Na strani 19, g. Pecelj je napisao :
Železnička stanica Slovenska Bistrica - Mesto. Snimak iz 1959.godine.Ova stanica je bila udaljena par kilometara od Glavne železničke stanice Slovenska Bistrica na pruzi Zidani Most-Celje-Maribor.
To me je zainteresovalo pa sam malo istraživao. I evo šta sam pronašao :
Pruga Slovenska Bistrica – Slovenska Bistrica mesto bila je lokalna pruga i radila je 57 godina (1908-1965). Danas po trasi pruge ide lokalni put, i dalje radi železnička stanica Slovenska Bistrica,
1894. godine, vlada u Beču usvojila zakon o lokalnim prugama, koji je omogućio sve postupke u vezi sa građevinskim i podsticaja graditeljima. Za uspešan razvoj industrije i trgovine i da podigne nacionalnu ekonomiju, oni su odlučili da izgrade lokalne železnice. Vezali su glavne pruge s mestima, gde je već uspostavljena industrija, a gde je bilo moguće da se iskoriste prirodni resursi i gde žele da ubrzaju i
prošire ekonomiju.
Finansijska sredstva su prispevala od države i tako su postale lokalne železnice njihovo vlastništvo. U južnom delu bivše Štajerske su takođe izgrađene lokalne železničke pruga:
• Celje-Velenje
• Poljčane-Slovenske Konjice
• Slovenska Bistrica-Slovenska Bistrica mesto
Lokalna pruga Slovenska Bistrica – Slovenska Bistrica – mesto bila je treća lokalna železnica, koja je izgrađena u okviru Štajerskih državnih železnica. Bila je nomalna lokalna pruga, nastala s trasiranjem Južne železnice, koja je obišla Slovensku Bistricu sa željom da se poveže sa glavnom prugom. Sa izgradnjom pruge nisu žurili; čak su razmišljali o uzanoj pruzi, kao što je u časopisu Slovenski narod 13. novembra 1906. godine pisalo.
Koncesija, za izgradnju pruge Slovenska Bistrica-Slovenska Bistrica mesto, bila je izdata 23. jula 1908, i objavljena u Nacionalnom zakonu iste godine, 14. avgusta. Pruga je otvoren 10. decembra 1908, sutradan je počeo redovan saobraćaj.

- 01.jpg (92.34 KiB) Pogledano 2168 puta
Ugovor iz 1908. godine (iz knjižnice Josipa Vošnjaka Slovenska Bistrica)
Pruga je bila ravna i duga 3,742 km. Išla je po ravnom delu doline od Južne železnice do Slovenske Bistrice. Jedina krivina je bila pri spajanju sa Južnom železnicom ispred stanice Slovenska Bistrica.
Vožnja od Slovenske Bistrice do stanice Slovenska Bistrica mesto je trajala 16-17 minuta, a u suprotnom smeru 13-14 minuta. Pruga je imala dva stajališta , prva kod tri smreke u selu Lokanj, druga stanica je bila u selu Spodnja Nova.

- 02.jpg (75.53 KiB) Pogledano 2168 puta
Stajalište u selu Spodnja Nova ( iz
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=33&t=760)
Nastavak sledi