Stranica 5 od 11
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 10 Apr 2016, 23:57
od mali.paja
Ovdje je bura prevrnula vlak. Kasnije su u vagonima imali spremnike sa vodom koja se punila za velikog vjetra kako bi vagoni bili teži.
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 03 Okt 2016, 17:43
od PECELJ
Popravka železničkog mosta (nadvožnjaka) u blizini Splita 1944.godine, posle diverzije u WW II :

- 41 Obnavljanje zeljeznickog mosta na pruzi Split - Sinj.jpg (211.92 KiB) Pogledano 4014 puta
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 16 Jan 2017, 16:20
od ivanjz
Udes na pruzi Split - Sinj.
http://www.google.com
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 16 Jan 2017, 22:13
od mali.paja
Ovdje je bura isprevrtala vagone. Noćas slušam na radiju emisiju Pomorska večer. Kažu da bura puše brzinom preko 220km/h. Radi ove nesreće kasnije su na vagonima ugrađivali ispod spremnike za vodu. Natočili bi vodu kako bi vagon bio teži.
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 17 Jan 2017, 09:34
od železocestnik
mali.paja, pozdravljen,
nije samo to, posle ponovnog proračuna sila su promjenili i tip lokomotive in vagona na ovoj pruzi.
pozdrav
Darko
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 19 Jan 2017, 20:00
od sdz361
železocestnik napisao:mali.paja, pozdravljen,
nije samo to, posle ponovnog proračuna sila su promjenili i tip lokomotive in vagona na ovoj pruzi.
pozdrav
Darko
Pozdrav Darko, malo da te korigujem.
promenili su samo vagone a nove su napravili specijalno za ovu prugu u fabrici Wietzer Gracu. Za razliku od prvih, novi su bili četvoroosovinski i imali su balastne tankove ispod sanduka, između obrtnih postolja, da bi težište bilo što niže. Postoje i fabrički snimci ovih vagona a pre nekog vremena su i objavljeni u reprintu Weitzerovog kataloga.
Međutim lokomotive nisu promenili. Dok je ta pruga bila pod upravom austrijskih železnica na njoj su radile samo "U-jevke" (kasnija JDŽ serija 188). One jesu relativno slabe i možda su i planirali da ih zamene jačim (kao što je to učinjeno na Parencani sa serijom P) ali to se u kuk vreme nije desilo.
Jače lokomotive su se ovde pojavile tek u vreme Kraljevine SHS, kad je na ovu prugu iz Direkcije Beograd prebačeno nekoliko lokomotiva serija 14200 (JDŽ 91) i 14300 (JDŽ 92). Ove su se pak pokazale suviše jakim za ovu prugu, pa su nekoliko godina kasnije one poslate Direkciji Sarajevo u zamenu za lokomotive serije 800 (JDŽ 186). Te lokomotive su se pokazale kao prilično odgovarajuće za ovu prugu pa su ostale na njoj kao jedina vučna sredstva do iza drugog svetskog rata.
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 20 Jan 2017, 02:28
od železocestnik
sdz361, pozdravljen,
tačno je, trebao sam samo pogledati u Pospichalovu statistiku...
http://pospichal.net/lokstatistik/28023-split.htm
i sve bi mi bilo opet jasno: nove lokomotive došle su tek za vrijeme Kraljevine SHS.
pozdrav
Darko
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 20 Jan 2017, 11:24
od PECELJ
Možda niste videli, na prvoj strani su postavljene dve fotografije ovih vagona sa balastom !
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 20 Jan 2017, 12:39
od železocestnik
Pozdravljeni,
pored ove fotografije...
ivanjz napisao:Sa Sinjskog foruma.
postoji na forumu visitsinj.com i ova:
Dakle, slične nesreće1907. godine nije bilo.
pozdrav
Darko
Re: Pruga Split - Klis - Sinj (Sinjska Rera)
Poslato: 21 Jan 2017, 18:04
od železocestnik
Pozdravljeni,
o ovoj nesreći na km 11 4/5(kod sela Mravince ) na pruzi Split - Sinj javljale su novine:
Kde je km 11 4/5 ? Kod tunela
Jadro.
Dali je ko dobio otštetu ?
Veoma brzo su se dogovorili i isplatili otštetu (28. novembar 1904). Nevjerovatno brzo za današnje razmjere na ovom prostoru
Svota?
97.628,48 Kruna. Od toga je bilo za sudske troškove i slično 902,95 Krune.
Podpis direktora državne železnice je tada nešto značio...
Lokomotivu je povuklo iz šina...
Ali barem se sada zna, da je bila U30. Neznam, da li je bilo do sada to poznato.
Oznaka lokomotive...
pozdrav
Darko