Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
ajmo,lokomotiva je serije ..........?
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Na relaciji Lajkovac-Beograd obićno su išle lokomotive serije 83 i 85.
Da sam bio železničar, znao bih odmah. Ovako ja ću na osnovu upoređeivanja slika
Mislim da je u pitanju serija 83 a krstićem sam obeležio zašto.
Pozdrav za g.colicdusan325. Dugo Vas nije bilo ?
Da sam bio železničar, znao bih odmah. Ovako ja ću na osnovu upoređeivanja slika

Mislim da je u pitanju serija 83 a krstićem sam obeležio zašto.
Pozdrav za g.colicdusan325. Dugo Vas nije bilo ?

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Mislim da je serija 85. Ovo svetlo su imale samo one, što je posebno dolazilo do izražaja noću.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Izgleda da su i lokomotive serije 83 imale ovo svetlo.
Moramo sačekati nekog stručnijeg od nas dvoje
Moramo sačekati nekog stručnijeg od nas dvoje

-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
U pitanju je lokomotiva serije 83. To se vidi po jednom ( sada sitnom ) detalju koji uočavaju dobri poznavaoci ovih lokomotiva,
a radi se o delu vodoprečistača - u ovom slučaju šinama vođicama za izvlačenje tog aparata za prečišćavanje vode (polulevo od
mašinovođine/ložačeve glave).Naime,tokom redovnih opravki lokomotiva se obavljalo čišćenje tog aparata njegovim vađenjem
iz kućišta radi otklanjanja nataloženog mulja i kamenca,a zbog njegovog daljeg besprekornog funkcionisanja.
Mada su lokomotive obeju serija, 83 i 85 imale vodoprečistače istog tipa - Pecz-Rejtoe,ipak je bilo manjih razlika koje su se odnoslie
na njihove položaje na lokomotivskim kotlovima.Neki su bili postavljeni paralelno sa osom kotla ( ser.85 na uzanom,ser.01-10x,17,22,
itd, na normalnom koloseku ),dok su drugi bili postavljani poprečno na osu kotla ( ser.83 ).
Ispade malo opširnije,ali jedno malo podsećanje na tehniku parnih lokomotiva neće smetati nikome.
a radi se o delu vodoprečistača - u ovom slučaju šinama vođicama za izvlačenje tog aparata za prečišćavanje vode (polulevo od
mašinovođine/ložačeve glave).Naime,tokom redovnih opravki lokomotiva se obavljalo čišćenje tog aparata njegovim vađenjem
iz kućišta radi otklanjanja nataloženog mulja i kamenca,a zbog njegovog daljeg besprekornog funkcionisanja.
Mada su lokomotive obeju serija, 83 i 85 imale vodoprečistače istog tipa - Pecz-Rejtoe,ipak je bilo manjih razlika koje su se odnoslie
na njihove položaje na lokomotivskim kotlovima.Neki su bili postavljeni paralelno sa osom kotla ( ser.85 na uzanom,ser.01-10x,17,22,
itd, na normalnom koloseku ),dok su drugi bili postavljani poprečno na osu kotla ( ser.83 ).
Ispade malo opširnije,ali jedno malo podsećanje na tehniku parnih lokomotiva neće smetati nikome.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Sve "glavne" lokomotive su imale rasvjetu oko pogonskih osovina. Ovo glavne mislim na lokomotive kojih je najviše bilo (73, 83, 85 i UNRRA). Na neke lokomotive je rasvjeta naknadno ugrađivana (73 i 83).
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Hvala najlepše g.Tanka vatra na detaljnom objašnjenju.
Železničari tipa mašinovođe i ložača sigurno će ovo dobro razumeti
Železničari tipa mašinovođe i ložača sigurno će ovo dobro razumeti

Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Železnička stanica Valjevo, negde 1914-15.godine :
- Prikačeni fajlovi
-
- Valjevo 1914-15 02.jpg (164.91 KiB) Pogledano 3526 puta
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Postovanje g-din Pecelj.Zivim u zlatnom dobu,sve vrca od srece i blagostanja,i pomno pratim desavanja na forumu.Povodom vase fotografije, priprema lokomotive za voznju ,da i ja malo dodam po neku.Vasa fotografija obelezena krsticem i vasa treca fotografija su u stvari lokomotiva serije 85,a druga fotografija je lokomotiva serije 83.Fotografija sa krstom i fotografija br.3 pogledajte stazu[masivnija u odnosu na stazu lokomotivu serije 83],svetiljku,ima razlike u odnosu na fotografiju 2 gde je lokomotiva serije 83.Na obelezenoj fotografiji i fotografiji br.3,u odnosu na fototografiju br2.[lok.83]pogledajte kako izgleda drzac klizaca za ukrsnu glavu,koji i ujedno drzi stazu za opsluzivanje kotla i gornjih elemenata.Na obelezenoj fotografiji na drzacu klizaca vidi se tri karakteristicne nitne[zakivci],sto na lokomotivi serije 83 nema.Na obelezenoj fotografiji,ispod lakta masinovodje[pomocnika]se vidi pocetak kecelje,koji se razlikuje od lokomotive serije 83 i ide od cetvrte pogonske osovine do ispod kabine.G-din IVANJZ ,je pogodio da je u pitanju lokomotiva serije 85 i kao slagfovrt svemu, postavlja predivnu fotografiju lokomotive serije 85-037 lozionica uzice,gde se dobro vide ona tri zakivka na drzacu klizaca za ukrsnu glavu,kao i prepoznatljiva kecelja.A sto se tice G-dina TANKA VATRA,postovanje i respekt.Toliko od mene.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Hvala g.colicdusan325 i na Vašim zapažanjima.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 3 gosta