Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Ako se upiše u Gugl P 20...ne dobiješ pogodaka.
Ako upišeš u Gugl U 20... dobiješ podatke za lokomotive Porečanke/Parenzane: http://www.parenzana.net/si/zgodovina/prometovanje
Kod ove fotografije piše Roselli: Lokomotiva U 20 pred okretnico na postaji v Bujah, kjer čaka, da jo bodo priključili na vlak za Poreč.
pozdrav
Darko
Ako upišeš u Gugl U 20... dobiješ podatke za lokomotive Porečanke/Parenzane: http://www.parenzana.net/si/zgodovina/prometovanje
Kod ove fotografije piše Roselli: Lokomotiva U 20 pred okretnico na postaji v Bujah, kjer čaka, da jo bodo priključili na vlak za Poreč.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Neznam, zašto si nećete povući sa spleta prugu Porečanke/Parenzane več u 3D:
http://www.parenzana.net/si/multimedija/karta-gps/5673
Tamo ima sve, i fotografije. Pa se možete
Porečankom/Parenzanom iz 
pozdrav
Darko
http://www.parenzana.net/si/multimedija/karta-gps/5673
Tamo ima sve, i fotografije. Pa se možete


pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
nastavljam sa popravkama sa strane 14...
Dakle, popravak sa strane 14:
Ja mislim, da oko hoćeš "srušit" neku tvrdnju u knjizi, internetu ili kde kod, treba da imaš bolji argumenat od onoga, koji je postojao do sada.
Ovako:
stajalište Semedella/Semedela je bila na km: 24.08292
Gore vidimo na nacrtu pruge, kde je km 24.
Dakle stajalište je bilo odmah iza km 24, a to znači i baš skoro tamo, kde ide put za Capodistria/Koper/Kopar "usred mora".
Na ovoj fotografiji gore ovog puta do Kopra ne vidimo, dakle je ta dionica iza tog puta za Koper i iza stanice Semedella/Semedela.
Ovu fotografiju već smo vidjeli, vlak polazi sa stanice Semedela protiv Izole...

Tačno se vidi ovaj put za Koper.
Ja bez originalnog nacrta pruge ili katastarskog nacrta područja, kde prolazi pruga, ne bih ispravljao, što je Roselli zapisao u knjizi:
"Lahek potniški vlak za kolavdacijo odseka Trst-Buje, fotografiran 22. marca 1902 v bližini Žusterne, med Semedelo in Izolo."
pozdrav
Darko
nastavljam sa popravkama sa strane 14...
železocestnik napisao:Pozdravljeni,
pošto su se snašle dvije teme u jednoj, potrebno je sada "dopuniti" fotografije, skinute sa internetskih stranica, na kojima možda i ne piše, kde i kada su snimljene fotografije ili se je možda nagađalo, što bi moglo biti i možda i neke netačne stvari. Bit će možda i novih podataka, ako zatreba...
Ali najprije "popravci" od kraja do početka. Mene su učili još od malena, da treba sve raditi po redu, "po vrsti kot so hiše v Trsti/po redu,kako stoje kuče u Trstu"...
Dopune i popravke ću počet od strane 14 prema strani 1 ove sada "udružene teme". Da li ima na tom stranama ponešto iz "esencijalne zone/sektora" zasad
Ja ću ići ovako post per post natrag od stranice 14 prema početku zbog toga, što se poslednjih postova više sjećam. Treba znati, da sam več
U glavnom će biti dodatki od velikog stručnjaka za ovu prugu Giulia Roselli-ja. Ako neće biti dopune od njega, posebno ću napisati, ko je autor.
pozdrav
Darko
Dakle, popravak sa strane 14:
Jaguar napisao:Prilog 1
Trase pruge od km 20 do , km 26 s položajima pripadajućih stanica (stajališta)
Prilog 2
Vidi se da je donji stroj pruge nasut u plićaku. Vidi se more s obje strane donjeg stroja. To ne može biti Giusterna. To je definitivno Semedella, kod crkve (kod čemoresa), točno iznad slova "A" iz "SEMEDELLA" (prilog 1).
Ja mislim, da oko hoćeš "srušit" neku tvrdnju u knjizi, internetu ili kde kod, treba da imaš bolji argumenat od onoga, koji je postojao do sada.
Ovako:
stajalište Semedella/Semedela je bila na km: 24.08292
Gore vidimo na nacrtu pruge, kde je km 24.
Dakle stajalište je bilo odmah iza km 24, a to znači i baš skoro tamo, kde ide put za Capodistria/Koper/Kopar "usred mora".
Na ovoj fotografiji gore ovog puta do Kopra ne vidimo, dakle je ta dionica iza tog puta za Koper i iza stanice Semedella/Semedela.
Ovu fotografiju već smo vidjeli, vlak polazi sa stanice Semedela protiv Izole...
Tačno se vidi ovaj put za Koper.
Ja bez originalnog nacrta pruge ili katastarskog nacrta područja, kde prolazi pruga, ne bih ispravljao, što je Roselli zapisao u knjizi:
"Lahek potniški vlak za kolavdacijo odseka Trst-Buje, fotografiran 22. marca 1902 v bližini Žusterne, med Semedelo in Izolo."
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Ponovna velika molba za železocestnik
Molim Vas da onakvu skicu, kakva je u prilogu 1, skenirate iz Roselli, ali dionicu koja se odnosi na Poreč.
Prilozi 2 i 3
Onim "crvena strelica" (kabina za kupače), "plava crta" (drveni muo), "zelena crta" (drveni muo), označeni su isti objekti na obje slike.
Molim Vas da onakvu skicu, kakva je u prilogu 1, skenirate iz Roselli, ali dionicu koja se odnosi na Poreč.
Prilozi 2 i 3
Onim "crvena strelica" (kabina za kupače), "plava crta" (drveni muo), "zelena crta" (drveni muo), označeni su isti objekti na obje slike.
- Prikačeni fajlovi
-
- od.20.do.26.jpg (250.48 KiB) Pogledano 1897 puta
-
- Semedela.jpg (98.49 KiB) Pogledano 1897 puta
-
- Capodistria1.jpg (146.43 KiB) Pogledano 1897 puta
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Ima li u Roselli ova lokacija?
- Prikačeni fajlovi
-
- location.jpg (160.45 KiB) Pogledano 1897 puta
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Centar esencijlnog sektora.
Biser svih bisera!
Biser svih bisera!
- Prikačeni fajlovi
-
- NO COMMENT
- BISER.ISTRE.jpg (242.24 KiB) Pogledano 1890 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Da, ova fotografija lokomotive U 40 je skenirana/fotografirana iz knjige Giulio Roselli: Draga Paranzana.
Pa ljudi, koji bez dozvole skeniraju knjigu, nabacaju svašta u svoje blogove, bez da bi pročitali i razumljeli, šta rade.
Dobro, i mi skeniramo bez dozvole, ali barem u istraživačke svrhe, da se pronađe neke lokacije, da se ispravi greške...
Tako je i Roselli stavio u svoju knjigu ponešto o prugama, koje su bile povezane sa trasom Porečanke/Parenzane. Pa i tramvaj do Pirana.
Na kraju nije imao dovoljno fotografija lokomotiva sa trase Parenzane, pa je stavio fotografije i sa avstrijskih pruga u brdima Austrije.
Tako je stavio i ovu fotografiju U 40 gore kako izgleda sada.
Ljudi, koji "nabacuju" ovakve fotografije uz članke o Porečanki/Parenzani, bez dodatnog teksta, zavajaju obične čitaoce.
Jaguara barem interesira, odakle je fotografija.
Šta piše kod Rosellija
"Lokomotiva U40, ki je obratovala na Parenzani, se povsem delujoča po sedemdesetih letih službovanja, ob izhodu iz neobzidanega predora v Ramigstein-u na progi Murtalbahn v Avstriji."

povečava: http://www.schmalspuralbum.de/displayim ... fullsize=1
A ono gore kod Semedele: može da je tačno i ne može da je tačno. Bez originalnog nacrta pruge ili ucrtanja pruge u katastar ne možemo menjati zapisa iz Rosellija.
Možda bi bilo pametno obratiti se na: Muzej Parenzana Izola
pozdrav
Darko
Pa ljudi, koji bez dozvole skeniraju knjigu, nabacaju svašta u svoje blogove, bez da bi pročitali i razumljeli, šta rade.
Dobro, i mi skeniramo bez dozvole, ali barem u istraživačke svrhe, da se pronađe neke lokacije, da se ispravi greške...
Tako je i Roselli stavio u svoju knjigu ponešto o prugama, koje su bile povezane sa trasom Porečanke/Parenzane. Pa i tramvaj do Pirana.
Na kraju nije imao dovoljno fotografija lokomotiva sa trase Parenzane, pa je stavio fotografije i sa avstrijskih pruga u brdima Austrije.
Tako je stavio i ovu fotografiju U 40 gore kako izgleda sada.
Ljudi, koji "nabacuju" ovakve fotografije uz članke o Porečanki/Parenzani, bez dodatnog teksta, zavajaju obične čitaoce.
Jaguara barem interesira, odakle je fotografija.
Šta piše kod Rosellija

"Lokomotiva U40, ki je obratovala na Parenzani, se povsem delujoča po sedemdesetih letih službovanja, ob izhodu iz neobzidanega predora v Ramigstein-u na progi Murtalbahn v Avstriji."

povečava: http://www.schmalspuralbum.de/displayim ... fullsize=1
A ono gore kod Semedele: može da je tačno i ne može da je tačno. Bez originalnog nacrta pruge ili ucrtanja pruge u katastar ne možemo menjati zapisa iz Rosellija.
Možda bi bilo pametno obratiti se na: Muzej Parenzana Izola

pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Kada se neki detalji apsolutno uklope (usporedbom više fotografija), kao kod nespornog slučaja Semedella, onda nacrt nije nužan.
Giusterna nije imala onakva dva drvena mula, niti kabine za kupače na kraju.
Giusterna nije imala onakva dva drvena mula, niti kabine za kupače na kraju.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Ne kažem, da nije moguće, da se puno stvari "uklapa", ali to sve nije dovoljan dokaz.
Ne zna se tačan datum fotografija, nezna se tačno kako je izgledala situacija u Giusterna/Žusterna.
Ja mislim, da nije tako jednostavno. I kad imaš originalni nacrt, neznaš tačno, da li je to tek ideja ili je bilo stvarno tako izrađeno.
Sklizak teren...
Možeš se provozati po obalnoj cesti od Kopra do Izole (Streetwiew) i tržziti konfiguraciju terena...ali još uvjek, svašta se mijenja, brdo danas je, sutra ga nema...
Jedini dokaz za mene je ucrt u katastar. Uradi ga pooblašteni geometar.
Dobro, ponekde baš ne treba. Dovoljna je konfiguracija terena, ako se nije menjala.
Ali kod situacija, kde nije sasvim jasno, drugog puta nije nego katastar.
pozdrav
Darko
Ne zna se tačan datum fotografija, nezna se tačno kako je izgledala situacija u Giusterna/Žusterna.
Ja mislim, da nije tako jednostavno. I kad imaš originalni nacrt, neznaš tačno, da li je to tek ideja ili je bilo stvarno tako izrađeno.
Sklizak teren...
Možeš se provozati po obalnoj cesti od Kopra do Izole (Streetwiew) i tržziti konfiguraciju terena...ali još uvjek, svašta se mijenja, brdo danas je, sutra ga nema...
Jedini dokaz za mene je ucrt u katastar. Uradi ga pooblašteni geometar.
Dobro, ponekde baš ne treba. Dovoljna je konfiguracija terena, ako se nije menjala.
Ali kod situacija, kde nije sasvim jasno, drugog puta nije nego katastar.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Možda bi se nešto pronašlo i u Pokrajinski arhiv Koper, Kapodistriasov Trg 1, SI-6000 Koper - Capodistria
SI PAK KP 812: Cesarsko kraljeva istrska državna železnica Divača - Pulj z odcepi / I.R. Ferrovia Istriana dello Stato Divača Pola con diramazioni
železniška knjiga (železnocestna knjiga; vložek) C.k. istrske državne železnice Divača Pulj z odcepi Kanfanar - Rovinj, Hrpelje - Trst in linijo za nafto Trst (Sv. Andrej) - Rižarna, vol. 1-2; 1899-1919/ železniška knjiga (vložek) C.k. lokalne železnice Gorica – Ajdovščina, vol. 3; 1897-1920/ železniškai knjiga (vložek) C.k. lokalne železnice Trst - Poreč (znotraj knjige so fotokopije nekaterih dokumentov iz let 1905-1908; fotokopije načrtov postajališč v Žavljah, Sečovljah, Semedeli, Kopru, Izoli in Portorožu; fotokopije načrtov železniških tunelov ter risba parne lokomotive), No. 4, 1899-1920 (zadnji vpisi 1951-1964)/ katastrske mape C.k. istrske državne železnice (linija Divača - Pulj in Kanfanar - Rovinj), I-IV; 1878, 1880/ katastrske mape lokalne železnice Trst – Poreč, III-VI; 1904/ katastrske mape lokalne železnice Gorica – Ajdovščina; 1903-1904/ razlastitev zemljišč v k.o. Draga, Ricmanje, Ocizla (Klanec), Boljunec in Boršt za železniško progo Trst – Hrpelje; 1885-1888, 1891-1893/ odmere odškodnin in dokumenti o razlaščenem zemljišču na trasi državne železnice Hrpelje – Trst za k.o. Draga ter druge k.o.; 1885-1889/ seznam zemljišč za ekspropriacijo za železniško progo Trst – Koper v obèini Milje, Dekani, Škofije in Lazaret 1900-1912/ Pripomoèki za uporabo: arhivski popis
pozdrav
Darko

SI PAK KP 812: Cesarsko kraljeva istrska državna železnica Divača - Pulj z odcepi / I.R. Ferrovia Istriana dello Stato Divača Pola con diramazioni
železniška knjiga (železnocestna knjiga; vložek) C.k. istrske državne železnice Divača Pulj z odcepi Kanfanar - Rovinj, Hrpelje - Trst in linijo za nafto Trst (Sv. Andrej) - Rižarna, vol. 1-2; 1899-1919/ železniška knjiga (vložek) C.k. lokalne železnice Gorica – Ajdovščina, vol. 3; 1897-1920/ železniškai knjiga (vložek) C.k. lokalne železnice Trst - Poreč (znotraj knjige so fotokopije nekaterih dokumentov iz let 1905-1908; fotokopije načrtov postajališč v Žavljah, Sečovljah, Semedeli, Kopru, Izoli in Portorožu; fotokopije načrtov železniških tunelov ter risba parne lokomotive), No. 4, 1899-1920 (zadnji vpisi 1951-1964)/ katastrske mape C.k. istrske državne železnice (linija Divača - Pulj in Kanfanar - Rovinj), I-IV; 1878, 1880/ katastrske mape lokalne železnice Trst – Poreč, III-VI; 1904/ katastrske mape lokalne železnice Gorica – Ajdovščina; 1903-1904/ razlastitev zemljišč v k.o. Draga, Ricmanje, Ocizla (Klanec), Boljunec in Boršt za železniško progo Trst – Hrpelje; 1885-1888, 1891-1893/ odmere odškodnin in dokumenti o razlaščenem zemljišču na trasi državne železnice Hrpelje – Trst za k.o. Draga ter druge k.o.; 1885-1889/ seznam zemljišč za ekspropriacijo za železniško progo Trst – Koper v obèini Milje, Dekani, Škofije in Lazaret 1900-1912/ Pripomoèki za uporabo: arhivski popis
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost