Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Najverovatnije da su pretpostavke g.mali.paja tačne.
Na svojoj slici sa sitnim watermarkovima g.ivanjz je napisao 1969 i verovatno pogrešio.
Na mojoj slic bez watermarka (drugi izvor) i koja nije baš u svemu ista , piše 1964.godina i to je verovatno tačnije :
Ako su još i godine iste onda je g.mali.paja sigurno u pravu.
Na svojoj slici sa sitnim watermarkovima g.ivanjz je napisao 1969 i verovatno pogrešio.
Na mojoj slic bez watermarka (drugi izvor) i koja nije baš u svemu ista , piše 1964.godina i to je verovatno tačnije :
Ako su još i godine iste onda je g.mali.paja sigurno u pravu.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
1969. sigurno nije! Pruga je ukinuta 1968. Kod promjena voznih redova u principu su se rijetko mjenjali brojevi vlakova. Ovo se prvenstveno odnosi na neke "sporedne" pruge. Na glavnim magistralnim pravcima su se mijenjali brojevi. Ustvari neki su ostajali dok je znalo biti promjena najviše kod vlakova iz ili za van ili između ŽTP-ova. Kako sam napisao da su brojevi uglavnom ostajali, jedino su se vremena polazaka mjenjala. To bi bilo od par minuta do možda satak, dva. Nikad nije bilo preveliko odstupanje.PECELJ napisao:Najverovatnije da su pretpostavke g.mali.paja tačne.
Na svojoj slici sa sitnim watermarkovima g.ivanjz je napisao 1969 i verovatno pogrešio.
Na mojoj slic bez watermarka (drugi izvor) i koja nije baš u svemu ista , piše 1964.godina i to je verovatno tačnije :
Ako su još i godine iste onda je g.mali.paja sigurno u pravu.
Pruga Uskoplje-Zelenika je svoj "praktično" kraj je doživjela 1966. ukidanjem uzane pruge Ploče-Sarajevo i Nikšić-Titograd. Otvorena je normalnotračna pruga Nikšić-Bar. Boksit, mogli bi reći glavna sirovina za prijevoz je krenuo prema Baru. Postupno dolazi i do buma kamionskog prijevoza koji i danas ugrožava kako teretni tako i putnički željeznički transport. Grubo govoreći od '66 do '68 koliko je tereta preveženo mjesečno bi se mogla složiti do 1 ili 2 vlaka pa ajde neka bude i 3.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Stajalište Komaj između stanica Ćilipi i Gruda :
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Kralj Aleksandar i Kraljica Marija u železničkoj stanici Herceg Novi 1934. godine.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- KAleksandar-HNovi-1934.jpg (70.36 KiB) Pogledano 2408 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
- Prikačeni fajlovi
-
- Cavtat-Otvaranje.jpg (89.57 KiB) Pogledano 2389 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Ovo je stanica GLAVSKA. Ili je Vaš lapsus ili su ovi pogrešili na sajtu.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pozdravljeni,
jamislim, da su pogiješili ovi na sajtu.
To je stanica Cavtat (u Zvekovici) za vrijeme dolazka prvog vlaka iz Zelenike prema Uskoplju 16.7.1901.
Tako misli i Stanislav Vukorep u knjizi: Pruge, koje su život značile, Ravno 2015.
Sigurno je imao bolju resoluciju fotografije F. Topića u rukama.
Ja ne poznajem silhueta brda u pozadini, ali neko će se naći, da to potvrdi.
Možda malo kontrastnija situacija brda u pozadini...
pozdrav
Darko
jamislim, da su pogiješili ovi na sajtu.
To je stanica Cavtat (u Zvekovici) za vrijeme dolazka prvog vlaka iz Zelenike prema Uskoplju 16.7.1901.
Tako misli i Stanislav Vukorep u knjizi: Pruge, koje su život značile, Ravno 2015.
Sigurno je imao bolju resoluciju fotografije F. Topića u rukama.
Ja ne poznajem silhueta brda u pozadini, ali neko će se naći, da to potvrdi.
Možda malo kontrastnija situacija brda u pozadini...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Na staničnoj zgradi piše: "Cavtat Ragusa Vecchia"
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pozdravljeni,
baš mnogo fotografija stanica Cavtat (Zvekovica) i Glavska nije na internetu. Izgleda, da su prijemne stanice isti tip, zbog toga potrebno je gledati sporedne zgrade, broj kolosjeka i konfiguraciju terena oko stanice.
Ja fotografija, na kojima bi se moglo pročitati naziv stanice nemam, pitanje, da li su jih imali i drugi, koji su došli do zaključaka.
Tako je i Keith Chester u knjizi Bosnia-Hercegovina: Narrow Gauge Album, 2010 zapisao pored ove gornje fotografije, da su vjerovatno svi stanovnici iz Glavske došli na prijem otvoritvenog vlaka dalmatinske željeznice 16.7.1901.
Dakle, potrebne su još fotografije, sa kojim se može dokazati, koja je to stanica.
pozdrav
Darko
baš mnogo fotografija stanica Cavtat (Zvekovica) i Glavska nije na internetu. Izgleda, da su prijemne stanice isti tip, zbog toga potrebno je gledati sporedne zgrade, broj kolosjeka i konfiguraciju terena oko stanice.
Ja fotografija, na kojima bi se moglo pročitati naziv stanice nemam, pitanje, da li su jih imali i drugi, koji su došli do zaključaka.
Tako je i Keith Chester u knjizi Bosnia-Hercegovina: Narrow Gauge Album, 2010 zapisao pored ove gornje fotografije, da su vjerovatno svi stanovnici iz Glavske došli na prijem otvoritvenog vlaka dalmatinske željeznice 16.7.1901.
Dakle, potrebne su još fotografije, sa kojim se može dokazati, koja je to stanica.
pozdrav
Darko
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Ova problematična fotografija stanice Glavska dugo stoji i mom računaru i nisam je dosad objavljivao.
Sada znam i zbog čega. Danas sam je pronašao u knjzi K.Chestera. Najbolje je da sačekamo g.mali.paja.
Sada znam i zbog čega. Danas sam je pronašao u knjzi K.Chestera. Najbolje je da sačekamo g.mali.paja.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost