Stranica 24 od 82

Re: Slovenija

Poslato: 03 Okt 2017, 13:34
od PECELJ
Borovnica na pruzi Ljubljana - Postojna :
Borovnica.jpg
Borovnica.jpg (122.81 KiB) Pogledano 2069 puta

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 01:50
od železocestnik
PECELJ, pozdravljen,

nešto ti je nejasna ova fotografija gore ;) :D

Evo malo bolje, da se vidi, da viadukta u Borovnici nema više...

Slika

U stvari ostao je još samo jedan stub (ali i taj nije u cijeloj visini).

Još jedna u koloru...

Slika


pozdrav
Darko

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 13:04
od PECELJ
Da li to znači da je posle WW II došlo do rekonstrukcije pruge i i spuštanja njenog nivoa ?

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 16:44
od mali.paja
PECELJ napisao:Da li to znači da je posle WW II došlo do rekonstrukcije pruge i i spuštanja njenog nivoa ?
Još za vrijeme rata je to njemačka vojska napravila.

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 17:51
od železocestnik
Pozdravljeni,

nije baš tako...

Viadukt u Borovnici srušila je vojska kraljevine Jugoslavije u povlačenju ispred Italijana.
Italijanska vojska je već u juniju 1941 izradila Roth-Wagner čelićnu konstrukciju i otvorila promet po jednom tiru.
Dana 27.12.1944 američke snage su sa B-25 srušile Roth-Wagner konstrukciju.
Stvarno su okupacione njemačke snage počele več u početku januara 1945 sa izgradnjom obvozne pruge. Ali ta trasa nije bila sadašnja trasa, nego puno kraća trasa sa lukom sa malim radijem i posle puno ispusta i uspona (33 promila) preko sredine doline. Danas ide pruga daleko naokolo i ne prijeći doline.
Potrebno bi bilo po ovoj pruzi voziti sa dopregom.
Ali slijedila su bombardiranja i sprečavanje građevinskih radova, tako da su završili izgradnu pruge 2.5.1945. Prekasno.

Promet je počeo po toj pruzi tek posle oslobođenja.
Paralelno se je počela izgradnja nove pruge od stanice Preserje do Borovnice. Gradile su građevinarske brigade jugoslovanske armije do novembra 1945, posle su bili radovi još do 29. juna 1947 ali samo za jedan tir. Radovi nisu išli tako kako je bilo zamišljeno i obečano, bilo je puno problema u močvari.
Godine 1962 bila je 29.11. otvorena elektrificirana dvotirna pruga.

Ajznponar stavio je wikipeduju situaciju njemačke pruge i nove pruge posle rata:

Slika

Legend:
- a brown box: location of the former Borovnica train station (in use between 1856 and 1947)
- black & white: the current route (the eastern section between Preserje station and the former Borovnica station built in 1947, the western section from the former Borovnica station to Verd and further towards Trieste built in 1856 and still in use today)
- blue: initial route between Preserje station and the viaduct (1856 - 1947), ascending the slopes of the Rakitna Plateau (Rakitniška planota)
- red: the Borovnica viaduct, completed in 1856, partly destroyed in 1941, bombed in 1944, completely demolished a few years later)
- dashed violet: German avoiding line, built immediately after bombing of the viaduct, in use from 1945 to 1947
preuzeto sa: https://sl.wikipedia.org/wiki/Slika:Rai ... ea-map.svg

Dakle ovu prugu gore na fotografiji nije uradila između rata njemačka vojska.

pozdrav
Darko

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 20:43
od PECELJ
Hvala g.železočestnik, napisaste nam čitavu istoriju vijadukta u Borovnicama. :D

Ja ću dopunit sa dve fotografije - srušenog vijadukta 1941.g od strane JVuO i popravljenog od strane Nemaca tokom WW II :
BorovnicaC.jpg
BorovnicaC.jpg (154.73 KiB) Pogledano 2042 puta
BorovnicaH.jpg
BorovnicaH.jpg (216.37 KiB) Pogledano 2042 puta

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 20:45
od PECELJ
Dosad nismo imali prilike da vidimo železničku stanica Borovnica.
U pozadini se vidi vijadukt.
borovnica19140702.jpg
borovnica19140702.jpg (182.7 KiB) Pogledano 2042 puta

Re: Slovenija

Poslato: 04 Okt 2017, 23:46
od mali.paja
Borovnica na ovoj slici nije ista sa sadašnjom Borovnicom? Vidi se okretaljka? Od današnje Borovnice je bilo potrebno potiskivati i zaprezati vlakove jer počinje uspon? Zašto je tada bila okretaljka ako nije bilo potrebe za potiskivanjem i zaprezanjem?

Re: Slovenija

Poslato: 05 Okt 2017, 01:08
od železocestnik
mali.paja, pozdravljen,

da, tačno, nova Borovnica nije ista sa ovom Borovnicom (starom) na brdu. Nova je dole u nizini.

Šta će jim okretaljka ?

Pa nekad je bilo potrebno potiskivati prema Postojni ;)


Onu čeličnu konstrukciju uradila je italijanska vojska. Sloveniju so podelili okupatori ovako, da je bila Ljubljana priključena Italiji.
Dok nije izgubila rat. Ali opet su bili na kraju pravoj strani, pobednici.



Ovu fotografiju, koju je stavio PECELJ, mogu datirati u minut tačno :idea: :shock:

Pa kako je to moguće ?

E, pa lako.

Datum: 2.7.1914
U koliko sati i koliko minuta ?

Malo sam preterao, jer tačno znam, kada je ovaj vlak došao u Ljubljanu: u 13.32

Dakle, potrebno bi bilo proračunati po voznom redu kada je bio Borovnici. Pa potrebno bi bilo u preračunu staviti i brzinu dvornog voza :idea:

Da, to je bio voz sa lešem nadvojvode Ferdinanda i njegove žene na putu u Beč.


Pa piše to sasvim u lijevom kutu ;)

Pozdrav
Darko

Re: Slovenija

Poslato: 05 Okt 2017, 14:16
od ivanjz
Tunel Karavanke.

http://www.google.com