Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Odgovori
Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od cira-1 »

Da dodamo par reči o vijaduktu :
Vijaduk je pušten u saobraćaj 1856. godine. Rasprostirao se preko doline Borovnice na pruzi Beč – Ljubljana – Trst. Već Tokom svoje izgradnje i nekoliko decenija kasnije bio je najveći kameni most u Evropi. Bio je 561 metar dug i 38 metara visok. Projektovao ga je Carl von Ghega, a izgradnja počela je 1850 godine, a završena avgusta 1856.godine, kada je prvi voz prešao. .Sagrađen je na dva sprata; Prvi se sastojao od 22 luka, drugi gornji od 25 lukova. Objekat je izgrađena na 24 kamena stuba, koji su stajali na drvenim gredama zabodenim u zemlju.

Gradnja viadukta 1855. godine
1855.jpg
1855.jpg (192.29 KiB) Pogledano 2020 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

kad već imamo viadukt u Borovnici, možete se prošetati po njemu...

Slika

Sljepio sam nacrt Karla von Ghega iz 1850. godine:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C ... l_plan.jpg

Potrebno je samo klikati po ovom linku za povečanje.

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od cira-1 »

Stanica Borovnica
50.jpg
50.jpg (63.05 KiB) Pogledano 2011 puta
Nekdanja železniška postaja Borovnica - iz knjige Pogledi dveh stoletij izdajatelja Občina Borovnica Foto Srdjan Cvjetović
55.jpeg
55.jpeg (39.62 KiB) Pogledano 2011 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8850
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

Železnička stanica Bohinjska Bela na pruzi Jesenice-Bohinjsko Jezero-......... :
db0c4f7e23e8d8c6894c556682d539fe.JPG
db0c4f7e23e8d8c6894c556682d539fe.JPG (91.6 KiB) Pogledano 1990 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1957
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od mali.paja »

Pruga je Jesenice-Nova Gorica-Sežana. To je sad stajalište. Ne postoji stanica Bohinjsko Jezero. Postoji samo Bohinjska Bistrica. Od jezera postoji Bled Jezero koje je odmah uz bledsko jezero. Sa stanice se vidi. Bohinjsko jezero je od željezničke stanice udaljeno nekoliko kilometara i ne vidi se. Iz njega istječe rijeka Sava Bohinjka koja spajanjem sa Savom Dolinkom stvara najdužu rijeku u bišoj Jugoslaviji, Savu.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8850
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od PECELJ »

U pravu ste g.mali.paja. Ja sam pogrešio a zbunila me je malo i ova nemačka karta iz 1940.godine .
Boh.Bis.jpg
Boh.Bis.jpg (90.51 KiB) Pogledano 1972 puta
Znači kad sam 50-tih godina sa ocem boravio 2 dana na Bohinjskom jezeru, iz Rijeke smo sišli na stanici Boh.Bistrica. Dobro se sećam onog mosta iz koga je jezero oticalo u reku Savu Bohinjku i veliko jato riba ispod njega.

Železnička stanica Bohinjska Bistrica :
ZEL17-1453_Avtovlak_CX.jpg
ZEL17-1453_Avtovlak_CX.jpg (203.5 KiB) Pogledano 1972 puta
Kad se iz Bih.Bistrice krene ka Gorici, odmah se ulazi u ovaj tunel :
bohinj.jpg
bohinj.jpg (170.15 KiB) Pogledano 1972 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

pa nisi toliko pogrešio ;)

Pošto si prepisivao iz karte, nije ni to uopšte greška.

Ali nije tako jednostavno znati sva imena stanice, kako se je menjala.


U početku bila je Bohinjska Bistrica: Wocheiner Feistritz. To je bio Austro-ugarski period kod izgradnje pruge godine 1906.
Prugu je otvorio prestolonaslednik Franc Ferdinand, ubijen u Sarajevu 1914. godine.

Sa novom prugom počeo je razvoj turizma na Bohinjskem jezeru i okolini. Pošto turisti nisu tačno znali, kde treba izaći sa vlaka,

promenili su naziv stanice u: Bistrica-Bohinjsko jezero, na nemačkom: Feistritz-Wocheinersee.

Slika

Na kraju se je vratilo ono prvo ime stanice: Bohinjska Bistrica. To je ta stanica, pored koje se vozi mali.paja sa muzejskim vlakom ;)

A sada još onaj ulazak u tunel.

Tako je izgledo kod otvaranja.
Posle 1945 se taj ulaz ne može vidjet više takav, kao je na razglednici.

Zašto?
Pa zbog miniranja tunela sa strane nemačke vojske u povlačenju...

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od ivanjz »

Zidani Most 1915. godine.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
ZMost-1915.jpg
ZMost-1915.jpg (91.73 KiB) Pogledano 1945 puta

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od železocestnik »

Na ovoj fotografiji ne vidi se željeznička stanica, jer je odmah u produžetku na levoj strani.

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1957
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Post od mali.paja »

železocestnik napisao:Na ovoj fotografiji ne vidi se željeznička stanica, jer je odmah u produžetku na levoj strani.

pozdrav
Darko
Darko, nisi li malo pogriješio? Nije li stanica u sredini slike u onom usjeku? Ovo bi bio ulaz od Maribora i Celja? Na desnoj strani se vidi pruga iz Zagreba?

Odgovori

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta