Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Odgovori
železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

cira-1, pozdravljen,

ovo je bio željeznički prelaz na Černetovi ulici u Ljubljani.
U stvari to je bio nekad prolaz, koji je bio najviše vremena zatvoren.
Ovdje se je prelazilo preko dveh pruga: prema Kranju i prema Kamniku. U blizini bila je i stanica Ljubljana-Šiška pa su pale zatvornice i zbog ranžiranja.
Pruga prema Kranju već je elektrificirana (gledaj na fotografiji gore ;)

Sada je Černetova zatvorena odnosno zakrivi se uz prugu .

Kuće sada izgledaju ovako...

https://www.google.si/maps/@46.0672051, ... 312!8i6656

Još nacrt, kako je nekad bilo...kad su bile fiće najpogostije prometalo....

Slika


pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od cira-1 »

Hvala Darko na iscrpnom odgovoru

Pozdravljen

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od cira-1 »

Zbog autoputa, bilo je neophodno premjestiti železničku prugu i na stanici Postojna.
01.jpg
01.jpg (137.74 KiB) Pogledano 2439 puta
02.jpg
02.jpg (170.32 KiB) Pogledano 2439 puta
03.jpg
03.jpg (162.57 KiB) Pogledano 2439 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

cira-1, pozdravljen,

od tamo, kde si preuzeo ove fotografije piše, da si iz 1971. godine.

Tada se je radila autocesta AC odsek Vrhnika - Postojna 30,1 km 1970 - 29.12.1972
Autocesta AC odsek Postojna - Razdrto 11,1 km 1972 - 14.9.1974.

Dakle, teško bi rekao, da je ova prerada na željezničkoj stanici Postojna u nekoj vezi sa izradom autoceste. Ja mislim, da je to bilo objavljeno na nekoj lokalnoj stranici, pa ljudi polako zaboravljajo šta je bilo i šta nije bilo.
Izgleda, da je to bila prerada železničke stanice, da sada ima otok...

Slika

Ali moram da kažem da nisam se tamo ni vozio sa vlakom (u stvari nikde u Sloveniji) i da ne poznajem novijeg razvoja železničke stanice.
OT: ali sam sada ponosan vlastnik kartice SŽ za seniore i spremam se, da se neki dan provozam sa vlakom iz Ljubljane u Rijeku u pretraživanje arhiva.

Sigurno bi mali.paja mogao više reći o tome ;)

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8850
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Železnička stanica Dravograd 1907 godine, na pruzi Maribor-Dravograd-austrijska granica :
Postcard_of_Dravograd_1907_(3).jpg
Postcard_of_Dravograd_1907_(3).jpg (227.79 KiB) Pogledano 2411 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

na pruzi Maribor-Dravograd nije bilo granice. Nije je ni sada.

Ali treba je reći, da je dio Dravograda, na kojem je i železnička stanica Dravograd bio u Donjoj Štajerskoj (dakle na desnom bregu reke Drave), a levi breg bio je u Koruškoj.
Tada su austrijske zemlje: Štajerska, Koroška, Kranjska i Primorska sastavljale unutrašnju Austriju. Mogao si preči granicu ali trebao si da platiš carinu. To je bilo prije prvog svetskog rata.

više o unutrašnjoj Avstriji: https://sl.wikipedia.org/wiki/Notranja_Avstrija (sa mapom)
više o Dravogradu: https://sl.wikipedia.org/wiki/Dravograd

Da, sada se Dravograd nalazi u blizini granice sa Austrijom.

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8850
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Slika žel.stanice Dravograd je iz 1907.g. i sve što si Davore pisao je uredu.

Ja sam mislio na kasniji period. pa sam napisao " Maribor-Dravograd-austrijska granica". Čini mi se da su tada od Dravograda išla dva kraka pruga prema austrijkoj granici (Blajburg i ?).

Evo još jedne slike stanice Dravograd iz 1937 godine :
320_001_dravograd-meza-gel-1937-zel-postaja-bahnhof.jpg
320_001_dravograd-meza-gel-1937-zel-postaja-bahnhof.jpg (251.64 KiB) Pogledano 2392 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1957
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od mali.paja »

Poslije '45 kad su Austrijanci htjeli ići vlakom u Blajburg morali su jedan komadić voziti i po FNRJ. Do kad je to bilo? Dok nisu u Austriji napravili novi komad pruge po svom teritoriju. Da li netko ima akvu kartu te situacije? Možda netko ima kakve konkretnije podatke? Darko, Rosić?

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

Pozdravljen mali.paja,

pa imaš odgovor na domaku ruke, samo se okreneš i uzmeš iz biblioteke u ruke knjižicu Tiri in čas, št. 10: Mladen Bogić: Pregled razvoja železniškega omrežja v Sloveniji in okolici, Ljubljana 1998 ;) :D

Slika

Da si ostali ne zamarate oći, uvečanje:

Slika

pozdrav
Darko

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 264
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od Tanka vatra »

PECELJ napisao:Slika žel.stanice Dravograd je iz 1907.g. i sve što si Davore pisao je uredu.

Ja sam mislio na kasniji period. pa sam napisao " Maribor-Dravograd-austrijska granica". Čini mi se da su tada od Dravograda išla dva kraka pruga prema austrijkoj granici (Blajburg i ?).

Evo još jedne slike stanice Dravograd iz 1937 godine :
320_001_dravograd-meza-gel-1937-zel-postaja-bahnhof.jpg
Iz Dravograda su na zapadnoj strani išle pruge u 3 pravca - 2 za Austriju - za Wolfsberg (ukinuta 1965.) i Bleiburg ( Prevalje ),i treći
za Velenje ( ukinut 1968 ). O tome više :

http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=5056#p88810

Odgovori

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 12 gostiju