Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Martinci, 26.07.1974.
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Diverzija u Sremu 1941.godine .
Diverzije na prugamaRe: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Prva lokomotiva koja ušla u Zagreb 1961. godine.
WikipedijaRe: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Vreme WW II ( 06.11.1943).
Skica o naletu voza na minu u nekoj od stanica na pruzi Vinkovci - Ruma.
Izvor : Aca Z,Jovanović
Skica o naletu voza na minu u nekoj od stanica na pruzi Vinkovci - Ruma.
Izvor : Aca Z,Jovanović
- Prikačeni fajlovi
-
- WW 2. 06.11.1943 skica o naletu voz na minuna pruzi Vinkovci - Ruma..jpg (192.24 KiB) Pogledano 4338 puta
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Nova zgrada željeiničke stanice Ruma
Železnička stanica Ruma -
Stare slike Rume. Boske- Boris[Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Malo istorije o žečezničkoj stanici Ruma.
Pruga u Sremu je ustanovljena 1882. godine, s tim da je železničko čvorište (relacija Zemun - N. Sad) bila Inđija. Godine 1883. izgrađena je pruga Inđija - Mitrovica (pored Rume), zatim Ruma - Vrdnik 1889. i Ruma - Klenak 1900 godine. Železnička stanica je 1912/13. godine značajno proširena. To je usledilo posle mnogobrojnih pritužbi Rumljana i putnika da stanica više ne odgovara povećanom prometu putnika i robe. Prema projektu to je trebalo da bude "najlepša stanica u Hrvatskoj i Slavoniji". Izvođač radova je bio Stefan Tašner, a rok za dovršenje radova 1. juli 1913. Radovi su obuhvatali povećanje i adaptiranje glavne stanične zgrade i pomoćnih objekata u njenom sklopu. Glavna zgrada je nakon renoviranja trebalo da postane jednospratnica (76 X 35,5 m), koja je s leva i desna zakrivljena sa dva velika parterretrakten. U njoj su smeštene čekaonica sa kasom (120 m2), čekaonica prvog razreda sa restoranom, čekaonica drugog razreda sa restoranom i čekaonica trećeg razreda sa restoranom, zatim toalet, kiosk za duvan, službene prostorije, policijsko-inspekcijska soba, portirnica i dr. Na prvom spratu su bili stanovi. Značajno je proširena i teretna stanica, kao i ambari za žito i sagrađena jedna nova magacinska zgrada.
Gradnja dve peronske pruge na relaciji Beograd - Zagreb počela je 15. februara 1928. a završena 24. oktobra iste godine. Kroz Rumu su išle linija Pariz - Trst - Zagreb - Beograd - Konstantinopolj - Atina, kao i ona Berlin - Beč - Budimpešta - Bgd - Konstantinopolj. U Rumi su stajali svi brzi vozovi, a ona je bila stanište i jednog vagona za ručavanje koji je išao u sklopu brzog voza od Rume do Zagreba. Nastojnici železničke stanice su do 1941. bili Srbi, a posle Nemci.
Izvor isti
Pruga u Sremu je ustanovljena 1882. godine, s tim da je železničko čvorište (relacija Zemun - N. Sad) bila Inđija. Godine 1883. izgrađena je pruga Inđija - Mitrovica (pored Rume), zatim Ruma - Vrdnik 1889. i Ruma - Klenak 1900 godine. Železnička stanica je 1912/13. godine značajno proširena. To je usledilo posle mnogobrojnih pritužbi Rumljana i putnika da stanica više ne odgovara povećanom prometu putnika i robe. Prema projektu to je trebalo da bude "najlepša stanica u Hrvatskoj i Slavoniji". Izvođač radova je bio Stefan Tašner, a rok za dovršenje radova 1. juli 1913. Radovi su obuhvatali povećanje i adaptiranje glavne stanične zgrade i pomoćnih objekata u njenom sklopu. Glavna zgrada je nakon renoviranja trebalo da postane jednospratnica (76 X 35,5 m), koja je s leva i desna zakrivljena sa dva velika parterretrakten. U njoj su smeštene čekaonica sa kasom (120 m2), čekaonica prvog razreda sa restoranom, čekaonica drugog razreda sa restoranom i čekaonica trećeg razreda sa restoranom, zatim toalet, kiosk za duvan, službene prostorije, policijsko-inspekcijska soba, portirnica i dr. Na prvom spratu su bili stanovi. Značajno je proširena i teretna stanica, kao i ambari za žito i sagrađena jedna nova magacinska zgrada.
Gradnja dve peronske pruge na relaciji Beograd - Zagreb počela je 15. februara 1928. a završena 24. oktobra iste godine. Kroz Rumu su išle linija Pariz - Trst - Zagreb - Beograd - Konstantinopolj - Atina, kao i ona Berlin - Beč - Budimpešta - Bgd - Konstantinopolj. U Rumi su stajali svi brzi vozovi, a ona je bila stanište i jednog vagona za ručavanje koji je išao u sklopu brzog voza od Rume do Zagreba. Nastojnici železničke stanice su do 1941. bili Srbi, a posle Nemci.
Izvor isti
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Pruga Zagreb - beograd posle WW II :
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
- Prikačeni fajlovi
-
- Pruga Zagreb-Beograd posle ww2.jpg (94.68 KiB) Pogledano 4247 puta
-
- 60975121_2234593423521935_8416711134953865216_n.jpg (113.87 KiB) Pogledano 4247 puta
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
- Prikačeni fajlovi
-
- Zagreb-1980.jpg (136.73 KiB) Pogledano 4221 put
Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Izgradnja pošte u Branimirovoj 1940.godine.....
FacebookRe: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama
Red vožnje iz 1962.godine :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost