Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Metovnica :
- Prikačeni fajlovi
-
- M preduzece.jpg (51.79 KiB) Pogledano 4348 puta
-
- Metovnica.jpg (185.44 KiB) Pogledano 4348 puta
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Železnička stanica Zaječar 1966.godine.
Lokomotiva JŽ 83-173 na čelu putničkog voza :
Lokomotiva JŽ 83-173 na čelu putničkog voza :
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Železnička stanica zaječar 1966.godine.
Lokomotiva JŽ 89-001 na okretnici.
Lokomotiva JŽ 89-001 na okretnici.
- Prikačeni fajlovi
-
- s-l1600 89 001 Zacejar 1966 Dup Peter Gray.jpg (119.46 KiB) Pogledano 4190 puta
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Ovo nije putnički nego mješoviti vlak.PECELJ napisao:Železnička stanica Zaječar 1966.godine.
Lokomotiva JŽ 83-173 na čelu putničkog voza :
Van sezone grijanja teretni dio je bio ispred putničkog a zimi je putnička garnitua bila do lokomotive. Zašto je to bilo tako? Kad su teretni vagoni bili ispred se računalo da su to i kao neki štitni vagoni. Drugi najvažniji razlog je bio u tome što su ti vlakovi manje više skoro u svim kolodvorima obavljali manevru. Sad manevrirat sa vagonima punim putnika pa da ti netko ispadne ili kod odbačaja padne i potrga je veliki problem. Ovako se putnički dio se ostavio na miru a sa teretnim se manevriralo. Zimi je putnička garnitura bila do lokomotive radi grijanja. Čak i dok nije bilo parnog grijanja nego su u vagonu bile peći sa lokomotive se uzimao ugalj za grijanje. Ukoliko je putnička garnitura kod tih vlakova bila do lokomotive brzina vlaka je bila manja nego kad je ista bila na kraju iza teretnih vagona. Ne znam koja je brzina bila? Morao bih potražit. Znam da je kod normalnotračnih mješovitih vlakova brzina bila 50km/h ako je putnička garnitura do lokomotive a ako je bila iza teretnih vagona brzina je bila 60km/h.
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Moja greška g.mali.paja.
No svejedno, dobismo mi lepu priču o mešovitim vozovima.
No svejedno, dobismo mi lepu priču o mešovitim vozovima.

Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Železnička stanica Zaječar 1966.godine i lokomotiva JŽ 92-027 :
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Železnička stanica BOR :
- Prikačeni fajlovi
-
- 35784749_2061685600753008_5776559729824235520_n.jpg (149.82 KiB) Pogledano 4125 puta
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Železnička stanica Zaječar 1910.godine.
Na fotografiji je mešoviti voz na liniji Zajecar - Vrazogrnac - Radujevac na Dunavu (belgijska pruga)
Dve godine kasnije je otvorena pruga Zaječar- Paraćin.
Izvor : Fb
Na fotografiji je mešoviti voz na liniji Zajecar - Vrazogrnac - Radujevac na Dunavu (belgijska pruga)
Dve godine kasnije je otvorena pruga Zaječar- Paraćin.
Izvor : Fb
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Poplave u Paraćinu 1925.godine :

Izvor : Ilustrovani list 1925.g.

Izvor : Ilustrovani list 1925.g.
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Radovi na pruzi 1906.godine, na 98 km od Paraćina, izumeđu stanica Zvezdan i Gamzigrad :
- Prikačeni fajlovi
-
- 98.jpg (197.98 KiB) Pogledano 3916 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost