Stranica 43 od 62
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 13 Okt 2018, 09:22
od železocestnik
Pozdravljeni,
tražio sam dokaze, da je ovaj most u Zelenici držala prije farbanja samo hrđa...
Na kraju sam pronašao fotografije, koje to potvrđuju...iz 2011. godine:
Ako si pogledao most iz daleka, još je dobro izgledao
Ako pogledaš malo bliže, već nije najbolje...
Provjerimo, kako izgleda ovaj čvor odozgo...
Jedan od glavnih nosača, na mestu, kde je nekada bio prag:
Pa kroz ovaj glavni nosać vidi se....more
Tako izgleda most na mestu, kde je oslonjen na oslonac...
Kada su most piturali, radnici su na hrđu stavili samo farbu.
Sada drži most skupa i hrđa i farba, dakle ima dvostruku nosivost
pozdrav
Darko
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 14 Okt 2018, 10:18
od železocestnik
Pozdravljeni,
odmah, kad sam saznao za sanaciju željeznikog mosta u Zelenici u oktobru 2012, sam navratio, da vidim, šta su uradili
Izgleda, da je opština nabavila previše plave boje (vidi ograde po Zelenici), pa su odlučili, da sa viškom prefarbaju i željeznički most. Željeznički mostovi nikad nisu bili u plavoj boji
Kad se vozi pored ovog mosta, iz auta se sada vidi, da je rad odlično obavljen...
Ako pogledamo malo bliže, vidimo, da rad još nije obavljen do kraja (dana 17.10.2012)...
Donji dio mosta sa glavnim nosačima uopšte nije prefarban.
Da li je to istina ?
Pogledajmo i detajle, koje već znamo iz godine 2011...
Pitanje je, zašto nisu prefarbali i donji dio mosta ?
Možda je bio uzrok, što je pršila voda iz gradskog vodovoda....
Vidi se, da prši voda iz cevi a iz ventila, tako da je bio gubitak vode velik.
Da li prši još sada neznam, jer posle 2012 nisam više navratio u Zeleniku.
pozdrav
Darko
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 15 Nov 2018, 13:29
od PECELJ
Ulazak voza u stanicu Herceg Novi 1904.godine :
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 01 Dec 2018, 11:13
od Igor Legaz
Na detalju "Skizze des Bahnnetzes mit der Einteilung der BahnerhaltungsSectionen und der Bahnmeisterstrecken“, [Bosnisch-Herzegowinische Staatsbahnen, 1907, ÖSTA], ucrtana je pruga iz ove teme.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 01 Dec 2018, 18:21
od Igor Legaz
železocestnik napisao:za Igor Legaz:
Odlično, sada je jasno, da je karta iz Bečkog prometnog arhiva.
To, da si stavio nacrte po različitim temama je veoma dobro. Sada imamo nacrt iz 1907 godine sa stanicama.
Svuda gdje sam napisao da je "nacrt" iz 1907., treba da stoji
precrt.
Stanja na "Skizze" nisu bila iz 1907. godine, nego najkasnije iz 1901., jer se vidi da pruga u Konavlima još nije bila dovršena, a "Krivajathal - Bahn" nije nacrtana
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 12 Dec 2018, 13:09
od PECELJ
Železnička stanica Herceg Novi juli 1901.godine :
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 06 Feb 2019, 22:33
od Igor Legaz
Ove detalje karte (M = 1 : 2780) iz 1923. sam izdvojio samo zato je označena stanica "Zvekovica". Ne znam je li kartograf zapisao točan tadašnji naziv željezničke stanice, koju "forumaši" znaju kao "Cavtat".
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 08 Feb 2019, 14:39
od železocestnik
Igor, pozdravljen,
kartograf, koji je nacrtao ovu kartu iz 1923. godine bio je
lijen/trom.
zašto
Pošto se uopšte nije interesovao za železničke stanice. Nije nabavio ni vozni red
Ako bi nabavio vozni red, našao bi ime stanice.
Ovdje na forumu imamo vozni red za 1928. godinu:
Cavtat
Imamo i vozni red za 1910. godinu:
Cavtat (Ragusa vecchia)
Imamo i listu stanica iz 1901. godine:
Imamo i fotografiju stanice za vrijeme otvaranja pruge sa nazivom
CAVTAT - RAGUSA VECCHIA
A znamo i za ideje, da se stanica zove Zvekovice...
Imamo i nacrt stanice iz godine 1900:
Dakle, o stanici Cavtat (Ragusa vechia) znamo ...sve
Igor, ako bi pogledao malo po ovoj temi, na kojoj si sada stavio nacrt, znao bi, da je to greška kartografa, ali znao bi, da je ovdje na forumu već sve, za što si napisao:
Ne znam je li kartograf zapisao
točan tadašnji naziv željezničke stanice, koju "forumaši" znaju kao "Cavtat".
Ali ionako znamo, da ne gledaš stranica, prije nešto staviš
pozdrav
Darko
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 08 Feb 2019, 22:52
od Igor Legaz
Zahvaljujem Vam se, g. Darko, na objekciji glede mjerila karte. Ispravno je M = 1 : 75000 , a ja sam ono "M = 1 : 2780", prepisao s krivog mjesta.
O ostalom ja ne znam i ne ulazim u diskusiju o pretpostavci, da li je kartograf bio lijen.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 09 Feb 2019, 09:41
od Igor Legaz
železocestnik napisao:Kartograf, koji je nacrtao ovu kartu iz 1923. godine bio je lijen.
Pošto se uopšte nije interesovao za železničke stanice. Nije nabavio ni vozni red.
Ako bi nabavio vozni red, našao bi ime stanice.
Ovdje na forumu imamo vozni red za 1928. godinu: Cavtat.
Imamo i vozni red za 1910. godinu: Cavtat (Ragusa vecchia).
Imamo i listu stanica iz 1901. godine:
Imamo i fotografiju stanice za vrijeme otvaranja pruge sa nazivom CAVTAT - RAGUSA VECCHIA
A znamo i za ideje, da se stanica zove Zvekovice...
Dakle, o stanici Cavtat (Ragusa vechia) znamo ...sve.
Igor, ako bi pogledao malo po ovoj temi, na kojoj si sada stavio nacrt, znao bi, da je to greška kartografa, ali znao bi, da je ovdje na forumu već sve, za što si napisao.
Ali ionako znamo, da ne gledaš stranica, prije nešto staviš.
Da ste Vi, g. Darko, pogledali ranije stranice, možda biste uočili post od 26.09.2014.
mali.paja napisao:
Nikad ljudi nisu u svom razgovoru spominjali Cavtat. Čak je i željezničko osoblje to zvalo Zvekovica. Sam Cavtat je na obali mora. Mjesto je od Zvekovice udaljeno oko 3-4 kilometra. Bilo je ideja da se izgradi i odvojak od samog kolodvora do Cavtata na moru.
Kartograf nije bio "lijen", već je za stanicu (očito) napisao onakav naziv, kako su je svi znali, bez obzira što je pisalo na staničnoj zgradi, odnosno na voznom redu.
Lokacija stanice nema nikakve veze sa Cavtatom, a Zvekovica je vrlo blizu. Ljudi se nisu mogli naviknut na naziv "Cavtat" za nešto što nije Cavtat.
Dakle, u onim situacijama, kada tvrdoglava željeznička uprava namjerno hoće nemetat nazive, a svo to ignoriraju, onda je za kartografa službeno onako, kako narod kaže.