Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Odgovori
Korisnikov avatar
Stanley
Vozovođa
Postovi: 259
Pridružio se: 10 Feb 2018, 13:59
Lokacija: Zagreb
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od Stanley »

Na slovenskom forumu vlaki.info redovito se izvještava o toku radova na rekonstrukciji pruge Grosuplje - Kočevje. Izdvajam nekoliko fotografija snimljenih od septembra do novembra ove godine.

Kočevje:

Slika

Slika

Slika

Dobrepolje:

Slika

Slika
Serija 05 je zakon

Korisnikov avatar
Stanley
Vozovođa
Postovi: 259
Pridružio se: 10 Feb 2018, 13:59
Lokacija: Zagreb
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od Stanley »

Spodnja Slivnica:

Slika

Ortnek:

Slika

U stanici Ribnica srušena je stara i izgrađena nova pretovarna rampa:

Slika

Slika

Utovar klada na industrijskom kolosijeku u Ribnici:

Slika

Slovenski forumaši se žale da se remont pruge otegao kao gladna godina, a uspostavljanje putničkog prometa se očekuje tek 2020. godine. Prije toga valja postaviti signalizaciju i izvršiti remont stanice Grosuplje, a za to još navodno nisu izrađeni ni nacrti.
Opširnije:

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... start=1905
Serija 05 je zakon

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Železnička stanica Dravograd 1900.godine :
Prikačeni fajlovi
Dravograd 1900.jpg
Dravograd 1900.jpg (192.28 KiB) Pogledano 2542 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Da li ste znali da se na Kranjsku Goru i Podkoren u Sloveniji na skijanje nekada moglo da otputuje vozom ?
Postojala je pruga normalnog koloseka Jesenice - Mojstrana - Gozd-Martuljek - Kranjska Gora - Planica - Tarvisio Centrale.
Na italijanskoj strani ukinuta je 1967. godine, a na jugoslovenskoj (slovenackoj) 1969. godine.
Red V.jpg
Red V.jpg (87.31 KiB) Pogledano 2506 puta
Železnička stanica Kranjska Gora :
Kranjska gora.jpg
Kranjska gora.jpg (72.42 KiB) Pogledano 2506 puta
Izvor : Fb S.Ilić

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Železničko stajalište Podkoren :
Podkoren.jpg
Podkoren.jpg (128.78 KiB) Pogledano 2506 puta
Železnička stanica Planica 1961.godine :
Planica 61.jpg
Planica 61.jpg (102.5 KiB) Pogledano 2506 puta
Žel.stanica Trevisio Centrale :
Treviso Centrale.jpg
Treviso Centrale.jpg (61.13 KiB) Pogledano 2506 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od cira-1 »

Železniška stamica Podvelka, 19xx.
23.jpg
23.jpg (202.3 KiB) Pogledano 2470 puta
Facebook

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

cira-1, pozdravljen,

da, za ovu fotografiju nakladanja kocki iz kamenoloma Josipdol baš se nezna, koji je datum fotografiranja.

Šteta je je, što se ne vidi uskotirna pruga, koja je dovukla kocke iz kamenoloma Josipdol, koji je odaljen oko 10 kilometara od stanice Podvelka.
Ta uskotračna pruga do stanice Josipdol u punoj dužini 12,6 km bila je sagrađena 1927 godine, a u dužini 8,5 km već 1925.

Na fotografiji se vidi zgrada, u kojoj je bila vodna stanica sa dva rezervoara po 26,5 kubičnih metara.

Odlično se vidi, da je čovek bacao po dve kocke odjednom ;)

O ovoj uskotračnoj pruzi so podaci u wikipediji, kde je nekdo doslovce prepisao podatke iz knjige Tadej Brate: Gozdne železnice na Slovenskem. ČZP Kmečki gls. Ljubljana 1994.
link: https://sl.wikipedia.org/wiki/Gozdna_%C ... -_Josipdol

"Od železniške postaje v Podvelki so leta 1923 zgradili 8 km dolgo ozkotirno gozdno železnico do kamnoloma v Josipdolu. Železnica je občasno rabila tudi za prevoz lesa iz gozdov na Pohorju. Proga je imela tirno širino 60 cm. V začetku sa na njej obratovale parne, kasneje pa dizelske lokomotive."

Dakle 8 km uskotračne pruge Podvelka (Brezno) do kamenoloma Josipdol. Širina tira 60 cm.

Ali podatki u knjigi T. Brate nisu tačni!

Sada se mogu tačni podaci naći u e-knjizi Karel Rustja, 150 let Koroške železniške proge: Koroški pokrajinski muzej, Slovenj Gradec 2015 (CD)

Slika

Uskotračna pruga širine tira 75 cm u dužini 8,5 km bila je sagrađena 1926. godine (tehnički pregled), i produžena do 12,6 km u 1927. godini (tehnički pregled).

Tovarište za kamenolom Josipdol bilo je na km 10,5 km, dakle možemo reći, da su tovarili kocke tek od 1927. godine dalje.

Na facebook-u ima i fotografija osoba na vagončiću ove železnice:

Slika

a i pogled na stanicu u Podvelki:

Slika

link: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Sada možemo već tačnije odrediti, kada je bila ona prva fotografija snimljena.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

izgleda, da sam pogrešio....

Na onoj fotografiji gore: "fotografija osoba na vagončiću ove železnice" vidimo i datum: 1.6.1968

Dakle, to nije vagončić uskotračne željeznice, jer su prugu Podvelka-Josipdol po podacima Karla Rustje godine 1954 zaustavili za promet i odneli prugu nezna se kde.

Ovo je fotografija nekog malog kamiončića, koji je prevozio kocke iz kamenoloma do Podvelke.

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od cira-1 »

Darko pozdrav

železocestnik je napisao :
Uskotračna pruga širine tira 75 cm u dužini 8,5 km bila je sagrađena 1926. godine (tehnički pregled),

Dali je greška u pisanju ?
Dali je širina koloseka 60 cm ili 75 cm?

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

cira-1, pozdravljen,

podaci u knjizi T.Brate nisu tačni ni u širini koloseka (60 cm).

Tačni podaci su u knjizi Karel Rustja: 75 mm
Rustja je radio u arhivima, T.Brate nije. Rustja je pronašao i nacrt ove pruge.
Izgleda da su podaci i u zapisnicima tehničkih pregleda pruge, za koje Rustja navodi i datum.

Prvi dio 8,5 km (tehnički pregled 31.5.1925)
Dograđenih svih 12,6 km pruge Podvelka-Josipdol (tehnički pregled 22.9.1927).

Za kolosek piše u knjizi:
" Tirna širina je bila 75 centimetrov.."
Dakle širina koloseka bila je 75 cm.

O lokomotivama u knjizi nema podataka. Izgleda da nije imao Rustja tačnih podataka, pa se je odlučio da ne napiše ništa. Bolje ništa nega netačno...

pozdrav
Darko

Odgovori

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta