Stranica 34 od 51

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 21:17
od železocestnik
Pozdravljeni,

pošto se je Jaguar rješio istraživački posla i matematički prebrojao X-eve, treba mu pomoći da završi istraživanje.

Roseli je zapisao kod prvog mosta (slika: prilog 1):

"Rešetkast železen most na reki Osp; svetla odprtina 25 metrov

kod druge (donje fotografije: prilog 2) zapisao je:

"Rešetkast železen most na reki Rižani; svetla odprtina 20 metrov."

Fotografije su preuzete iz Rosellija.
Ponte sul Risano: km: 17.82879

Još moja primedba: to, da se prebroji X-eve je prvi dio rada, ali nije dovoljan dokaz u matematici. Jer mogu da budi X-evi malo širi (umjesto 2 metra mogu da budu 2,5 metra. Strojari kod preračunavaju statiku izmišljaju puno stvari...
Baš volim matematiku, jer sa njom pretvaraš neznanke u znanke Slika Slika

Dakle, Jaguar je pristupio i istraživački i proverava pozadinu. To i treba, ali uvjek je potrebno ustanoviti, sa koje strane je fotografirano.
Danas možeš to radit i od kuče, ne trebaš na teren, da proveriš konfiguraciju terena.

pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 21:47
od Jaguar
železocestnik napisao:Pozdravljeni,

pošto se je Jaguar rješio istraživački posla i matematički prebrojao X-eve, treba mu pomoći da završi istraživanje.

Roseli je zapisao kod prvog mosta (slika: prilog 1):

"Rešetkast železen most na reki Osp; svetla odprtina 25 metrov

kod druge (donje fotografije: prilog 2) zapisao je:

"Rešetkast železen most na reki Rižani; svetla odprtina 20 metrov."

Fotografije su preuzete iz Rosellija.
Ponte sul Risano: km: 17.82879

Još moja primedba: to, da se prebroji X-eve je prvi dio rada, ali nije dovoljan dokaz u matematici. Jer mogu da budi X-evi malo širi (umjesto 2 metra mogu da budu 2,5 metra. Strojari kod preračunavaju statiku izmišljaju puno stvari...
Baš volim matematiku, jer sa njom pretvaraš neznanke u znanke Slika Slika

Dakle, Jaguar je pristupio i istraživački i proverava pozadinu. To i treba, ali uvjek je potrebno ustanoviti, sa koje strane je fotografirano.
Danas možeš to radit i od kuče, ne trebaš na teren, da proveriš konfiguraciju terena.

pozdrav
Darko
Ako je Ospo - snimatelj je postavio stativ na drumski most (vidi prilog).

Koliko "iksova" ima ograda? Deset ih je nespornih. Ali1nije mi jasna slika na lijevoj (istarskoj) obali.

Ako je Risano - i tamo su drumski most i željeznički bili jedan uz drugog.

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 22:02
od železocestnik
Možda bi se dalo prebrojati X.eve malo bolje...

Slika

Slika


Još jedna moja primjedba: neznam baš sada na brzinu koje godine, došli su u Austrougarskoj monarhiji novi propisi o statičkih zahtjevama. Morali su provjeriti nosivost. Puno mostova su ojačali, neke i zamjenili jer jih nije bilo moguće ojačati. Mnogo puta se pojačavala i nosivost na pruzi i menjali su mostove. Za prugu Trst-Poreč neznam, jer nisam radio na njoj dovoljno vrijemena.


Ali stvarno tu nešto "ne štima".
Ovako velika razlika u plimi i oseci nije u sjevernom Jadranu. Jedino, da je ona fotografija mosta snimljena kod izgradnje mosta, pa su nekakve barikade uradili ?


pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 22:29
od železocestnik
Opet nije bilo vrijemena da popravljam i dopunjujem tekst. U čemu je problem za dodatne pola sata za popravljanje? Da li ne dozvoljava program?


U knjigamo od Rosellija nema više fotografija ovih mostova, da bi jih mogli usporediti.
Da bi uradili tako velike pregrade sumnjam ali neznam zašto bi to uradili

pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 22:37
od železocestnik
Pozdravljeni,

neki ljudi vole istraživati u prirodi, ne iz fotelja kao mi.

Zovu se željeznički arheologi. Neki su ljubiteljski, neki dostignu i magisterij i neki i doktorat. Baš u Sloveniji imamo jednog, koji za sebe kaže da je jedini.

Taku su pošli i trojica ovakvih "Eisenbahn arheologa" putem Porečanke/Parencane.



Tekst su objavili u reviji Signal, Winter/zima 2006/2007.

Gerhard Sammer (Autor) & Josef Flack (Fotograf): Geliebte Parenzana! Eine Reise in die Vergangenheit mit der SchmalspurbahnTriest–Poreč (Parenzo) 54

Ljubljena Parenzana! – Potovanje v preteklost z ozkotirno železnico Trst–Poreč (Parenzo) . . . . .67

Tekst je na njemačkom i slovenskem jeziku.

link do članka: http://www.pavelhaus.at/upload/media/si ... l06_07.pdf


pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 22:55
od železocestnik
Pozdravljeni,

u novinama (Grazer Tagblat) u Gradcu (Austrija) izašao je 20.2.1910 članak:

Slika


Dakle: "priča se, da će doći na Parenzaner Bahn = Porečanka do tehničkog poboljšanja.

Umjesto luči sa oljem u buduće će bit u osobnim vagonima plinska luč."


pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 26 Feb 2017, 23:21
od železocestnik
Pozdravljeni,

hrvatski građevinari pišu o gradnji Porečanke/Parenzane: Dean Lalić, dipl. ing. građ.

GRADNJA USKOTRAČNE ŽELJEZNIČKE PRUGE OD TRSTA DO POREČA

link do članka: http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... -10-08.pdf


Još malo EPP: https://www.youtube.com/watch?v=v3iwgOzq1wk


pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 27 Feb 2017, 00:17
od železocestnik
Pozdravljeni,

prodaje se delnica za Localbahn Triest-Parenzo

Slika

Donosi 4% (100% ;) :shock: )

pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 27 Feb 2017, 02:25
od železocestnik
Pozdravljeni,

da završimo zabunu sa mostovima na Ospu i Rižani: dodajem obe fotografije zajedno i opis, da ne bi ko rekao, da pišem krivo.

Slika

Roselli piše, da je gornji most je preko Ospa, donji preko Rižane.

Jaguar razmišlja, da li nije Roselli pogrešio ili da nisu zamjenili fotografije u tiskari.

U stvari ima Jaguar ovdje argumente na svojoj strani, prekontrolisati je potrebno još samo konfiguraciju brda u pozadini,
Logika je, da je more i Osp oko dva ili 3 metara ispod mosta kod plime i valova.

Most na Rižani treba da je visoko iznad rijeke, kada je visoka voda a i zbog konfiguracije terena.

Dakle, došlo je do tiskarskog škrata.

Potvrđuje to, da je na donjoj fotografiji Osp i ona fotografija sa udesa kod izlijeva rijeke Osp u more.

Pošto nemamo drugih fotografija, potrebno je samo još ustanovit konfiguraciju terena, da se potvrdi Jaguarova tvrdnja i da bude 100% potvrđeno.

pozdrav
Darko

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poslato: 27 Feb 2017, 02:31
od železocestnik
Pozdravljeni,

da bude sve jasno, dodajem u istraživačke svrhe i tabelu mostova i viadukata:

Slika


Pa vidi se, da je vode do grla, jer treba da vratim knjige :roll:

pozdrav
Darko