Re: Prepoznavanje fotografija
Poslato: 11 Sep 2014, 23:09
Za ovu fotografiju se navodi da je snimljena u Srbiji za vreme drugog svetskog rata. Gde i šta?
Na prvi pogled pomislio sam da je ovo stanica Jezava kod Knjaževca gde je pretovaran uglaj sa pruge 0,60 rudnika Dobra Sreća na JDŽ. Rampa i raspored koloseka je vrlo sličan. Ipak ne radi se o tome. Prvo, nakon potrage za izvorom fotografije ustanovio sam daje to slika iz serije koje je napravio neki nemački vojnik koji je sa afričkog ratišta putovao u Nemačku preko Skoplja, Niša i Beograda. Dakle slika je sa te pruge. Dugo ne radi se o rudniku uglja jer su i vagoni i rampa a i sam materijal suviše "beli" za rudnik uglja. Na kraju mislim da se radi o stanici Tabanovci, dakle u Makedoniji a ne Srbiji, mada na samoj granici pa nije čudo što je napisano pogrešno. Tu je bila pretovarna stanica rudnika olova i cinka Lojane. I Rampa i ambijet potpuno odgovaraju. Pored toga betonska rampa je dosta nova a tu rudničku prugu su upravo nemci i sagradili za vreme rata. Jedina druga stanica normalnog koloseka koja je u to vreme imala pretovar sa pruge 0,60 m na pruzi Skopja - Beograd je bio Vladičin Han (pruga za Belo Polje/Surdulicu) ali to je potpuno drugačiji ambijent.
mali.paja je napisao:Ovo nije GOŠA. Prvi šinobusi su stigli iz Njemačke i orginalno su bili crveni.
Za jedan deo ste U PRAVU ! ORIGINALNI URLINGEN sinobusi jesu stigli crveni, (foto Alfred Luft) ali je i
prvih nekoliko LICENCNIH GOSA takodje bilo u crvenoj boji. To je ona druga foto od Cira-1..
Ovde se jasno vidi znak GOSA sa krilima i drugaciji tip prozora a nema ni otvora ventilacije na bokovima krova...
Da priložim jednu sliku koja će da potvrdi shucine tvrdnje da su i prvi Gošini šinobusi bili crveni poput Urdingeovih.
Stanica Novi Sad (stara na Limanu), 1960. godine.
Na prvi pogled pomislio sam da je ovo stanica Jezava kod Knjaževca gde je pretovaran uglaj sa pruge 0,60 rudnika Dobra Sreća na JDŽ. Rampa i raspored koloseka je vrlo sličan. Ipak ne radi se o tome. Prvo, nakon potrage za izvorom fotografije ustanovio sam daje to slika iz serije koje je napravio neki nemački vojnik koji je sa afričkog ratišta putovao u Nemačku preko Skoplja, Niša i Beograda. Dakle slika je sa te pruge. Dugo ne radi se o rudniku uglja jer su i vagoni i rampa a i sam materijal suviše "beli" za rudnik uglja. Na kraju mislim da se radi o stanici Tabanovci, dakle u Makedoniji a ne Srbiji, mada na samoj granici pa nije čudo što je napisano pogrešno. Tu je bila pretovarna stanica rudnika olova i cinka Lojane. I Rampa i ambijet potpuno odgovaraju. Pored toga betonska rampa je dosta nova a tu rudničku prugu su upravo nemci i sagradili za vreme rata. Jedina druga stanica normalnog koloseka koja je u to vreme imala pretovar sa pruge 0,60 m na pruzi Skopja - Beograd je bio Vladičin Han (pruga za Belo Polje/Surdulicu) ali to je potpuno drugačiji ambijent.
mali.paja je napisao:Ovo nije GOŠA. Prvi šinobusi su stigli iz Njemačke i orginalno su bili crveni.
Za jedan deo ste U PRAVU ! ORIGINALNI URLINGEN sinobusi jesu stigli crveni, (foto Alfred Luft) ali je i
prvih nekoliko LICENCNIH GOSA takodje bilo u crvenoj boji. To je ona druga foto od Cira-1..
Ovde se jasno vidi znak GOSA sa krilima i drugaciji tip prozora a nema ni otvora ventilacije na bokovima krova...
Da priložim jednu sliku koja će da potvrdi shucine tvrdnje da su i prvi Gošini šinobusi bili crveni poput Urdingeovih.
Stanica Novi Sad (stara na Limanu), 1960. godine.