Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Bosanska Mezgraja
Izvor:
Poglavlje koje nije u vezi s fotografijom
Izvor:
Poglavlje koje nije u vezi s fotografijom
- Prikačeni fajlovi
-
- MezgrajaB.jpg (89.26 KiB) Pogledano 3410 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Netko je ovu fotografiju naslovio "Mezgraja", a pametni google joj je "prepoznao" lokaciju kod Niša!
Naravno, ova lokacija nikakve veze nema sa Mezgrajom kod Niša.
To je Bosanska Mezgraja
Naravno, ova lokacija nikakve veze nema sa Mezgrajom kod Niša.
To je Bosanska Mezgraja
- Prikačeni fajlovi
-
- Mezgraja.jpg (142.9 KiB) Pogledano 3410 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Stari Ugljevik. Rudnik ugljena.
- Prikačeni fajlovi
-
- Stari.Ugljevik.jpg (147.33 KiB) Pogledano 3346 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
U tzv. "wikipedia", treba intervenirati i ubaciti ovo (prilog 3) što je napisao mister Keith Chester
- Prikačeni fajlovi
-
- wiki.jpg (94.65 KiB) Pogledano 3293 puta
-
- misleci.istorijat.jpg (144.34 KiB) Pogledano 3293 puta
-
- Keith.Chester.jpg (170.15 KiB) Pogledano 3293 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Na priloženom amblemu (uz pohvalu za uložen trud na bilo kakvom obeležavanju nekadašnje pruge), ako dobro vidim, pogrešno je navedena širina koloseka.
Takođe, malo pretenciozno je navedeno - verovatno preuzeto iz priloženog teksta Snežane Milošević "poslednja pruga uzanog koloseka u Evropi kojom je vršen prevoz putnika".
Npr. u Slovačkoj, na Visokim Tatrama, vozio sam se (redovan red vožnje, karte na biletarnici, znači nije turistička pruga, poput Šarganske osmice) na relaciji Poprad -Tatranska Lomnica, vozom uzanog koloseka: doduše nije Ćira, sa drvenim vagonima, voz je poput Štadlera, ali je ipak uzani kolsek. Sigurno ima još ovakvih primera (Portugalija, Švajcarska).
Takođe, malo pretenciozno je navedeno - verovatno preuzeto iz priloženog teksta Snežane Milošević "poslednja pruga uzanog koloseka u Evropi kojom je vršen prevoz putnika".
Npr. u Slovačkoj, na Visokim Tatrama, vozio sam se (redovan red vožnje, karte na biletarnici, znači nije turistička pruga, poput Šarganske osmice) na relaciji Poprad -Tatranska Lomnica, vozom uzanog koloseka: doduše nije Ćira, sa drvenim vagonima, voz je poput Štadlera, ali je ipak uzani kolsek. Sigurno ima još ovakvih primera (Portugalija, Švajcarska).
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Pod uzane pruge spada sve što je uže od 1435mm. Austrija ima dosta pruga kolosijeka 760mm gdje se obavlja redovit prome. U Italiji negdje na jugu oko Barija ima velika mreža pruga širine oko 900mm sa redovitim prometom putnika. Da ne spominjemo Francusku, Ukrajinu, Bugarsku itd. Portugal je svoje uzane pruge koliko znam od 1000mm ukinuo. Tamo su vozili naši motorni vlakovi serije 802. Nakon ukidanja pruge za Nikšić, Dubrovnik i Višegrad prepravljena su postolja sa 760 na 1000mm. Nakon ukidanja uzanih pruga u Portugalu ti motorni vlakovi su završili u Južnoj Americi (Peru) i Africi (Mozambik).miodragko napisao:Na priloženom amblemu (uz pohvalu za uložen trud na bilo kakvom obeležavanju nekadašnje pruge), ako dobro vidim, pogrešno je navedena širina koloseka.
Takođe, malo pretenciozno je navedeno - verovatno preuzeto iz priloženog teksta Snežane Milošević "poslednja pruga uzanog koloseka u Evropi kojom je vršen prevoz putnika".
Npr. u Slovačkoj, na Visokim Tatrama, vozio sam se (redovan red vožnje, karte na biletarnici, znači nije turistička pruga, poput Šarganske osmice) na relaciji Poprad -Tatranska Lomnica, vozom uzanog koloseka: doduše nije Ćira, sa drvenim vagonima, voz je poput Štadlera, ali je ipak uzani kolsek. Sigurno ima još ovakvih primera (Portugalija, Švajcarska).
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Postojala je lijepa zamisao o izgradnji pruge Bosanska Rača - Bijeljina - Čelić - Tuzla (- Veliki Šeher), kako je to prikazano na detalju karte iz 1913. godine.
Quelle:
K. und K. gemeinsames Finanzministerium (Hg), 1913.
Bericht über die Verwaltung von Bosnien und der Hercegovina. Wien. Beilage 19
Quelle:
K. und K. gemeinsames Finanzministerium (Hg), 1913.
Bericht über die Verwaltung von Bosnien und der Hercegovina. Wien. Beilage 19
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-d74932250cee6a5f2126572e190cf337-V.jpg (209.24 KiB) Pogledano 2955 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
U ovoj knjizi, izdatoj 1938., našao sam podatak da je max nagib ove pruge bio 26 ‰ .
- Prikačeni fajlovi
-
- I.O.jpg (196.69 KiB) Pogledano 2875 puta
-
- B.R.U.jpg (213.24 KiB) Pogledano 2875 puta
-
- Pr.B.R.U.jpg (113.31 KiB) Pogledano 2875 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ovo su podaci iz sredine 1967. o usponima i mjerodavnim otporima, na ostatku tematske uskotračne pruge
- Prikačeni fajlovi
-
- 2019-05-06 17.03.38_38.jpg (180.02 KiB) Pogledano 2826 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
jovanla napisao: Bosansko - Hercegovačka mreža pruga sa kolosekom od 760 mm je uspostavljena 12. februara 1879, i to puštanjem u saobraćaj pojedinih pruga i deonica:
- Prikačeni fajlovi
-
- pruge1.jpg (66.62 KiB) Pogledano 2797 puta
-
- pruge2.jpg (175.8 KiB) Pogledano 2797 puta
-
- pruge3.jpg (59.67 KiB) Pogledano 2797 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta