Zašto se ovaj raskrilio? Neka netko pokuša odgonetnuti. Ja znam, barem pretpostavljam?PECELJ napisao:Detalj sa stare železničke stanice Zemun :
Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot
Moderator: alend
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i
Evo cira-1,znam da ti to znas,pa da ti malo pripomognem.Sto rece Mali Paja,uz ovo razmahivanje,a na slici se vidi i pistaljka u ustima,jedan kratak pa jedan dugacak,je signalni znak.....?manevarskog osoblja . Ajde golube da te cujem.
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i
[quote="colicdusan325"][/quote]
More , ne diraj mi Ciru da te cak u Dunav ne odbacim...
Evo ti jos malo avio-snimka stanice Munze.. Kao i ucrtane trase pruge od mosta ka Zemunu...
Na vrhu strelice je danas onaj kafic "Victoria station" sa sve vagonom Baat i likovnim signalom sa fotografije.
More , ne diraj mi Ciru da te cak u Dunav ne odbacim...

Evo ti jos malo avio-snimka stanice Munze.. Kao i ucrtane trase pruge od mosta ka Zemunu...
Na vrhu strelice je danas onaj kafic "Victoria station" sa sve vagonom Baat i likovnim signalom sa fotografije.
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i
Na trećoj strani ove teme spomenuo sam električnu centralu u Zemunu, a sad postavljam i fotografiju.
Električna centrala 1901. godine. Sa sajta Stare slike Zemuna.
Sećam se kao dete da je otprilike jednom nedeljno šezdeset dvojka gurala vagone natovarene ugljem. Ugalj se istovarao u krugu centrale, a u ktugu centrale je bio dekoviljski kolosek i vagoneti u kojima se dovozio ugalj do ložišta.
Električna centrala 1901. godine. Sa sajta Stare slike Zemuna.
Sećam se kao dete da je otprilike jednom nedeljno šezdeset dvojka gurala vagone natovarene ugljem. Ugalj se istovarao u krugu centrale, a u ktugu centrale je bio dekoviljski kolosek i vagoneti u kojima se dovozio ugalj do ložišta.
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i
A sada jedan raritet, jako malo ima fotografija stanice Bežanije (Novi Beograd9 iz vremena dok je pruga bika u funkciji.
Nekadašnja mala stanica „Bežanija”, na izlasku iz „Laudanovog Šanva” u kom je bila ranžirna stanica (današnja „Ciganska rupa”). Prva četiri objekta u dnu slike, delovi stanice. Slikano sa Bežaniske Kose. Sa sajta Stare slike Zemuna, Dragan Ljubiše Antonijević
Nekadašnja mala stanica „Bežanija”, na izlasku iz „Laudanovog Šanva” u kom je bila ranžirna stanica (današnja „Ciganska rupa”). Prva četiri objekta u dnu slike, delovi stanice. Slikano sa Bežaniske Kose. Sa sajta Stare slike Zemuna, Dragan Ljubiše Antonijević
- Prikačeni fajlovi
-
- 25.jpg (185.26 KiB) Pogledano 8645 puta
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i
Da završimo priču o Zemunskom Keju :
Otprilike negde u visini fabrike čokolade bila je skretnica i pruga je prešla u dvokolosečnu.
Zemun - dunavska obala iz 1920. godine. - Sa PZ foruma Varos Kapija.
Zemun je nekad imao dve luk, putnička je bila kod restorana „Venecija”, a druga je bila teretna, koja je bila otprlike gde je danas restoran.Između dva koloseka bio je robno magacin (vidi se na fotografiji).
Čuo sam priču da je posle Drugog svetskog rata, 1945. ili 1946. godine, Tito je trebao da putuje za Zagreb. Za tu priliku u Smederevu (Sartidu), par vagona je prerađeno za ovo putovanje. Pošto je Savski most bio srušen, brodom su bili dopremljeni do Zemuna i tu su pretovareni i postavljeni na kolosek.I sa zemunske stanice Tito je otputovao za Zagreb.
Kolosek koji išao sa druge strane magacina išao je do centrale.
Panorama Zemuna - Sa sajta Stare slike Zemuna.
U prvom planu vidi se sadašnja direkcija Elektrodistribucije na keju nekada čuvena „Centrala”.Levo od „Centrale” vidi se stadion (više ne postoji) na kojemu je igrao i FK „Zmaj”, a tu su se i održavale igranke kod „Zmaja”. Levo od igrališta je fabrika čokolade Soko Štark (tada se zvala Roda), čokolada je mirisala sve do 70-tih godina prošlog veka. Fabrika čokolade više nepostoji. Sa sajta Stare slike Zemuna, Dragan Šabarić.
Otprilike negde u visini fabrike čokolade bila je skretnica i pruga je prešla u dvokolosečnu.
Zemun - dunavska obala iz 1920. godine. - Sa PZ foruma Varos Kapija.
Zemun je nekad imao dve luk, putnička je bila kod restorana „Venecija”, a druga je bila teretna, koja je bila otprlike gde je danas restoran.Između dva koloseka bio je robno magacin (vidi se na fotografiji).
Čuo sam priču da je posle Drugog svetskog rata, 1945. ili 1946. godine, Tito je trebao da putuje za Zagreb. Za tu priliku u Smederevu (Sartidu), par vagona je prerađeno za ovo putovanje. Pošto je Savski most bio srušen, brodom su bili dopremljeni do Zemuna i tu su pretovareni i postavljeni na kolosek.I sa zemunske stanice Tito je otputovao za Zagreb.
Kolosek koji išao sa druge strane magacina išao je do centrale.
Panorama Zemuna - Sa sajta Stare slike Zemuna.
U prvom planu vidi se sadašnja direkcija Elektrodistribucije na keju nekada čuvena „Centrala”.Levo od „Centrale” vidi se stadion (više ne postoji) na kojemu je igrao i FK „Zmaj”, a tu su se i održavale igranke kod „Zmaja”. Levo od igrališta je fabrika čokolade Soko Štark (tada se zvala Roda), čokolada je mirisala sve do 70-tih godina prošlog veka. Fabrika čokolade više nepostoji. Sa sajta Stare slike Zemuna, Dragan Šabarić.
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot
Pogled na ulaz u železničku stanicu Zemun :
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot
- Prikačeni fajlovi
-
- ZemunSt1.jpg (64.76 KiB) Pogledano 8538 puta
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot
Železnička stanica Zemun 1915.godine.
Izvor : arhiv AUT
Izvor : arhiv AUT
Re: Stara železnička stanica Zemun na starim razglednicama i fot
- Prikačeni fajlovi
-
- ZemunSt2.jpg (103.54 KiB) Pogledano 8226 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta