Re: Beogradski tramvaji
Poslato: 03 Jul 2018, 12:25
Već neko vreme pratim tok događanja na ovom forumu, pa su me prethodna pisanja i zainteresovanost članova za istorijat beogradskih tramvaja naveli da se pridružim. Hteo bih malo da prokomentarišem prethodne navode i pitanja;
mali.paja je nešto ranije postavio pitanje povlačenja beogradskih Bikova. Loše održavanje nije bilo glavni razlog njihovog preranog povlačenja, već sprovođenje plana modernizacije i tipizacije voznog parka (o čijoj tadašnjoj opravdanosti bi se moglo diskutovati) u periodu 1980-1990. Koliko sam shvatio, manje ili više nas ima par savremenika tog perioda, pa se eventualno može i o tome napisati koji detalj.
Otkazivanje kočnica i iskakanje iz šina tramvaja BBC ne bi trebalo olako pripisivati njihovom eventualnom (ne)kvalitetu – beogradske tramvajske pruge su većinom brdskog karaktera i od početka postojanja tramvajskog sistema naovamo, događala su se iskakanja tramvaja iz šina, kod svih tipova vozila (čak se i sam sećam jednog - i to s KT4!).
Što se tiče poređenja održavanja beogradskih i zagrebačkih tramvaja, ja bih se složio da je u Zagrebu ono bolje, po mom mišljenju iz par razloga; u Zagrebu je tramvaj vodeći nosilac javnog saobraćaja na užem gradskom području, samim tim ključni saobraćajni sistem o kome se mora voditi briga. Drugi razlog je (na sreću jednih, na nesreću drugih) razvoj pojedinačne i opšte svesti (i kulture) čuvanja i održavanja javne i kolektivne imovine, koja treba da je na usluzi građanima dugi niz godina.
Sugestija: budući da se materijali svakodnevno obogaćuju (sada i kroz pisanu reč), možda bi se moglo razmisliti da se bogato područje beogradskih tramvaja razdeli u par tema (npr. period do 1941, od 1941-1990, od 1990.), kako bi se interesantne informacije klasifikovale i lakše pratile.
Pozdrav svima nakon prvog pisanja!
mali.paja je nešto ranije postavio pitanje povlačenja beogradskih Bikova. Loše održavanje nije bilo glavni razlog njihovog preranog povlačenja, već sprovođenje plana modernizacije i tipizacije voznog parka (o čijoj tadašnjoj opravdanosti bi se moglo diskutovati) u periodu 1980-1990. Koliko sam shvatio, manje ili više nas ima par savremenika tog perioda, pa se eventualno može i o tome napisati koji detalj.
Otkazivanje kočnica i iskakanje iz šina tramvaja BBC ne bi trebalo olako pripisivati njihovom eventualnom (ne)kvalitetu – beogradske tramvajske pruge su većinom brdskog karaktera i od početka postojanja tramvajskog sistema naovamo, događala su se iskakanja tramvaja iz šina, kod svih tipova vozila (čak se i sam sećam jednog - i to s KT4!).
Što se tiče poređenja održavanja beogradskih i zagrebačkih tramvaja, ja bih se složio da je u Zagrebu ono bolje, po mom mišljenju iz par razloga; u Zagrebu je tramvaj vodeći nosilac javnog saobraćaja na užem gradskom području, samim tim ključni saobraćajni sistem o kome se mora voditi briga. Drugi razlog je (na sreću jednih, na nesreću drugih) razvoj pojedinačne i opšte svesti (i kulture) čuvanja i održavanja javne i kolektivne imovine, koja treba da je na usluzi građanima dugi niz godina.
Sugestija: budući da se materijali svakodnevno obogaćuju (sada i kroz pisanu reč), možda bi se moglo razmisliti da se bogato područje beogradskih tramvaja razdeli u par tema (npr. period do 1941, od 1941-1990, od 1990.), kako bi se interesantne informacije klasifikovale i lakše pratile.
Pozdrav svima nakon prvog pisanja!