Stranica 34 od 51
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 21:17
od železocestnik
Pozdravljeni,
pošto se je Jaguar rješio istraživački posla i matematički prebrojao X-eve, treba mu pomoći da završi istraživanje.
Roseli je zapisao kod prvog mosta (slika: prilog 1):
"Rešetkast železen most na reki Osp; svetla odprtina 25 metrov
kod druge (donje fotografije: prilog 2) zapisao je:
"Rešetkast železen most na reki Rižani; svetla odprtina 20 metrov."
Fotografije su preuzete iz Rosellija.
Ponte sul Risano: km: 17.82879
Još moja primedba: to, da se prebroji X-eve je prvi dio rada, ali nije dovoljan dokaz u matematici. Jer mogu da budi X-evi malo širi (umjesto 2 metra mogu da budu 2,5 metra. Strojari kod preračunavaju statiku izmišljaju puno stvari...
Baš volim matematiku, jer sa njom pretvaraš neznanke u znanke
Dakle, Jaguar je pristupio i istraživački i proverava pozadinu. To i treba, ali uvjek je potrebno ustanoviti, sa koje strane je fotografirano.
Danas možeš to radit i od kuče, ne trebaš na teren, da proveriš konfiguraciju terena.
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 21:47
od Jaguar
železocestnik napisao:Pozdravljeni,
pošto se je Jaguar rješio istraživački posla i matematički prebrojao X-eve, treba mu pomoći da završi istraživanje.
Roseli je zapisao kod prvog mosta (slika: prilog 1):
"Rešetkast železen most na reki Osp; svetla odprtina 25 metrov
kod druge (donje fotografije: prilog 2) zapisao je:
"Rešetkast železen most na reki Rižani; svetla odprtina 20 metrov."
Fotografije su preuzete iz Rosellija.
Ponte sul Risano: km: 17.82879
Još moja primedba: to, da se prebroji X-eve je prvi dio rada, ali nije dovoljan dokaz u matematici. Jer mogu da budi X-evi malo širi (umjesto 2 metra mogu da budu 2,5 metra. Strojari kod preračunavaju statiku izmišljaju puno stvari...
Baš volim matematiku, jer sa njom pretvaraš neznanke u znanke
Dakle, Jaguar je pristupio i istraživački i proverava pozadinu. To i treba, ali uvjek je potrebno ustanoviti, sa koje strane je fotografirano.
Danas možeš to radit i od kuče, ne trebaš na teren, da proveriš konfiguraciju terena.
pozdrav
Darko
Ako je Ospo - snimatelj je postavio stativ na drumski most (vidi prilog).
Koliko "iksova" ima ograda? Deset ih je nespornih. Ali1nije mi jasna slika na lijevoj (istarskoj) obali.
Ako je Risano - i tamo su drumski most i željeznički bili jedan uz drugog.
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 22:02
od železocestnik
Možda bi se dalo prebrojati X.eve malo bolje...
Još jedna moja primjedba: neznam baš sada na brzinu koje godine, došli su u Austrougarskoj monarhiji novi propisi o statičkih zahtjevama. Morali su provjeriti nosivost. Puno mostova su ojačali, neke i zamjenili jer jih nije bilo moguće ojačati. Mnogo puta se pojačavala i nosivost na pruzi i menjali su mostove. Za prugu Trst-Poreč neznam, jer nisam radio na njoj dovoljno vrijemena.
Ali stvarno tu nešto "ne štima".
Ovako velika razlika u plimi i oseci nije u sjevernom Jadranu. Jedino, da je ona fotografija mosta snimljena kod izgradnje mosta, pa su nekakve barikade uradili ?
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 22:29
od železocestnik
Opet nije bilo vrijemena da popravljam i dopunjujem tekst. U čemu je problem za dodatne pola sata za popravljanje? Da li ne dozvoljava program?
U knjigamo od Rosellija nema više fotografija ovih mostova, da bi jih mogli usporediti.
Da bi uradili tako velike pregrade sumnjam ali neznam zašto bi to uradili
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 22:37
od železocestnik
Pozdravljeni,
neki ljudi vole istraživati u prirodi, ne iz fotelja kao mi.
Zovu se željeznički arheologi. Neki su ljubiteljski, neki dostignu i magisterij i neki i doktorat. Baš u Sloveniji imamo jednog, koji za sebe kaže da je jedini.
Taku su pošli i trojica ovakvih "Eisenbahn arheologa" putem Porečanke/Parencane.
Tekst su objavili u reviji Signal, Winter/zima 2006/2007.
Gerhard Sammer (Autor) & Josef Flack (Fotograf):
Geliebte Parenzana! Eine Reise in die Vergangenheit mit der SchmalspurbahnTriest–Poreč (Parenzo) 54
Ljubljena Parenzana! – Potovanje v preteklost z ozkotirno železnico Trst–Poreč (Parenzo) . . . . .67
Tekst je na njemačkom i slovenskem jeziku.
link do članka:
http://www.pavelhaus.at/upload/media/si ... l06_07.pdf
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 22:55
od železocestnik
Pozdravljeni,
u novinama (Grazer Tagblat) u Gradcu (Austrija) izašao je 20.2.1910 članak:
Dakle: "priča se, da će doći na Parenzaner Bahn = Porečanka do tehničkog poboljšanja.
Umjesto luči sa oljem u buduće će bit u osobnim vagonima plinska luč."
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 26 Feb 2017, 23:21
od železocestnik
Pozdravljeni,
hrvatski građevinari pišu o gradnji Porečanke/Parenzane: Dean Lalić, dipl. ing. građ.
GRADNJA USKOTRAČNE ŽELJEZNIČKE PRUGE OD TRSTA DO POREČA
link do članka:
http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... -10-08.pdf
Još malo EPP:
https://www.youtube.com/watch?v=v3iwgOzq1wk
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 27 Feb 2017, 00:17
od železocestnik
Pozdravljeni,
prodaje se delnica za
Localbahn Triest-Parenzo
Donosi 4% (100%

)
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 27 Feb 2017, 02:25
od železocestnik
Pozdravljeni,
da završimo zabunu sa mostovima na Ospu i Rižani: dodajem obe fotografije zajedno i opis, da ne bi ko rekao, da pišem krivo.
Roselli piše, da je gornji most je preko Ospa, donji preko Rižane.
Jaguar razmišlja, da li nije Roselli pogrešio ili da nisu zamjenili fotografije u tiskari.
U stvari ima Jaguar ovdje argumente na svojoj strani, prekontrolisati je potrebno još samo konfiguraciju brda u pozadini,
Logika je, da je more i Osp oko dva ili 3 metara ispod mosta kod plime i valova.
Most na Rižani treba da je visoko iznad rijeke, kada je visoka voda a i zbog konfiguracije terena.
Dakle, došlo je do tiskarskog škrata.
Potvrđuje to, da je na donjoj fotografiji Osp i ona fotografija sa udesa kod izlijeva rijeke Osp u more.
Pošto nemamo drugih fotografija, potrebno je samo još ustanovit konfiguraciju terena, da se potvrdi Jaguarova tvrdnja i da bude 100% potvrđeno.
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Poslato: 27 Feb 2017, 02:31
od železocestnik
Pozdravljeni,
da bude sve jasno, dodajem u istraživačke svrhe i tabelu mostova i viadukata:
Pa vidi se, da je vode do grla, jer treba da vratim knjige
pozdrav
Darko