Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Poslato: 23 Mar 2022, 12:12
Uzani kolosek između stajališta Senjak i teretne stanice Sava
Železnica na tlu Beograda je bitno stradala tokom savezničkih bombardovanja krajem Drugog svetskog rata i tokom završnih ratnih operacija. Odmah po oslobođenju grada, započelo se sa raščišćavanjem ruševina i provizornim osposobljavanjem železničkih objekata, kako bi se saobraćaj što pre uspostavio. Uzana pruga Beograd – Čačak – Sarajevo je puštena u saobraćaj već 19. Decembra 1944. godine, no, još uvek nije postoja veza stanice Čukarica sa teretnom stanicom Sava, tako da je prevoz robe bio izuzetno otežan. Već u januaru 1945. godine, sudeći po tekstovima koji su objavljivani u dnevnoj štampi iz tog doba, izgrađen je i predat saobraćaju novi uzani kolosek na stajalištu Senjak, koji je služio za utovar i istovar robe. Time se bitno olakšao prevoz tereta do stanice Čukarica. Istovremeno, u stanici Senjak, otvorena je i sporedna blagajna.
Izvor : Železnice Srbije ad
Železnica na tlu Beograda je bitno stradala tokom savezničkih bombardovanja krajem Drugog svetskog rata i tokom završnih ratnih operacija. Odmah po oslobođenju grada, započelo se sa raščišćavanjem ruševina i provizornim osposobljavanjem železničkih objekata, kako bi se saobraćaj što pre uspostavio. Uzana pruga Beograd – Čačak – Sarajevo je puštena u saobraćaj već 19. Decembra 1944. godine, no, još uvek nije postoja veza stanice Čukarica sa teretnom stanicom Sava, tako da je prevoz robe bio izuzetno otežan. Već u januaru 1945. godine, sudeći po tekstovima koji su objavljivani u dnevnoj štampi iz tog doba, izgrađen je i predat saobraćaju novi uzani kolosek na stajalištu Senjak, koji je služio za utovar i istovar robe. Time se bitno olakšao prevoz tereta do stanice Čukarica. Istovremeno, u stanici Senjak, otvorena je i sporedna blagajna.
Izvor : Železnice Srbije ad