Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Odgovori
železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

pošto se je Jaguar rješio istraživački posla i matematički prebrojao X-eve, treba mu pomoći da završi istraživanje.

Roseli je zapisao kod prvog mosta (slika: prilog 1):

"Rešetkast železen most na reki Osp; svetla odprtina 25 metrov

kod druge (donje fotografije: prilog 2) zapisao je:

"Rešetkast železen most na reki Rižani; svetla odprtina 20 metrov."

Fotografije su preuzete iz Rosellija.
Ponte sul Risano: km: 17.82879

Još moja primedba: to, da se prebroji X-eve je prvi dio rada, ali nije dovoljan dokaz u matematici. Jer mogu da budi X-evi malo širi (umjesto 2 metra mogu da budu 2,5 metra. Strojari kod preračunavaju statiku izmišljaju puno stvari...
Baš volim matematiku, jer sa njom pretvaraš neznanke u znanke Slika Slika

Dakle, Jaguar je pristupio i istraživački i proverava pozadinu. To i treba, ali uvjek je potrebno ustanoviti, sa koje strane je fotografirano.
Danas možeš to radit i od kuče, ne trebaš na teren, da proveriš konfiguraciju terena.

pozdrav
Darko

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

železocestnik napisao:Pozdravljeni,

pošto se je Jaguar rješio istraživački posla i matematički prebrojao X-eve, treba mu pomoći da završi istraživanje.

Roseli je zapisao kod prvog mosta (slika: prilog 1):

"Rešetkast železen most na reki Osp; svetla odprtina 25 metrov

kod druge (donje fotografije: prilog 2) zapisao je:

"Rešetkast železen most na reki Rižani; svetla odprtina 20 metrov."

Fotografije su preuzete iz Rosellija.
Ponte sul Risano: km: 17.82879

Još moja primedba: to, da se prebroji X-eve je prvi dio rada, ali nije dovoljan dokaz u matematici. Jer mogu da budi X-evi malo širi (umjesto 2 metra mogu da budu 2,5 metra. Strojari kod preračunavaju statiku izmišljaju puno stvari...
Baš volim matematiku, jer sa njom pretvaraš neznanke u znanke Slika Slika

Dakle, Jaguar je pristupio i istraživački i proverava pozadinu. To i treba, ali uvjek je potrebno ustanoviti, sa koje strane je fotografirano.
Danas možeš to radit i od kuče, ne trebaš na teren, da proveriš konfiguraciju terena.

pozdrav
Darko
Ako je Ospo - snimatelj je postavio stativ na drumski most (vidi prilog).

Koliko "iksova" ima ograda? Deset ih je nespornih. Ali1nije mi jasna slika na lijevoj (istarskoj) obali.

Ako je Risano - i tamo su drumski most i željeznički bili jedan uz drugog.
Prikačeni fajlovi
nesreca-1.jpg
nesreca-1.jpg (52.76 KiB) Pogledano 1999 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Možda bi se dalo prebrojati X.eve malo bolje...

Slika

Slika


Još jedna moja primjedba: neznam baš sada na brzinu koje godine, došli su u Austrougarskoj monarhiji novi propisi o statičkih zahtjevama. Morali su provjeriti nosivost. Puno mostova su ojačali, neke i zamjenili jer jih nije bilo moguće ojačati. Mnogo puta se pojačavala i nosivost na pruzi i menjali su mostove. Za prugu Trst-Poreč neznam, jer nisam radio na njoj dovoljno vrijemena.


Ali stvarno tu nešto "ne štima".
Ovako velika razlika u plimi i oseci nije u sjevernom Jadranu. Jedino, da je ona fotografija mosta snimljena kod izgradnje mosta, pa su nekakve barikade uradili ?


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Opet nije bilo vrijemena da popravljam i dopunjujem tekst. U čemu je problem za dodatne pola sata za popravljanje? Da li ne dozvoljava program?


U knjigamo od Rosellija nema više fotografija ovih mostova, da bi jih mogli usporediti.
Da bi uradili tako velike pregrade sumnjam ali neznam zašto bi to uradili

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

neki ljudi vole istraživati u prirodi, ne iz fotelja kao mi.

Zovu se željeznički arheologi. Neki su ljubiteljski, neki dostignu i magisterij i neki i doktorat. Baš u Sloveniji imamo jednog, koji za sebe kaže da je jedini.

Taku su pošli i trojica ovakvih "Eisenbahn arheologa" putem Porečanke/Parencane.



Tekst su objavili u reviji Signal, Winter/zima 2006/2007.

Gerhard Sammer (Autor) & Josef Flack (Fotograf): Geliebte Parenzana! Eine Reise in die Vergangenheit mit der SchmalspurbahnTriest–Poreč (Parenzo) 54

Ljubljena Parenzana! – Potovanje v preteklost z ozkotirno železnico Trst–Poreč (Parenzo) . . . . .67

Tekst je na njemačkom i slovenskem jeziku.

link do članka: http://www.pavelhaus.at/upload/media/si ... l06_07.pdf


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

u novinama (Grazer Tagblat) u Gradcu (Austrija) izašao je 20.2.1910 članak:

Slika


Dakle: "priča se, da će doći na Parenzaner Bahn = Porečanka do tehničkog poboljšanja.

Umjesto luči sa oljem u buduće će bit u osobnim vagonima plinska luč."


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

hrvatski građevinari pišu o gradnji Porečanke/Parenzane: Dean Lalić, dipl. ing. građ.

GRADNJA USKOTRAČNE ŽELJEZNIČKE PRUGE OD TRSTA DO POREČA

link do članka: http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... -10-08.pdf


Još malo EPP: https://www.youtube.com/watch?v=v3iwgOzq1wk


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

prodaje se delnica za Localbahn Triest-Parenzo

Slika

Donosi 4% (100% ;) :shock: )

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

da završimo zabunu sa mostovima na Ospu i Rižani: dodajem obe fotografije zajedno i opis, da ne bi ko rekao, da pišem krivo.

Slika

Roselli piše, da je gornji most je preko Ospa, donji preko Rižane.

Jaguar razmišlja, da li nije Roselli pogrešio ili da nisu zamjenili fotografije u tiskari.

U stvari ima Jaguar ovdje argumente na svojoj strani, prekontrolisati je potrebno još samo konfiguraciju brda u pozadini,
Logika je, da je more i Osp oko dva ili 3 metara ispod mosta kod plime i valova.

Most na Rižani treba da je visoko iznad rijeke, kada je visoka voda a i zbog konfiguracije terena.

Dakle, došlo je do tiskarskog škrata.

Potvrđuje to, da je na donjoj fotografiji Osp i ona fotografija sa udesa kod izlijeva rijeke Osp u more.

Pošto nemamo drugih fotografija, potrebno je samo još ustanovit konfiguraciju terena, da se potvrdi Jaguarova tvrdnja i da bude 100% potvrđeno.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

da bude sve jasno, dodajem u istraživačke svrhe i tabelu mostova i viadukata:

Slika


Pa vidi se, da je vode do grla, jer treba da vratim knjige :roll:

pozdrav
Darko

Odgovori

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost