železocestnik napisao:Pozdravljeni,
fotografiju JŽ 51-122 uradio je Stane Kumar, akademski slikar, prvi ravnatelj Železniškega muzeja u Ljubljani.
Da nije bilo djevojaka pored lokomotive, možda ne bi bilo ni ove fotografije
Zahvaljujem se sadašnjem ravnatelju Železniškega muzeja prof.Mladenu Bogiću, da je dozvolio objavu fotografije iz arhiva muzeja na forumu.
pozdrav
Darko
U vrijeme nastanka ovih fotografija tadašnji ŽTP Zagreb je posudio dvoosovnu muzejsku garnituru od ŽM Ljubljana. Iz Vinkovaca je po tu garnituru išla strojna lokomotiva serije 642. Sad ne bih se mogao prisjetiti da li je lokomotiva išla samo do Dobove ili skroz u Ljubljanu po garnituru. Potpuno isto je bilo i kod povrata garniture. U Vinkovce je išla garnitura radi proslave 100 godina pruge Dalj-Vinkovci-Slavonski Brod (15.08.). Vozio je poseban svečani vlak između Vinkovaca i S.Broda. Vlak je vukla lokomotiva serije 51. Mislim da je vlak vozio po trasi 10290 (podijeljeni vlak vlaka 290 Akropolis koji je pokrenut ispred osnovnog vlaka). Ako me sjećanje dobro služi vlak je kasnio mimo protokola. Bilo je pretjecanje sa serijom brzih vlakova u Vrpolju. Pretekli su ga vlakovi: 290 Akropolis , Atena-Munchen, 221 Simplon exp, Beograd-Pariz i 499 Beograd exp, Beograd-Zagreb-Maribor-Graz-Linz-Nurnberg-Hamburg. Lokomotiva serije 51 nije mogla održavati vozna vremena po magistralnoj pruzi.
Nadam se da se nećete naljutiti sa malom nadopunom. Vlak Akrpololis je prometovao preko stanice Kosovo Polje. U Jesenice je već tada dolazila na tom vlaku njemačka elektrolokomotiva kao što ga je i preuzimala. Vlak 291 je po turnusu došao sa DB lokomotivom iz Munchena za Atenu i ista je preuzimala vlak 290 za Munchen. Kod vlaka 290 je bio veliki problem što je često kasnio i po nekoliko sati. Jedno takvo kašnjenje je bilo i uzrok jednom naletu. I o tome ću napisati. Vlak 290/291 je u Austriji imao bavljenje u kolodvoru Villach West (Zapadni) i odmah je skretao na prugu prema Salzburgu, nije išao na Hbf (Glavni). Jugoslavenska milicija je išla u susret vlaku i isti pregledavala već od Villach West.
Vlak 220/221 Simplon, vozio je na relaciji Beograd-Zagreb-Ljubljana-Trst-Milano-Torino-Ženeva-Paris Gare de Lyon.
Vlak 498/499 ako me sjećanje služi nosio je ime Beograd exp. Već sam napisao relaciju prometa. Vlak je bio dosta kratak, svega 3-4 vagona. U Linzu se spajao sa garniturom vlaka iz Budimpešte za Hamburg. Jednu godinu je prometovao na relaciji Bar-Beograd-ZGK-MB-Graz-Linz-Nurnberg-Hamburg. Da li je u Bar išao samo u sezoni ili cijelu godinu ne sjećam se?
Nešto o naletu kojeg sam spomenuo. Dogodio se 15.01.1981. u Zaprešiću. Vlak 290 je puno kasnio, oko 300 minuta. Pojavio se negdje oko 18 sati kroz Zaprešić. Prometnik vlakova je dao prolaz vlaku 290 za Savski Marof po trećem kolosijeku. Na prvom kolosijeku su stajali plato vagoni tovareni tračnicama koje je izvukla manevra. Vagone je ostavila na kolosijeku i otišla na drugu stranu kolodvora raditi. U to vrijeme se pojavio i redoviti putnički vlak 3315 iz Varaždina za ZGK. Kako je prvi kolosijek bio zauzet tovarenim vagonima blok uređaj nije prihvaćao ulaz. Prolaz iz Varaždina preko drugih kolosijeka nije mogao dati jer je sve bilo blokirano radi prolaza vlaka 290. On je nekoliko puta pokušavao dati zlaz na prvi kolosijek ali blok uređaj to nije dozvoljavao. I sada prometnik radi glupost. Ispred ulaznog signala je bila rampa koju je spuštao željeznički radnik. Izdaje usmenu zapovijed koju evidentira u prometni dnevnik da brkljačar da ručni ulaz vlaku 3315 što strojovođa prihvaća. Vlak (šinobus) se za ustavi ispred PU. Ulaz izlaz putnika se obavi. Tovareni vagoni na prvom kolosijeku su udaljeni nekih pedesetak metara od vlaka. Prometnik još ne kuži da mu kolosijek pokazuje zauzeće. Vlak 290 je prošao i prometnik pali izlaz ivlaku 3315 koji kreće i brzo udara u stojeće vagone. Zašto strojovođa nije primjetio vagone ispred sebe? Bila je zima, noć i magla. Vagoni su niski, vlak je ubrzavao i tek na par metara vidio teretne vagone ispred. Nije uspio stati. Sreća u ovoj nesreći je da nitko nije poginuo. Prometnik je nešto malo dobio zatvora (mislim da je bilo uvjetno). Više nije radio kao prometnik. Inače kao prometnik je radio sve ukupno samo nekih 2 do 2,5 mjeseci.
Nadam se da se ne ljutite mojim nadopunama?