Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prikačeni fajlovi
-
- DubrovnikStanica.jpg (101.05 KiB) Pogledano 2101 put
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Da počnem od otraga. Ukoliko je tvoj izvor podataka Igor koji je baniran sa željeznica.net onda on dosta barata netočnim podacima. Kada mu želiš nešto argumentirano dokazati da nije točno on uporno tupi svoje i ne dozvoljava nikome da ga ispravlja. To najbolje zna Darko kod rasprave o pruzi Bohinjska Bistrica-Ukanc kao i drugim uzanim prugama koje je AU vojska izgradila za vrijeme Prvog svjetskog rata na Soškoj fronti o kojima se vodila rasprava na željeznice.net.PECELJ napisao:
Za ovu fotografiju zamolio sam mog forumskog prijatelja iz Dubrovnika da mi odredi lokaciju. Ogovorio mi je na sledeći način :
Možda niste znali ali u Dubrobniku je postajala i industrijska pruga. Vodila je od luke Gruž, pa pored rta Kontafig i ložionice do silosa u delu Dubrovnika zvanog Batahovina. Kolosek je išao paralelno ispod glavnog koloseka ka Uskoplju. POložaj lokomotive UNRRA 10 je otprlike označen brojkom " 1 ".
Takođe, malo kasnije u Sustjepanu, se odvajao kolosek od glavnog i vodio ka skladištima benzina "Shell" :
O pruzi koja je bila ispod glavne pruge je točan podatak. Ova pruga je i bila izvlačni kolosijek za garažne kolosijeke gdje su se postavljale putničke garniture na čišćenje i namirivanje. Na tom kolodsijeku je početkom šezdesetih bio i veliki prekrcaj cementa za izgradnju HE Trebišnjica. Cement je pristizao brodom iz Solina a onda vlakom prema trebinju. Bilo je toga puno. Mjesto gdje se spominje Shell nije išlo ili bolje reći bilo na ovom kolosijeku. Odvajalo se sa glavne pruge prema Uskoplju. Tamo su bila 2 kolosijeka. To odvajanje je bilo u km 14+600, udaljeno od kolodvorske zgrade u Dubrovniku 1900m.
http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... 3&start=30
http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... f=36&t=189
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Za moj izvor podataka g.mali.paja, pogodili ste.
Mislim da se g.Igor fokusirao na period kada je "izvlačni kolosek" faktički bio industrijski, zbog velikog prometa posle 60-tih godina. No, dobili smo lepu kartu pa smo mogli saznati gde je bio taj izvlačni kolosek, koji ste Vi u ranijim postovima pominjali, ali nismo imali predstavu gde se nalazi.
Što se tiče skladišta Shell, to je sve bilo korektno.
Na kraju, hvala Vama g.mali paja na podsećanja o izvlačnom koloseku i dodatnim sada objašnjenjima.

Mislim da se g.Igor fokusirao na period kada je "izvlačni kolosek" faktički bio industrijski, zbog velikog prometa posle 60-tih godina. No, dobili smo lepu kartu pa smo mogli saznati gde je bio taj izvlačni kolosek, koji ste Vi u ranijim postovima pominjali, ali nismo imali predstavu gde se nalazi.
Što se tiče skladišta Shell, to je sve bilo korektno.
Na kraju, hvala Vama g.mali paja na podsećanja o izvlačnom koloseku i dodatnim sada objašnjenjima.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pozdravljeni,
u početku ovog izvlačnog/industrijskog tira nije bilo. Nije bilo ni potrebe. A nije bilo ni mjesta pored puta.

Tek kasnije se je razširilo obalu, pa su mogli staviti i tire i silose. Kada tačno je to bilo neznam, ali situaciju možete vidjet na nacrtu, kojeg je stavio Milan na forumu zeljeznice.net:

pozdrav
Darko
u početku ovog izvlačnog/industrijskog tira nije bilo. Nije bilo ni potrebe. A nije bilo ni mjesta pored puta.

Tek kasnije se je razširilo obalu, pa su mogli staviti i tire i silose. Kada tačno je to bilo neznam, ali situaciju možete vidjet na nacrtu, kojeg je stavio Milan na forumu zeljeznice.net:

pozdrav
Darko
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ja imam grafikon pruge Sarajevo-Dubrovnik '44/'45. Tamo se ne vidi odvojak Shell između Dubrovnika i Šumeta. Otići ću u HŽ i potražiti starije grafikone i vidjeti ima li što upisano. Već sam pisao da tamo postoje grafikoni i iz AU perioda. Ja sam to tovarište Shell vidio osobno kada sam putovao u i iz Dubrovnika. Kilometarski položaj je iz grafikona '65/'66.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Od istog izvota, evo sada kompletna karta na kojoj se sve lepo vidi, pa i skretanje za skladište Shell (sasvim desno na karti , ono ---< )

Danas predveče sam od g.Igora dobio mail sa dodatnim objašnjenjima :
“Od skretnice, koja je (bila) iznad groblja u Sustjepanu, onaj gornji / krak se produžuje još 150-200 metara, iznad rezervoara "Shell".
Onaj donji \ krak ide ka Uskoplju.
Kod skretnice je bila i stražarska (skretničareva) kućica.
Sa svih strana postrojenja Shell i danas se vide bunkeri. To je bilo strateško i dobro čuvano mjesto
Englezi su 1928. napravili te rezervoare Shell. Bilo ih je 6 i nalazili su se iznad ceste, iznad lijeve obale Omble, oko 500 m uzvodno (istočno) od centra Sustjepana.
Kad bi došao tanker s naftom, pristao bi uz muo ispod pumpe "Shell". Onda bi se nafta ispumpavala iz tankera i upumpavala bi se u rezervoare.
Kad bi se trebala nafta transportirati u Bosnu, iznad rezervoara, na posebnom kolosijeku bi se dovukli vagoni (cisterne) i onda bi se nafta upumpavala od rezervoara (koji su bili oko 50 m niže od vagona) u vagone. Taj posebni kolosijek je bio "slijep" i mogao je "primiti" 7-8 vagona. Radnici su ih ručno pomicali prilikom pretakanja. Kad bi svi vagoni bili puni, lokomotiva bi ih odvukla do Kantafiga, odnosno do Gruža.
Kad su Englezi, 1944. bombardirali Dubrovnik, onesposobili su i tih 6 rezervoara.
Od tih 6 rezervoara, nakon WWII su popravljeni njih 5, a jedan je bio neobnovljiv, pa ih je tako, sve do ukidanja pruge bilo 5 u funkciji “

Danas predveče sam od g.Igora dobio mail sa dodatnim objašnjenjima :
“Od skretnice, koja je (bila) iznad groblja u Sustjepanu, onaj gornji / krak se produžuje još 150-200 metara, iznad rezervoara "Shell".
Onaj donji \ krak ide ka Uskoplju.
Kod skretnice je bila i stražarska (skretničareva) kućica.
Sa svih strana postrojenja Shell i danas se vide bunkeri. To je bilo strateško i dobro čuvano mjesto
Englezi su 1928. napravili te rezervoare Shell. Bilo ih je 6 i nalazili su se iznad ceste, iznad lijeve obale Omble, oko 500 m uzvodno (istočno) od centra Sustjepana.
Kad bi došao tanker s naftom, pristao bi uz muo ispod pumpe "Shell". Onda bi se nafta ispumpavala iz tankera i upumpavala bi se u rezervoare.
Kad bi se trebala nafta transportirati u Bosnu, iznad rezervoara, na posebnom kolosijeku bi se dovukli vagoni (cisterne) i onda bi se nafta upumpavala od rezervoara (koji su bili oko 50 m niže od vagona) u vagone. Taj posebni kolosijek je bio "slijep" i mogao je "primiti" 7-8 vagona. Radnici su ih ručno pomicali prilikom pretakanja. Kad bi svi vagoni bili puni, lokomotiva bi ih odvukla do Kantafiga, odnosno do Gruža.
Kad su Englezi, 1944. bombardirali Dubrovnik, onesposobili su i tih 6 rezervoara.
Od tih 6 rezervoara, nakon WWII su popravljeni njih 5, a jedan je bio neobnovljiv, pa ih je tako, sve do ukidanja pruge bilo 5 u funkciji “
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Udes na dubrvačkoj pruzi.
[url]http://www.google.com
[url]http://www.google.com
[/url]
- Prikačeni fajlovi
-
- Udes.jpg (83.58 KiB) Pogledano 2020 puta
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ovo je diverzija. Udes bi bio neki manji događaj. Pretpostavljam da je to za vrijeme WW II? Rekao bih da se vidi talijanski vojnik. Ima li kakvih podataka uz sliku? Možda kilometar pa da odgonetnem gdje je to točno bilo?ivanjz napisao:Udes na dubrvačkoj pruzi.
[url]http://www.google.com[/url]
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Који ли је број локомотиве и да ли је поправљена или касиранаivanjz napisao:Udes na dubrvačkoj pruzi.
[url]http://www.google.com[/url]
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pozdravljeni,
fotografija je iz knjige: „Pruge koje su život značile“ Stanislava Vukorepa.
Ja ove knjige nemam, ali to tvrdi autorica članka: "Die Bahn kommt zurück" LAURA SCHLEGEL...
Link: https://ostenbesuchen.de/ciro/
Ispod fotografije piše, da je iz drugog svjetskog rata...

Dakle, sigurno je u knjigi bolja resolucija fotke, pa se vidi i broj lokomotve.
pozdrav
Darko
fotografija je iz knjige: „Pruge koje su život značile“ Stanislava Vukorepa.
Ja ove knjige nemam, ali to tvrdi autorica članka: "Die Bahn kommt zurück" LAURA SCHLEGEL...
Link: https://ostenbesuchen.de/ciro/
Ispod fotografije piše, da je iz drugog svjetskog rata...

Dakle, sigurno je u knjigi bolja resolucija fotke, pa se vidi i broj lokomotve.
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta