cira-1, pozdravljen,
da, za ovu fotografiju nakladanja kocki iz kamenoloma Josipdol baš se nezna, koji je datum fotografiranja.
Šteta je je, što se ne vidi uskotirna pruga, koja je dovukla kocke iz kamenoloma Josipdol, koji je odaljen oko 10 kilometara od stanice Podvelka.
Ta uskotračna pruga do stanice Josipdol u punoj dužini 12,6 km bila je sagrađena 1927 godine, a u dužini 8,5 km već 1925.
Na fotografiji se vidi zgrada, u kojoj je bila vodna stanica sa dva rezervoara po 26,5 kubičnih metara.
Odlično se vidi, da je čovek bacao po dve kocke odjednom
O ovoj uskotračnoj pruzi so podaci u wikipediji, kde je nekdo doslovce prepisao podatke iz knjige Tadej Brate: Gozdne železnice na Slovenskem. ČZP Kmečki gls. Ljubljana 1994.
link:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Gozdna_%C ... -_Josipdol
"Od železniške postaje v Podvelki so leta 1923 zgradili 8 km dolgo ozkotirno gozdno železnico do kamnoloma v Josipdolu. Železnica je občasno rabila tudi za prevoz lesa iz gozdov na Pohorju. Proga je imela tirno širino 60 cm. V začetku sa na njej obratovale parne, kasneje pa dizelske lokomotive."
Dakle
8 km uskotračne pruge Podvelka (Brezno) do kamenoloma Josipdol.
Širina tira 60 cm.
Ali
podatki u knjigi T. Brate nisu tačni!
Sada se mogu tačni podaci naći u e-knjizi Karel Rustja, 150 let Koroške železniške proge: Koroški pokrajinski muzej, Slovenj Gradec 2015 (CD)
Uskotračna pruga
širine tira 75 cm u dužini 8,5 km bila je sagrađena 1926. godine (tehnički pregled), i
produžena do 12,6 km u 1927. godini (tehnički pregled).
Tovarište za kamenolom Josipdol bilo je na km 10,5 km, dakle možemo reći, da su tovarili kocke tek od 1927. godine dalje.
Na facebook-u ima i fotografija osoba na vagončiću ove železnice:
a i pogled na stanicu u Podvelki:
link:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Sada možemo već tačnije odrediti, kada je bila ona prva fotografija snimljena.
pozdrav
Darko