Beogradski tramvaji

Odgovori
Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

661-441 napisao:Iz kog je perioda fotografija? Znamo sigurno da nije pre 1925. godine.
Nije snimljena pre 5.11.1935, jer je tada otvorena linija za Zemun, ali verovatno ni posle oktobra 1938. godine, jer su tada - posle dve nesreće na Senjaku uzrokovane kvarom kočnica kod tramvaja "Brod"/"Jasenica" - "Siemensi" otišli na liniju 12 za Senjak, a "Jasenice" su preuzele lniju 14 za Zemun. Smatralo se da "neće biti problema na ravnom".

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Hvala za odgovor.

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Vesa napisao:
661-441 napisao:Iz kog je perioda fotografija? Znamo sigurno da nije pre 1925. godine.
Nije snimljena pre 5.11.1935, jer je tada otvorena linija za Zemun, ali verovatno ni posle oktobra 1938. godine, jer su tada - posle dve nesreće na Senjaku uzrokovane kvarom kočnica kod tramvaja "Brod"/"Jasenica" - "Siemensi" otišli na liniju 12 za Senjak, a "Jasenice" su preuzele lniju 14 za Zemun. Smatralo se da "neće biti problema na ravnom".
Koliko sam mogao da pročitam u "elektro - časopisu" GSP Beograd, bila je još jedna nezgoda prilikom isprobavanja vazdušnog kočenja sa "Brod - Jasenica" tramvajem.

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

Vesa napisao:
661-441 napisao:Iz kog je perioda fotografija? Znamo sigurno da nije pre 1925. godine.
Nije snimljena pre 5.11.1935, jer je tada otvorena linija za Zemun, ali verovatno ni posle oktobra 1938. godine, jer su tada - posle dve nesreće na Senjaku uzrokovane kvarom kočnica kod tramvaja "Brod"/"Jasenica" - "Siemensi" otišli na liniju 12 za Senjak, a "Jasenice" su preuzele lniju 14 za Zemun. Smatralo se da "neće biti problema na ravnom".
Ispravla: tramvajska nesreća na Senjaku, posle koje su tramvaji "Brod"/"Jasenica" povučeni sa linije 12, dogodila se novembra 1939. godine. Izvinjavam se.

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Vesa napisao:Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Ja sam imao uverenje da su to od početka bili odlični tramvaji.
Zaboravio sam da su proizvdedeni u Srbiji. :D
Ali nekada se i zaista nešto znalo proizvesti.

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

661-441 napisao:
Vesa napisao:Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Ja sam imao uverenje da su to od početka bili odlični tramvaji.
Zaboravio sam da su proizvdedeni u Srbiji. :D
Ali nekada se i zaista nešto znalo proizvesti.
Osam tramvaja proizvdeno je u Brodu na Savi (gb 24-31) sa elektroopremom BBC, a četiri u Smederevskoj Palanci (32-35) sa elektroopremom "Škoda". Istine radi, ona dva tramvaja koja su izazvala teške nesreće na Dedinju i Senjaku bili su gb 26 i 30. Tramvaj koji se prevrnuo na Pristaništu 1973. bio je opet 26, a imali smo na ovom forumu i sliku tramvaja 28, kome su 1958. godine otkazale kočnice pa se survao iz Nemanjine pred Glavnu železničku stanicu. Dakle, sva tri tramvaja su proizvedena u Hrvatskoj. Ali, to će posle postati čuvena fabrika "Đuro Đaković".

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

Vesa napisao:
661-441 napisao:
Vesa napisao:Ako se ja dobro sećam, jedan se prevrnuo na Pristaništu 1973. godine prilikom probe vazdušnih kočnica, ali to je bilo na kraju karijere. Ove nesreće na Senjaku dogodile su se nekih godinu i po dana pošto su stigli iz fabrike,
Ja sam imao uverenje da su to od početka bili odlični tramvaji.
Zaboravio sam da su proizvdedeni u Srbiji. :D
Ali nekada se i zaista nešto znalo proizvesti.
Ali, to će posle postati čuvena fabrika "Đuro Đaković".
To nisam znao. :?
Ipak, proizvodi su se malo poboljšali s vremenom. Kao što kaže član mali.paja, u Zagrebu se još uvek voze TMK tramvaji.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od mali.paja »

Ja mislim da je glavno bilo kvaliteta održavanja i kvaliteta pruge (kolnika) kuda voze tramvaji. Koliko ovdje rogobore u Zagrebu protiv ZET-a mislim da je ipak puno bolje održavanje tramvaja i pruga u Zagrebu? Prije nekoliko godina vozio sam se tramvajem ili trolejbusom (ne sjećam se više) po Beogradu. Bila je rupa na podu i vidio se asfalt. Toga nije nikad bilo u Zagrebu.

661-441

Re: Beogradski tramvaji

Post od 661-441 »

mali.paja napisao:Prije nekoliko godina vozio sam se tramvajem ili trolejbusom (ne sjećam se više) po Beogradu. Bila je rupa na podu i vidio se asfalt. Toga nije nikad bilo u Zagrebu.
Trolejbusom.

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta