Stranica 45 od 75

Re: Hrvatska

Poslato: 21 Jul 2020, 11:49
od PECELJ
Železnička stanica Gračac nekad i sad , napruzi Zagreb-Split.

Stara razglednica ove stanice :
Gracac.jpg
Gracac.jpg (112.67 KiB) Pogledano 3239 puta
Ostaci okretnice dok je bila parna vuča a verovatno je bila i ložionica :
109729005_1063451537390816_6106199166949483294_n.jpg
109729005_1063451537390816_6106199166949483294_n.jpg (91.23 KiB) Pogledano 3239 puta
Spomenik ispred stanice, graditelju Ličke pruge :
Gracac.j1.jpg2.jpg
Gracac.j1.jpg2.jpg (118.14 KiB) Pogledano 3239 puta
Izvor : Milan Jakšić

Re: Hrvatska

Poslato: 21 Jul 2020, 15:21
od mali.paja
Ne vjerovatno je bila i ložionica nego je bila velika ložionica. Iz Knina su skoro pa svi vlakovi išli sa 2 (putnički) ili 3 (teretni) lokomotive. Iste su se skidale u Gračacu. Ložionica Gračac je isto tako od Gospića vršila potiskivanje i zaprezanje skoro svih vlakova prema Gračacu. Usponi su sa obje strane bili veliki, preko 20%o. U Zagrebu je bio i posebni lički turnus u vuči vlakova. To se odnosilo na brze vlakove. Iz Zagreba do Gračaca su išle parne lokomotive i tamo je bio lom vuče (izmjena lokomotiva. U tom turnusu su čini mi se išla po 2 ložača. Taj lički turnus je bio dobro plaćen. Poznavao sam jednog strojovođu koji mi je rekao da je on sa tim ličkim turnusom izgradio kuću. Dolaskom dizelki postepeno prestaje potreba za upotrebu ložionice. Poslije toga je ložionicu preuzela JNA i u njoj je bilo nekoliko lokomotiva serije 33 kao RR. Krajem osamdesetih JNA je te parnjače prodala kao staro željezo u željezaru Jesenice. Najdivnije je da su sve te lokomotive bile ispravne i mogle su se odmah potpaliti. Prije nego su lokomotive stigle u Gračac za RR bile su u Šinovozu, Zrenjanjin i napravljen je generalni remont. Od tih lokomotiva serije 33 još su 2 na životu. Prva je 33-098 koja se nalazi u HŽ muzeju. Još ima sve dijelove i mogla bi se relativno za male novce osposobiti za vuču. Druga je lokomotiva SŽ 33-037. To je sada muzejska slovenska lokomotiva. Tadašnji ŽG (Železniško gospodarstvo) Ljubljana je otkupilo tu lokomotivu i čini mi se još 2 od željezare Jesenive. Oni su ustvari za istu težinu te 3 lokomotive željezari dali istu količinu starog željeza. To su bile stare tračnice, željezo od izrezanih vagona itd. 1 lokomotiva je muzejska a što je bilo sa ostale 2? One su kupljene da posluže kao izvor rezervnih dijelova. Ono što je još interesantno ta lokomotiva je 1942 kupljena za potreba ondašnje NDH i imala je oznaku 30-022. Poslije 1945. ako se ne varam bila je u Ogulinu i kasnije u Osijeku. Iz Osijeka je otišla u Gračac kao RR. Od dizel vuče po ličkoj pruzi su najprije vozile po 2 lokomotive serije 642/643. Početkom sedamdesetih prvenstveno za ličku prugu u Americi su nabavljene lokomotive serije 664. Jake lokomotive sa osovinskim pritiskom od 16t. Kako te lokomotive nisu mogle grijati naručeno je od tvornice ĐĐ 10 vagona parni kotao/službeni. Pola vagona je bilo sa parnim kotlom i čovjekom koji je to opsluživao a pola je bio službeni vagon. Voda se u kotlu zagrijavala na naftu. Kad sam naveo da su lokomotive 664 nabavljene za ličku prugu bilo ih je i u drugim depoima koji su obavljali vuču na prugama sa manjim osovinskim pritiskom (Varaždin, Osijek i Vinkovci. U kontigentu isporuke lokomotiva 664 i ŽTO Priština je dobila 5 komada. Osim ovih lokomotiva serije 664 još su kupljene lokomotive serije 663 za unsku prugu i Split. To su bile velike, jake i teške lokomotiv. Čak nisu smjele ni po svim kolosijecima voziti unskom prugom. Za svaki je kolodvor pisalo ukoliko ide u skretanje brzina i na koji kolosijek smije u knjižici VR. Toliko od mene.

Re: Hrvatska

Poslato: 22 Jul 2020, 11:29
od PECELJ
Najlepše hvala g.mali.paja na obilju informacija o stanici Gračac !!!

Da ja nastavim..............

Čuli smo da je bila u stanici i velika ložionica. Kad je tako , onda su bile i radionice za popravke manjih kvarova :
109768364_361518998169598_6643885155526742368_n.jpg
109768364_361518998169598_6643885155526742368_n.jpg (42.59 KiB) Pogledano 4148 puta
Železnička stanica Gračac danas :
Gracac.j1.jpg
Gracac.j1.jpg (63.26 KiB) Pogledano 4148 puta
109688873_349855533034461_517934821684248192_n.jpg
109688873_349855533034461_517934821684248192_n.jpg (90.48 KiB) Pogledano 4148 puta

Re: Hrvatska

Poslato: 22 Jul 2020, 11:34
od PECELJ
Železnička stanica Gračac bila je dosta velika i lepo sređena :
109695446_725254924956943_1356646477785203181_n.jpg
109695446_725254924956943_1356646477785203181_n.jpg (126.2 KiB) Pogledano 4147 puta
109817467_731364017406919_2792048418777924969_n.jpg
109817467_731364017406919_2792048418777924969_n.jpg (148.64 KiB) Pogledano 4147 puta
Tu je i nagibni voz :
109703559_689200574969702_6784923293733580167_n.jpg
109703559_689200574969702_6784923293733580167_n.jpg (88 KiB) Pogledano 4147 puta
Izvor : Milan Jakšić

Re: Hrvatska

Poslato: 22 Jul 2020, 20:24
od mali.paja
Inače prostor ložionice se ne vidi iz kolodvora. Nije se ni prije vidio.

Re: Hrvatska

Poslato: 23 Jul 2020, 12:19
od PECELJ
Dizel vuča teretnih vozova u okolini stanice gračac :
Gracac.j1.jpg7.jpg
Gracac.j1.jpg7.jpg (155.86 KiB) Pogledano 4092 puta
Gracac.j1.jpg4.jpg
Gracac.j1.jpg4.jpg (141.34 KiB) Pogledano 4092 puta
Izvor : Milan Jakšić

Re: Hrvatska

Poslato: 11 Sep 2020, 13:02
od PECELJ
Železnička stanica Canfanaro 1910.godine na pruzi Divača-Pula,

Od ove stanice se odbvajala pruga ka Rovinju.
337_001 Canfanaro 1910 istra.jpg
337_001 Canfanaro 1910 istra.jpg (219.84 KiB) Pogledano 3929 puta

Re: Hrvatska

Poslato: 14 Okt 2020, 13:40
od PECELJ
Železnička stanica Sušak i pored nje veliko stovarište :
395_001.jpg
395_001.jpg (231.01 KiB) Pogledano 3559 puta

Re: Hrvatska

Poslato: 24 Okt 2020, 12:34
od PECELJ
Detalj sa železničke stanice Split 1949.godine :
560_001 Split 49.jpg
560_001 Split 49.jpg (172.16 KiB) Pogledano 3492 puta

Re: Hrvatska

Poslato: 26 Okt 2020, 12:41
od PECELJ
Detalj sa železničke stanice Zagreb 1950.godine :
131_001 ZG 50.jpg
131_001 ZG 50.jpg (204.94 KiB) Pogledano 3403 puta