Lokomotive serije JŽ 53
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 53
mali. paja, pozdravljen,
životni put lokomotive JDŽ 53-007 je bio prema Pospichal-u ovakav:
Essl 4058/22 KPEV BLN 8921 93 815 ÖStB > ÖBB T; 17.12.1947: JDŽ 53-007, novi broj: JDŽ:158-002
Lokomotivu JŽ 158-002 isto tako je dužila ložiona Maribor!
Lokomotive JŽ 53 od broja 016 do 027 dužila je ložiona Ljubljana a lokomotive JŽ 53-028 i JŽ 53-029 ložiona Divača.
To je sve. Više njih nije bilo.
Dali je koja bila posle u industriji, ne bi znao.
pozdrav
Darko
životni put lokomotive JDŽ 53-007 je bio prema Pospichal-u ovakav:
Essl 4058/22 KPEV BLN 8921 93 815 ÖStB > ÖBB T; 17.12.1947: JDŽ 53-007, novi broj: JDŽ:158-002
Lokomotivu JŽ 158-002 isto tako je dužila ložiona Maribor!
Lokomotive JŽ 53 od broja 016 do 027 dužila je ložiona Ljubljana a lokomotive JŽ 53-028 i JŽ 53-029 ložiona Divača.
To je sve. Više njih nije bilo.
Dali je koja bila posle u industriji, ne bi znao.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Pozdravljeni,
sada znamo, da mali.paja nije uvjek 100% u pravu
Prema podacima iz knjige Slovenske muzejske lokomotive (T. Brate) došlo je svih 29 u ložionu Vinkovci po završetku drugog svetskog rata.
T. Brate je zapisao, zašto su napustile Vinkovce:
citat:
"Hrvaške posadke strojev niso bile vajene ventilskega krmiljenja pare in stroji so se kvarili eden za drugim.
Našla se je rešitev: lokomotive so odpeljali v Slovenijo v upanju, da bodo stroje tam zagotovo popravili."
Dali je to istina ili "priča za laku noč" ne bi znao...
Sa vlasništvom bilo je ovako: Nisu bile sve u vlasnitvu ložione Ljubljana!
Od broja 001 do 015 (bez broja 007) dužila je ložiona Maribor, od broja 016 do 027 ložiona Ljubljana a brojeve 028 i 029 ložiona Divača.
Jedna od ovih serije 53 (JDŽ 53-007) promenila je "ime" 1948. godine u JŽ 158-002 i isto tako ju je dužila ložiona Maribor do 1963. godine.
Sve druge lokomotive serije 53 bile su u upotrebi do 1963. godine, posle su jih polako počeli izlučivati, posebno posle 1973. godine.
Preživjele su tri lokomotive serije 53:
JŽ 53-003
JŽ 53-017
JŽ 53-019
pozdrav
Darko
sada znamo, da mali.paja nije uvjek 100% u pravu

Stvarno je bilo 29 lokomotiva serije 53 godine 1947 u vlasništvu JDŽ!mali.paja napisao:Nije dobar podatak o broju. Sveukupno je bilo 29 lokomotiva ove serije i sve su bile vlasništvo Ljubljane. Ako se ne varam 28 lokomotiva je bilo u JŽ vlasništvu a 1 na industriji. Jedno vrijeme određeni broj tih lokomotiva je bio i u Vinkovcima. Te su kasnije završile na teritoriju Slovenije. Što je bilo i zašto se nisu zadržale u Hrvatskoj ne bih znao. U Hrvatskoj su bile u Istri koja je tada bila u sastavu ŽG Ljubljana.
Prema podacima iz knjige Slovenske muzejske lokomotive (T. Brate) došlo je svih 29 u ložionu Vinkovci po završetku drugog svetskog rata.
T. Brate je zapisao, zašto su napustile Vinkovce:
citat:
"Hrvaške posadke strojev niso bile vajene ventilskega krmiljenja pare in stroji so se kvarili eden za drugim.
Našla se je rešitev: lokomotive so odpeljali v Slovenijo v upanju, da bodo stroje tam zagotovo popravili."
Dali je to istina ili "priča za laku noč" ne bi znao...
Sa vlasništvom bilo je ovako: Nisu bile sve u vlasnitvu ložione Ljubljana!
Od broja 001 do 015 (bez broja 007) dužila je ložiona Maribor, od broja 016 do 027 ložiona Ljubljana a brojeve 028 i 029 ložiona Divača.
Jedna od ovih serije 53 (JDŽ 53-007) promenila je "ime" 1948. godine u JŽ 158-002 i isto tako ju je dužila ložiona Maribor do 1963. godine.
Sve druge lokomotive serije 53 bile su u upotrebi do 1963. godine, posle su jih polako počeli izlučivati, posebno posle 1973. godine.
Preživjele su tri lokomotive serije 53:
JŽ 53-003
JŽ 53-017
JŽ 53-019
pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Pozdrav Darko
Dali imaš fotografiju lokomotive 53-007 ???
Pozdrav Ivica
Dali imaš fotografiju lokomotive 53-007 ???
Pozdrav Ivica
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 53
cira-1, pozdravljen,
ja mislim, da niko nema fotografije sa oznakom JDŽ 53-007, pošto ju je imala stvarno malo vremena.
Kada je promenila broj u JDŽ 158-002 postoji fotografija iz 1958. godine, koja je već bila kod serije JŽ 158, pa je nestala...
Dodat ču novu.
Pozdrav
Darko
ja mislim, da niko nema fotografije sa oznakom JDŽ 53-007, pošto ju je imala stvarno malo vremena.
Kada je promenila broj u JDŽ 158-002 postoji fotografija iz 1958. godine, koja je već bila kod serije JŽ 158, pa je nestala...
Dodat ču novu.
Pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Hvala Darko
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Lokomotiva JŽ 53-020 snimljena u stanici Ljubljana 1966.godine :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Muzejska postavka lokomotive JŽ 53-017 u Murskoj Soboti :
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Lokomotiva JŽ 53-026 na čelu nekog putničkog voza.
Nažalost nije navedena lokacija ni godina snimka ?
Izvor : ebay
Nažalost nije navedena lokacija ni godina snimka ?
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Lokomotiva JŽ 53-026 u železničkoj stanici GROBELNO na pruzi Celje-Maribor .
Snimak iz 1968. godine.
Snimak iz 1968. godine.
Re: Lokomotive serije JŽ 53
Grobelno je na pruzi Z.Most-Celje-Maribor. To je odvojni kolodvor za prugu Grobelno-Zabok (na pruzi Zaprešić-Varaždim). Sa te pruge u kolodvoru Stranje se odvaja i pruga prema Kumrovcu do Savskog Marofa (na pruzi Ljubljana-Z.Most-Zagreb). Vlak na slici je trenutno na pruzi Zabok-Grobelno i t ide prema Celju kao krajnjem kolodvoru.PECELJ napisao: 17 Avg 2022, 12:51 Lokomotiva JŽ 53-026 u železničkoj stanici GROBELNO na pruzi Celje-Maribor .
Snimak iz 1968. godine.
Grobelno.jpg
Na pruzi Grobelno-Zabok je i kolodvor Rogaška Slatina. Rogaška slatina je poznata po izvorima mineralne vode i kao lječilište. Osim po tome R.Slatina je poznata i po tvornici kristala. Tamo je postojala i staklarska škola. Imali su učenika iz svih krajeva bivše Jugoslavije. Dosta je ljudi iz Srbije bilo tamo na školovanju, pogotovo onaj dio oko Zaječara. Zaječar ima dobro pivo a kao vojnika JNA su nas vodili u zaječarsku pivovaru i tvornicu stakla. Iz tvornice stakla je podatak da su se ljudi školovali u R.Slatini. Samo davno je to bilo, prije 48 godina.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta