Stranica 44 od 134

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 03:53
od 661-441
Tramvajske linije u Beogradu - 1983. godine.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 03:56
od 661-441
Siemens na puštanju u rad linije broj 6.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 03:59
od 661-441
Ulica Kneza Miloša, godina nepoznata.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 04:05
od 661-441
Linije beogradskog tramvaja 1990. godine.
Slika

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 04:12
od 661-441
661-441 napisao:Kako se beše naziva model ovog tramvaja?
Izvinjavam se ako se o njemu već govorilo.
Ovo je inače krajnja stanica kod sajma.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 04:14
od 661-441
Breda Đenova, broj 42, linija 3.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 04:16
od 661-441
Tramvaj "Kornjača", izrađen u radionicama "Direkcija tramvaja i osvetljenja". Slika datira iz aprila 1941. godine.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 04:21
od 661-441
Iz biltena javnog komunalnog preduzeća "Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd".
Slika
Izvinjavam se članovima koji su zaboravili ćirilično pismo.
Ako je problem, prepisaću latinicom.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 14:55
od JŽ 363
Vesa napisao: U ovom komentaru zadržaću se na tramvajima koji su proizvedeni u Brodu na Savi, što je danas Slavonski Brod. Prvo, ne mislim da je dobro da ih nazivamo BBC jer su BBC neki drugi tramvaji. Ne mislim da je dobro ni da ih nazivamo BBC II, kako se često nailazi u praksi, jer ne mislim da je dobro da nazivamo tramvaje po elektroopremi koju nose. Duewag ima elektroopremu Siemensa pa ga ne nazivamo Siemensom.
U potpunosti se slažem da je nepotpuno nazivati tip vozila samo po isporučiocu elektroopreme. Međutim, tu se dolazi do problema terminologije i klasifikacije, bar kada su u pitanju ovi tramvaji – mehaničku opremu je izradio jedan proizvođač (valjda?), električnu čak dva (jedna u brodskim tramvajima, druga u palanačkim), dok su karoserije (iako identične) takođe izrađene u dve različite fabrike. Kako onda imenovati ove tramvaje i da li ih uopšte svrstavati u isti tip? Ovo je slučaj i sa drugim tipovima tramvaja iz tog perioda (da ne spominjemo trolejbuse, kod kojih je konfuzija još veća). Najlakše rešenje bi bilo u korišćenju složenog naziva (npr. „Škoda-Jasenica, BBC-Brod), svuda gde ne postoji neka službena fabrička oznaka vozila (mada bi valjda i ona morala postojati).

Vezano za ove tramvaje: da li su šasije sa obrtnim postoljima izrađene prema licenci ili su u potpunosti bile projektovane u domaćim fabrikama? Ukoliko je ovo drugo u pitanju, onda bi ovo zaista mogli biti prvi domaći tramvaji.

Re: Beogradski tramvaji

Poslato: 04 Jul 2018, 14:57
od JŽ 363
Vesa napisao:Niko od nas nije "potreban" ovde, ovde smo zato što želimo tu da budemo. Učinilo mi se da smo od slikovnice unapredili forum i počeli da razgovaramo, a vi hoćete da idete. Ne znam ko je moderator i zašto vam briše teme, ali ako se raziđemo, odoh i ja.
Fotomaterijali su dragoceni i lepo je da su dostupni, ali sami po sebi ne kazuju mnogo (a i lako nestaju s neta nakon nekog vremena) – još više se radujem pisanoj reči i istraživanju koje može da odvede ka novim otkrićima, i prvenstveno je to razlog da se aktivnije uključim u ovu temu.

Veso, hvala što ste novinske članke iz 1939. godine podelili s nama; izuzetno vredan materijal čijim uvidom se tek otvaraju nova pitanja. Postavljam neka;

Da li su tramvaji BBC/Jasenica inicijalno bili nabavljeni za potrebe pruge za Dedinje, ili su tamo raspoređeni tek kao novi i nešto jači? Postoje li saznanja o tome?

Da li je na ovoj pruzi i pre toga bilo nesreća? Koliko sam svojevremeno saznao, nakon ovih, dogodila se još jedna (tokom okupacije), koja je bila razlog za obustavljanje tramvajskog saobraćaja na ovoj trasi.

Iz članka o novembarskoj nesreći, uspeo sam da razaberem podatak o dve žrtve prethodne nesreće, iako prethodni članak navodi samo kočničara kao jedinog poginulog. Moguće je da je u međuvremenu još neko podlegao povredama.

P.S. Nepristojno je da kao „svež“ član otvaram nove teme, ali ostajem pri predlogu da se materijali eventualno raspodele u više tema (bar dve), kako bi se dobilo na preglednosti.