Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Lokomotiva 185-033 na manevri u Dubrovniku. Kako navodi autor klose mehanizam je uklonjen i zamenje spojnim šinama.
Sjajna fotografija lokomotive 85-020 u Dubrovniku na čelu noćnog brzog voza za Sarajevo koji je kretao iz Dubrovnika u 18:24.
Ista lokomotiva 85 i lokomotiva 83-124 u Dubrovniku. Lokomotiva 83-124 vrši manevru i biće postavljena na čelo putničkog voza. Kako navodi autor lokomotiva 83-124 bila je prva iz serije od 29 lokomotiva. 24 lokomotive je izradi Krasu a preostalih 5 je proizvedeno u Mađarskoj.
Lokomotivu 83-020 toga dana u Dubrovniku snimio je i Ron Fišer.
http://www.google.com
Sjajna fotografija lokomotive 85-020 u Dubrovniku na čelu noćnog brzog voza za Sarajevo koji je kretao iz Dubrovnika u 18:24.
Ista lokomotiva 85 i lokomotiva 83-124 u Dubrovniku. Lokomotiva 83-124 vrši manevru i biće postavljena na čelo putničkog voza. Kako navodi autor lokomotiva 83-124 bila je prva iz serije od 29 lokomotiva. 24 lokomotive je izradi Krasu a preostalih 5 je proizvedeno u Mađarskoj.
Lokomotivu 83-020 toga dana u Dubrovniku snimio je i Ron Fišer.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ovo su ložionički kolosijeci Vidi se i vodonapojnik i malo zida od šupe za lokomotive. Ovo gdje je lokomotiva sa vagonom je skladište za potrebe vuče (ulje za podmazivanje itd). Lokomotiva ima jedan otvoreni vagon. Vidi se sa lijeve strane hrpa leša od čišćenja vatre lokomotiva. Vagon je namjenjen za utovar tog otpada. Neke procijene su bile da od ukupnog prometa na uzanim prugama je oko 30% bilo za potrebe željeznice. To se odnosilo na prijevoz uglja najviše, otpada kao ovog nakon čišćenja lokomotiva, maziva itd. Znači skoro 1/3 je bila za potrebe željeznice. Sad računajte ako je iz Sarajeva u grubo bilo opterećenje za 1 lokomotivu 120t prema Dubrovniku znači da je je komercijalno od zarade bilo samo 85t.ivanjz napisao:I konačno Dubrovnik. Lokomotiva 83-136 u teretnom delu stanice.
[url]htttp://www.google.com[/url]
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Autor ove sjajne reportaže vraća se iz Dubrovnika automobilom i prati putnički voz Dubrovnik - Mostar koji je iz Dubrovnika krenuo u 14:18 časova. Razlog je verovatno taj jer je ovaj deo trase prošao u mraku kada je putovao iz Sarajeva.
Kompozicija u blizini Šumeta nekih 8 km od Dubrovnika sa lokomotivom 83-136 na čelu.
Kompozicija se penjenje visoko iznad Šumeta sa tri putnička vagona(jedan "Iliđžanac") i jednim službenim kolima iznad Šumeta.
Ovu kompoziciju skoro na istom mestu snimio je toga dana i Ron Fišer.
Kompozicija nastavlja put odmah iza stanice Brgat ali autor nije siguran jer nije imao precizne karte. G. Mali Paja verovatno zna da li je ovo tačno.
http://www.google.com
Kompozicija u blizini Šumeta nekih 8 km od Dubrovnika sa lokomotivom 83-136 na čelu.
Kompozicija se penjenje visoko iznad Šumeta sa tri putnička vagona(jedan "Iliđžanac") i jednim službenim kolima iznad Šumeta.
Ovu kompoziciju skoro na istom mestu snimio je toga dana i Ron Fišer.
Kompozicija nastavlja put odmah iza stanice Brgat ali autor nije siguran jer nije imao precizne karte. G. Mali Paja verovatno zna da li je ovo tačno.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na zadnjoj slici je vlak već prošao Brgat. Brgat je bio stajalište.Na jednoj slici na ovoj stranici se vidi ovaj vlak kako ulazi u Hutovo. Krivo je navedeno da je to vlak za Mostar. Stranci su to slabo znali. Ako se usporedi ta garnitura i ova posljednja vidi se da su iste samo je druga lokomotiva. Bio je to putnički vlak broj 25 koji je vozio na relaciji Dubrovnik-Hutovo. Već sam pisao da je to bio vlak koji je kako koji VR iz Dubrovnika polazio negdje od 14 sati ili kasnije. U Dubrovnik je iz Hutova dolazio oko 6-7 sati. Taj vlak je namjenjen bio prvenstveno žiteljima koji su stanovali uz Popovo Polje. Ovdje ne mislim samo na one uz prugu nego malo i dalje. Dosta je gravitiralo stanovništvo Ljubinja. Tramvaj koji se otisnuo i upao u kanal oko dubrovačke tvrđave je vozio tramvajac koji je bio iz Ljubinja. Vlak 25/26 je tako bio posložen da bi to stanovništvo moglo doći sa svojim poljoprivrednim proizvodima na tržnicu, otići doktoru na pregled, razne administrativne stvari itd. To se sve moglo obaviti isti dan. Koliko je nekad bilo manje vlakova a ipak se gledalo da se ugodi stanovništvu koliko toliko sa VR. Da li toga ima danas? Iako ima više vlakova čini mi se da je to sve nekako zbrda, zdola. Da se vratimo vlakovima i našim slikama.
Slika vlaka 25 kako ulazi u Hutovo je uslikana iz brzog vlaka broj 6, Sarajevo-Dubrovnik. Već je navedeno da je taj brzi vlak broj 6 niz Bradinu išao u 2 dijela i da je spajan u ukrižju Prenj. Ustanovio sam i koliko je kasnio. Redovito ukrštavanje brzog vlaka broj 6 i putničkog 25 je u Zavali. Radi kašnjenja brzog ukrštavanje je premješteno u Hutovo. Znači da je brzi kasnio nešto preko 120 minuta. Sad je išao otprilike po trasi putničkog vlaka broj 14 koji je vozio na relaciji Sarajevo-Titograd. U Dubrovniku je vlak bio negdje iza 20.30 sati. Radi toga autor nije mogao imati slike oko Šumeta jer se već smrknulo.
Toliko od mene. Ukoliko sam možda malo nejasan slobodno me pitajte pa da to razjasnimo.
Slika vlaka 25 kako ulazi u Hutovo je uslikana iz brzog vlaka broj 6, Sarajevo-Dubrovnik. Već je navedeno da je taj brzi vlak broj 6 niz Bradinu išao u 2 dijela i da je spajan u ukrižju Prenj. Ustanovio sam i koliko je kasnio. Redovito ukrštavanje brzog vlaka broj 6 i putničkog 25 je u Zavali. Radi kašnjenja brzog ukrštavanje je premješteno u Hutovo. Znači da je brzi kasnio nešto preko 120 minuta. Sad je išao otprilike po trasi putničkog vlaka broj 14 koji je vozio na relaciji Sarajevo-Titograd. U Dubrovniku je vlak bio negdje iza 20.30 sati. Radi toga autor nije mogao imati slike oko Šumeta jer se već smrknulo.
Toliko od mene. Ukoliko sam možda malo nejasan slobodno me pitajte pa da to razjasnimo.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Vlak je upravo prošao kroz Šumet i pored ulaznog signala "A" (signal za vlakove iz pravca Uskoplja). Cesta je ovdje odmah poviše pruge.ivanjz napisao:
Kompozicija u blizini Šumeta nekih 8 km od Dubrovnika sa lokomotivom 83-136 na čelu.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Lokomotiva 83-055 na manveri prilikom formiranja mešovitog voza za Trebinje u železničkoj stanici Hum.
Teretni voz sa lokomotivom 83-151 u Humu.
http://www.google.com
Teretni voz sa lokomotivom 83-151 u Humu.
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prikačeni fajlovi
-
- HumSt.jpg (131.22 KiB) Pogledano 2760 puta
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Lokomotivu JŽ 83-151 snimio je u Dubrovniku.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Još jedna fotografija Johna Cosforda iz Dubrovnika. Lokomotiva 185-007 :
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
U blizini Šumeta.
Na čelu teretnog voza lokomotiva JŽ 83-135.
Izvor : foto R.Ficher
Na čelu teretnog voza lokomotiva JŽ 83-135.
Izvor : foto R.Ficher
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju