Stranica 44 od 59

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Dec 2018, 21:02
od Igor Legaz
Mešovita kompozicija sa lokomotivom 73-023 na čelu. Moja je pretpostvka da je ovo sa dubrovačke pruge zbog okoline.
Vi, g. Ivan, zacijelo imate bolju rezoluciju i vjerujem Vam da je ovo lokomotiva "JDŽ 73-023", jer ja na ovom jpg od 56 kb ne vidim jasno brojeve.

Na ovom forumu je već bilo govora o toj lokomotivi.

Na slici uz ovaj post je ta lokomotiva u ložionici Dolac na Lašvi.

Na slici, koju ste Vi postavili, vidi se drum uz prugu, što jest bilo u slučaju Dolac na Lašvi.

Od Huma do Gruža takve mogućnosti nema, a nije je bilo ni od Huma do Gabele.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 07 Dec 2018, 13:19
od PECELJ
Moje mišljenje da je ovo negde na pruzi između Zenice i Lašve.

Lokomotiva ser.73 je brza ali i slabašna. Na ovoj fotografiji vuče mešoviti voz sa dosta vagona i mislim da su prazni.
Pruga Lašva-Sarajevo je ukinuta 1966.g. i verovatno se neposredno pre toga dovlače viškovi vagona iz Zenice ka Sarajevu.

Lokaciju na neki način potvrđuje i slika g.ivanjz, ranije postavljena :

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 16 Dec 2018, 22:51
od mali.paja
Ovo može biti i na pruzi Gabela-Ploče. Cesta je išla paralelno sa prugom. Ako bih htio biti preciznije to bi bilo iza Metkovića. Serija 73 iako je bila uglavnom putnička lokomotiva vukla je na jug prema Pločama. Od Mostara do Ploča pruga je bila raničarska sa minimalnim usoinima od par promila.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 17 Dec 2018, 22:39
od Igor Legaz
Na karti (M = 1 : 75000) iz (najkasnije) 1891. označen je položaj željezničke stanice "Buna".

Ta stanica je bila na desnoj strani Neretve, nedaleko ušća Bune (lijeve pritoke Neretve).

Ne znam kad je napravljen most na Neretvi, koji je povezivao stanicu Buna, sa naseljima pokraj rijeke Bune. Na karti iz (najkasnije) 1891. ja takav most na Neretvi, ne vidim. Ima, doduše, nešto "bijelo" na Neretvi (između "B" i "u") , a ima nekakva staza (- - -), uzvodno (kod "a"). Nejasno.

Kad već spominjem rijeku Bunu, prilažem fotografiju legendarnog kamenog mosta [prilog 2], koji je u naselju Buna, postojao do 1945. i ucrtan je na karti [prilog 1].

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 18 Dec 2018, 13:27
od Igor Legaz
Na karti (M = 1 : 75000) iz (najkasnije) 1891. označen je položaj željezničke stanice "Buna".

Ta stanica je bila na desnoj strani Neretve, nedaleko ušća Bune (lijeve pritoke Neretve).

Ne znam kad je napravljen most na Neretvi, koji je povezivao stanicu Buna, sa naseljima pokraj rijeke Bune. Na karti iz (najkasnije) 1891. ja takav most na Neretvi, ne vidim. Ima, doduše, nešto "bijelo" na Neretvi (između "B" i "u") , a ima nekakva staza (- - -), uzvodno (kod "a"). Nejasno.

Kad već spominjem rijeku Bunu, prilažem fotografiju legendarnog kamenog mosta, koji je u naselju Buna, postojao do 1945. i ucrtan je na karti
Vjenceslav Radimsky napisao je nešto o ostacima jednog starog mosta na Neretvi (koji je mogao biti dug oko 100 m), te o legendarnom mostu na Buni (do 1945. bio u prostoru, kod ljetnikovca Ali-bega Rizvanbegovića, paše Hercegovačkog)

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 20 Dec 2018, 10:16
od Igor Legaz
Ako netko ima shemu stanice Mostar, molim da je priloži, jer ju je g. Srećko Ignjatović izostavio:

http://vremeplov.ba/?p=8848

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 20 Dec 2018, 11:39
od PECELJ
Ne znam iz koje je godine. Potrebno je zumirati.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 20 Dec 2018, 21:03
od Igor Legaz
Prilog 1

Na karti (M = 1 : 75000) iz 1907. prikazan je dio pruge u okolici Mostara.


Prilog 2

Na karti (M = 1 : 200000) iz 1929. ucrtana je željeznička stanica Buna.

Ono što nije nacrtano, a ja nikako da saznam, je način kako su stanovnici naselja Buna, Hodbina, Kosor, Blagaj, ..., dolazili do željezničke stanice Buna. Most preko Neretve nije označen.

U privatnom razgovoru s jednim mještaninom naselja Buna, čuo sam da je bila "skela na žicu", ali oznake za skelu na Neretvi nema.

Prilog 3

Ono što je najbolnije, to je da više nema fantastične ćuprije "na 14 volata" u naselju Buna.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 21 Dec 2018, 14:31
od Igor Legaz
Danas sam, u jednom razgovoru, čuo da su mještani naselja Buna, "sami pravili most od greda" kako bi došli do željezničke stanice Buna (kako u vrijeme "760", tako i za "1435").

Na moje čuđenje da "takav most ne može opstat", uslijedlo je: "svaki put, kad ga Neretva odnese, mjesna zajednica bi kupila grede i daske za novi most"?!

Prilog 1

Topografska JNA karta (M = 1 : 25000) iz 1973. kao dokaz da u vrijeme pruge "1435" nije bio ucrtan most preko Neretve kod ušća Bune, niti je označena "skela na žicu" (priču o "skeli na žicu" sam čuo u jednom ranijem razgovoru).

Prilog 2

Sada postoji armiranobetonski most na Neretvi, nizvodno od ušća Bune, ali nikakve koristi za ukrcaj na vlak, jer putnički vlakovi staju u stanici Mostar, odnosno stanici Žitomislići, i nigdje između.

Prilog 3

Još jedna fotografija zločinački miniranog mosta "na 14 volata", na rijeci Buni (naselje Buna). U pozadini se vidi minaret i kupola džamije Ali-paše (Ali-beg Rizvanbegović - Stočević).

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 23 Dec 2018, 11:32
od Igor Legaz
Danas sam u Šeheru, sasvim slučajno, čuo jednog starog Mostarca, koji je pričao kako su "oni kajacima veslali od Titova mosta, niz Neretvu do mora, pa do sve do Neuma".

Kad sam to čuo, pitao sam ga da li se sjeća kako su mještani Bune dolazili do željezničke stanice Buna.

Rekao mi je da je bila "catara", a da se skeladžija zvao Boško, pa da se po njemu, mjesto gdje je bila skela, zove "Boškov liman".

Također, rekao je da je u Žitomisliću bila "catara".

Prilog 1

Most na Neretvi, nizvodno od ušća Bune. Malo nizvodno od tog mosta, je "Boškov liman" (na fotografiji ispod riječi "se").

Prilog 2

Ako je u WW2, kod Bačevića, bilo čamaca, onda je izvjesno, da ih je bilo i u mirnodobsko vrijeme, pa su putnici i barkama, mogli prelaziti Neretvu, kako bi došli do stanice Buna.

Prilog 3

Još jedna fotografija čuvene ćuprije u Buni