Stranica 43 od 59

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 20 Sep 2018, 10:43
od ivanjz
Unrra 18 u Dubrovniku.

http://www.google.com

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 20 Sep 2018, 22:53
od mali.paja
ivanjz napisao:Unrra 18 u Dubrovniku.

http://www.google.com
Ako dobro vidim lokomotiva je broj 20 a ne 18. Ovo je manevarka u Dubrovniku.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 07 Okt 2018, 15:50
od ivanjz
Lokomotiva 83-154 verovatno negde na dubrovačkoj pruzi.

http://www.google.com

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 07 Okt 2018, 16:42
od mali.paja
U pitanju bi bio vlak koji je još u Mostaru. Ide prema Konjicu. Do lokomotive bi bio službeni vagon. Samo što je prošao rampu kod Ledare. Ova zgrada u pozadini je dio od akumulatorske stanice. Kolosijeci u pozadini vode u Ložionicu Mostar.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 07 Okt 2018, 17:20
od ivanjz
Hvala gospodine maili paja. Da ste nam živi zdravi!

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Nov 2018, 10:10
od Igor Legaz
mali.paja napisao:Na forumu "zeljeznice.nat" sam pisao nešto o ovome.
Talijani su krenuli sa izgradnjom pruge iz Metkovića prema Pločama. Kako su u međuvremenu kapitulirali nisu usojeli prugu završiti. Čak su čini mi se i ono što su napravili uništili. Imama 1 knjigu o dolini Neretve pa je moram potražiti i provjeriti? Istog posla su se prihvatili Nijemci. Pruga im je bila potrebna. Zašto? U to vrijeme ('44) trebao im je aluminij za rakete V-2. London je najviše bombardiran tim raketama. Hercegovina je bogata rudom boksita od koje se radio aluminij. Boksit se vadio u rajonu Čitluka i otpremao na sjever do B.Broda gdje se pretovarao na normalnotračne vagone. Tada transport već je bio dosta nesiguran radi savezničkih bombardiranja. Radi toga su htjeli transportirati rudu na jug. Utovar boksita se obavljao u stanici Žitomislići (južno od Mostara oko 15-20km). Do luke Metković na Neretvi je bilo otprilike isto toliko. Samo luka u Metkoviću je bila neprikladna jer je imala mali gaz i nisu veći brodovi mogli dolaziti. Radi toga je trebalo produžiti prugu do Ploča još nekih dvadesetak kilometara. Za potrebe otpreme boksita iz Žitomislića iz Čitluka je napravljena žičara kojom se ruda dopremala. Čak je napravljena i posebna utovarna rampa. Ona je bila negdje paralelna sa sadašnjim ulaznim signalom "B" stanice Žitomislići. Poslije '45 prestalo se to koristiti. Žičara je demontirana i završila je u Kaknju, možda preciznije u Ćatićima. Služila je za transport uglja za termoelktranu Ćatići. Utovarna rampa u Žitomislićima je bila stajala uz normalnotračnu prugu iako se nije koristila sve do negdje devedesetih godina kada je razrušena.

Rudnici boksita koji su do 1992. gravitirali tvornici glinice u Mostaru, su bili: Posušje, Široki Brijeg, Čitluk, Stolac i Jajce.

U rudniku Široki Brijeg postoji i rudnička željeznica, koja još nije uvrštena na popis industrijskih željeznica na ovom forumu.

https://www.youtube.com/watch?v=08Vzw9cmeqY

Kod Čitluka (Gradnići) ima rudnik ugljena.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 21 Nov 2018, 00:03
od železocestnik
Pozdravljeni,

tek sada vidim, kamo je potrebno staviti nacrt pruge Sarajevo-Metković odnosno Mostar-Metković :?

Slika

pozdrav
Darko

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 27 Nov 2018, 16:29
od ivanjz
Putnički voz u stanici Gabela 1933. godine.

http://www.google.com

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 01 Dec 2018, 11:25
od Igor Legaz
Na detalju "Skizze des Bahnnetzes mit der Einteilung der BahnerhaltungsSectionen und der Bahnmeisterstrecken“, [Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen, 1907, ÖSTA], ucrtana je pruga iz ove teme.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Dec 2018, 14:21
od ivanjz
Mešovita kompozicija sa lokomotivom 73-023 na čelu. Moja je pretpostvka da je ovo sa dubrovačke pruge zbog okoline.

http://www.google.com