Nije snimljena pre 5.11.1935, jer je tada otvorena linija za Zemun, ali verovatno ni posle oktobra 1938. godine, jer su tada - posle dve nesreće na Senjaku uzrokovane kvarom kočnica kod tramvaja "Brod"/"Jasenica" - "Siemensi" otišli na liniju 12 za Senjak, a "Jasenice" su preuzele lniju 14 za Zemun. Smatralo se da "neće biti problema na ravnom".661-441 napisao:Iz kog je perioda fotografija? Znamo sigurno da nije pre 1925. godine.
Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Koliko sam mogao da pročitam u "elektro - časopisu" GSP Beograd, bila je još jedna nezgoda prilikom isprobavanja vazdušnog kočenja sa "Brod - Jasenica" tramvajem.Vesa napisao:Nije snimljena pre 5.11.1935, jer je tada otvorena linija za Zemun, ali verovatno ni posle oktobra 1938. godine, jer su tada - posle dve nesreće na Senjaku uzrokovane kvarom kočnica kod tramvaja "Brod"/"Jasenica" - "Siemensi" otišli na liniju 12 za Senjak, a "Jasenice" su preuzele lniju 14 za Zemun. Smatralo se da "neće biti problema na ravnom".661-441 napisao:Iz kog je perioda fotografija? Znamo sigurno da nije pre 1925. godine.
Re: Beogradski tramvaji
Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Re: Beogradski tramvaji
Ispravla: tramvajska nesreća na Senjaku, posle koje su tramvaji "Brod"/"Jasenica" povučeni sa linije 12, dogodila se novembra 1939. godine. Izvinjavam se.Vesa napisao:Nije snimljena pre 5.11.1935, jer je tada otvorena linija za Zemun, ali verovatno ni posle oktobra 1938. godine, jer su tada - posle dve nesreće na Senjaku uzrokovane kvarom kočnica kod tramvaja "Brod"/"Jasenica" - "Siemensi" otišli na liniju 12 za Senjak, a "Jasenice" su preuzele lniju 14 za Zemun. Smatralo se da "neće biti problema na ravnom".661-441 napisao:Iz kog je perioda fotografija? Znamo sigurno da nije pre 1925. godine.
Re: Beogradski tramvaji
Ja sam imao uverenje da su to od početka bili odlični tramvaji.Vesa napisao:Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Zaboravio sam da su proizvdedeni u Srbiji.

Ali nekada se i zaista nešto znalo proizvesti.
Re: Beogradski tramvaji
Osam tramvaja proizvdeno je u Brodu na Savi (gb 24-31) sa elektroopremom BBC, a četiri u Smederevskoj Palanci (32-35) sa elektroopremom "Škoda". Istine radi, ona dva tramvaja koja su izazvala teške nesreće na Dedinju i Senjaku bili su gb 26 i 30. Tramvaj koji se prevrnuo na Pristaništu 1973. bio je opet 26, a imali smo na ovom forumu i sliku tramvaja 28, kome su 1958. godine otkazale kočnice pa se survao iz Nemanjine pred Glavnu železničku stanicu. Dakle, sva tri tramvaja su proizvedena u Hrvatskoj. Ali, to će posle postati čuvena fabrika "Đuro Đaković".661-441 napisao:Ja sam imao uverenje da su to od početka bili odlični tramvaji.Vesa napisao:Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Zaboravio sam da su proizvdedeni u Srbiji.![]()
Ali nekada se i zaista nešto znalo proizvesti.
Re: Beogradski tramvaji
To nisam znao.Vesa napisao:Ali, to će posle postati čuvena fabrika "Đuro Đaković".661-441 napisao:Ja sam imao uverenje da su to od početka bili odlični tramvaji.Vesa napisao:Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Zaboravio sam da su proizvdedeni u Srbiji.![]()
Ali nekada se i zaista nešto znalo proizvesti.

Ipak, proizvodi su se malo poboljšali s vremenom. Kao što kaže član mali.paja, u Zagrebu se još uvek voze TMK tramvaji.
Re: Beogradski tramvaji
Ja mislim da je glavno bilo kvaliteta održavanja i kvaliteta pruge (kolnika) kuda voze tramvaji. Koliko ovdje rogobore u Zagrebu protiv ZET-a mislim da je ipak puno bolje održavanje tramvaja i pruga u Zagrebu? Prije nekoliko godina vozio sam se tramvajem ili trolejbusom (ne sjećam se više) po Beogradu. Bila je rupa na podu i vidio se asfalt. Toga nije nikad bilo u Zagrebu.
Re: Beogradski tramvaji
Trolejbusom.mali.paja napisao:Prije nekoliko godina vozio sam se tramvajem ili trolejbusom (ne sjećam se više) po Beogradu. Bila je rupa na podu i vidio se asfalt. Toga nije nikad bilo u Zagrebu.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta