to je podatak koji tražim).
Postoje nedoumice i nerazjašnjeni detalji oko ispitivanja prototipskog tramvaja 111 u Beogradu, koje su pre par godina iznesene na nemačkom železničkom forumu. Naime, tvrdi se da je na ispitivanju u Beogradu bilo dvoje motornih kola T4, koja su u Beogradu nosila brojeve 110 i 111, uz još jednu prikolicu B4. Međutim, kako do sada nije potvrđeno postojanje tramvaja 110 (ne postoji npr. nikakva fotografija iz Beograda), postavljaju se pitanja da li je u slučaju g.b. 110 reč o prikolici B4. Možda g. Vesa ima neke odgovore na ove navode?