Stranica 35 od 53
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 07 Dec 2018, 10:24
od cira-1
Nešta iz naftalina :
Grupa oficira na železničkoj stanici u Topčideru 1913. godine.
(Fond Istorijskog muzeja Srbuje)

- 14.jpg (209.97 KiB) Pogledano 3321 put
Izvor : Izložba u stanici Topčider, 13.10.2017.
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 14 Dec 2018, 23:02
od vathra
Pozdrav,
da li znate gde bih mogao da pronađem informaciju o ukrcnim rampama na pruzi Beograd-Skoplje, u periodu Drugog svetskog rata?
Pronašao sam u jednoj knjizi podatak koji je iz perioda Balkanskih ratova:
Na pruzi Beograd – Niš – Vranje korišćene su sledeće ukrcne i iskrcne stanice: Beograd, Vlaško Polje, Mladenovac, Osipaonica, Paraćin, Niš, Leskovac, Priboj i Vranje. Ni na jednoj od tih stanica nije bilo rampe duže od 180 m a tolike dužine je bila samo rampa na beogradskoj stanici. Sve ostale su bile znatno kraće, naročito u Paraćinu (70 m), mada je trebalo rampa da odgovara dužini vojnog voza od 340 m. Nedovoljna dužina rampi zahtevala je pomeranje voza u toku utovara, što je, razume se, usporavalo ukrcavanje, a time i umanjivalo propusnu moć železnice.
Ovo je svakako odlična osnova, ali pretpostavljam da se situacija popravila u narednih 30 godina.
Ovo je i nivo informacija koji mi je dovoljan, mesto i dužina rampe.
Poželjna je i informacija i za krak pruge preko Kraljeva i Prištine - ne bih da postavljam u nekoliko tema isto pitanje.
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 15 Dec 2018, 03:29
od cvijic
Ja cjeli zivot od 1955. od rodjenja na pruzi,aktivni zeljeznicar od 1975.ali za ovo prvi put cujem u zivotu...UKRCNE I ISKRCNE stanice,spasi boze sta se spasiti moze.
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 15 Dec 2018, 06:10
od vathra
Citat je iz knjige vpjne tematike iz 1956. godine, koja je vrlo moguće koristila stariji termin, ili čak vojni termin, od ukrcavanja.
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 15 Dec 2018, 10:01
od vathra
Citat je iz knjige o Balkanskim ratovima, objašnjava se koncentracija srpske vojske prema Turcima, u kojoj je železnica imala vrlo bitnu ulogu.
I tokom prvog svetskog rata je pruga Solun-Beograd bila od vitalnog značaja za Srbiju. Kad je presečena, nastupio je slom srpske vojske.
I u Drugom svetskom ratu su železnice bile vrlo značajne. Ne toliko tokom kratkog Aprilskog rata, ali više tok okupacije. Saveznici su oko dve trećine bombi bačenih na Jugoslaviju bacili upravo na železnice.
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 15 Dec 2018, 11:15
od cira-1
Pogled sa starog nadvožnjaka u Mladenovcu.

- 145.jpg (143.1 KiB) Pogledano 3617 puta
Doček druga Tita na železničkoj stanici Mladenovac.

- 159.jpg (92.16 KiB) Pogledano 3617 puta
Izvor ; Mlasenovčani
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 16 Dec 2018, 11:02
od cira-1
Na pruzi izmedju Mladenovca i Vlaškog Polj.

- 96.jpg (173.61 KiB) Pogledano 3598 puta
Đurinci, sokoli iz Sopota putuju u Zagreb

- 104.jpg (53.98 KiB) Pogledano 3598 puta
Izvor isti
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 16 Dec 2018, 18:25
od cvijic
cira-1 napisao:Na pruzi izmedju Mladenovca i Vlaškog Polj.
96.jpg
Đurinci, sokoli iz Sopota putuju u Zagreb
104.jpg
Izvor isti
ovo na slici je 11 serija sa brzim na Lickoj pruzi na samom ulazu u stanicu mislim da je Unesic (proverit cu). Nisu 11 serije vozile u ZTP Beograd,izuzetak su Vinkovacke koje su vozile brze i putnicke samo na relaciji Vinkovci-Beograd-Vinkovci.
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 16 Dec 2018, 18:52
od cira-1
Hvala na ispravci. Ja sam samo prepisao šta je pisalo u potpisu fotografije
Pozdrav
Re: Pruga Beograd - Niš
Poslato: 16 Dec 2018, 22:25
od mali.paja
cvijic napisao:cira-1 napisao:Na pruzi izmedju Mladenovca i Vlaškog Polj.
96.jpg
Izvor isti
ovo na slici je 11 serija sa brzim na Lickoj pruzi na samom ulazu u stanicu mislim da je Unesic (proverit cu). Nisu 11 serije vozile u ZTP Beograd,izuzetak su Vinkovacke koje su vozile brze i putnicke samo na relaciji Vinkovci-Beograd-Vinkovci.
Dolaskom dizel lokomotiva na Plavi vlak lokomotive 11-015, 11-022 i 11-023 su još jedno vrijeme ostale u Srbiji i tamo vozile tako da je moguće i da je slika od tamo.