Lokomotive serije JZ 82
Moderator: ivanjz
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Zakasnio sam sa dodatkom, kako je došla u CZ i šta je tamo radila Bor 3:
Ovo njenog puta:
´14> MED-7 36, > kukHB IVk 4451,´18> Militärfeldbahn Pardubice 16, ´24> ČSD U 48.001,protektorat:05.11.1938> DRB 99 1301, 08.03.1943> Galizische Forst- und Domänendirektion Lemberg, ´45> SZD
link Rudnik Bor: http://www.pospichal.net/lokstatistik/29631-bor.htm
pozdrav
Darko
Ovo njenog puta:
´14> MED-7 36, > kukHB IVk 4451,´18> Militärfeldbahn Pardubice 16, ´24> ČSD U 48.001,protektorat:05.11.1938> DRB 99 1301, 08.03.1943> Galizische Forst- und Domänendirektion Lemberg, ´45> SZD
link Rudnik Bor: http://www.pospichal.net/lokstatistik/29631-bor.htm
pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije JZ 82
Hval Darko! To je suština vezana seriju 82 lokomotiva.
Ove su lokomotive bile dosta snažna jer su imale četiri pogonske osovine pa su se njačešće koristile na manevri za teške vozove.
Lokomotiva 82-007 danas se nalazi u muzeju u Požezi.
Ove su lokomotive bile dosta snažna jer su imale četiri pogonske osovine pa su se njačešće koristile na manevri za teške vozove.
Lokomotiva 82-007 danas se nalazi u muzeju u Požezi.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Ima još dodatak:
Bor 3 je dakle otišao u k.u.k vojsku i tamo dobio broj IVk 4451.
Na kraju rata (1918) snašla se je u reparaturnoj radionici Karl Finze u češkim Teplicama (Töplitz-Schönau), kde ju je preuzela československa armija.
Od armije kupile su je 1930. godine Češkoslovenske državne železnice (ČSD) i dobila je broj U 48.001.
Radila je kao pomoćna lokomotiva na prugama Jindřichův Hradec–Obrataň i Jindřichův Hradec–Nová Bystřice.
Za vreme WW2 su je u Linzu (Austrija) preradili i dobila je broj 99 1301. Radila je na Mariazellerbahnu (kod St. Pöltena).
Dana 8.3.1943 predata je bila Šumarskom gazdinstvu Lwow u Ukrajini (Forstverwaltung Lemberg).
Šta se je desilo posle sa njom, nije poznato.
izvor podataka: wikipedija: https://de.wikipedia.org/wiki/Rudnik_Bor_1%E2%80%934
Kako su je preradili u Linzu, vidi ovdje: https://de.wikipedia.org/wiki/DR_99_1301
pozdrav
Darko
Bor 3 je dakle otišao u k.u.k vojsku i tamo dobio broj IVk 4451.
Na kraju rata (1918) snašla se je u reparaturnoj radionici Karl Finze u češkim Teplicama (Töplitz-Schönau), kde ju je preuzela československa armija.
Od armije kupile su je 1930. godine Češkoslovenske državne železnice (ČSD) i dobila je broj U 48.001.
Radila je kao pomoćna lokomotiva na prugama Jindřichův Hradec–Obrataň i Jindřichův Hradec–Nová Bystřice.
Za vreme WW2 su je u Linzu (Austrija) preradili i dobila je broj 99 1301. Radila je na Mariazellerbahnu (kod St. Pöltena).
Dana 8.3.1943 predata je bila Šumarskom gazdinstvu Lwow u Ukrajini (Forstverwaltung Lemberg).
Šta se je desilo posle sa njom, nije poznato.
izvor podataka: wikipedija: https://de.wikipedia.org/wiki/Rudnik_Bor_1%E2%80%934
Kako su je preradili u Linzu, vidi ovdje: https://de.wikipedia.org/wiki/DR_99_1301
pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije JZ 82
- Prikačeni fajlovi
-
- 82-007-1.jpg (53.67 KiB) Pogledano 5299 puta
Re: Lokomotive serije JZ 82
Fotografija snimljena u Metovnici 1911. godine. Verovatno je nastala povodom dolaska novih lokomotiva zra rudnik Bor. Koliko se može videti radi se o tri lokomotive. Pospišal navodi samo dve sa fabričkim brojevima 2161 i 2162. Koliko može da se vidi ova ima broj 2168. Pospišal je verovatno napravio grešku.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Metovnica-1911.jpg (65.59 KiB) Pogledano 5173 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
Pozdravljeni,
Rudnik Bor stvarno je naručio 15.4.1910 3 lokomotive G 4/4 kod tvornice SLM u Švajcarskoj (Bor 1, Bor 2, Bor 3).
Dana 10.2.1913 naručio je još jednu (Bor 4).
Posle je naručio 2.2.1915 još 5 lokomotiva G 4/4, ali za ovo porudžbu nezna šta se je desilo sa njom.
Za svaku od ovih lokomotiva može se dobiti u arhivu tvornice SLM sve podatke i crteže, ali je potrebno platiti (ništa izpod 60 CHF
)
link: https://www.sbbhistoric.ch/archive/arch ... rchiv.html
pozdrav
Darko
Rudnik Bor stvarno je naručio 15.4.1910 3 lokomotive G 4/4 kod tvornice SLM u Švajcarskoj (Bor 1, Bor 2, Bor 3).
Dana 10.2.1913 naručio je još jednu (Bor 4).
Posle je naručio 2.2.1915 još 5 lokomotiva G 4/4, ali za ovo porudžbu nezna šta se je desilo sa njom.
Za svaku od ovih lokomotiva može se dobiti u arhivu tvornice SLM sve podatke i crteže, ali je potrebno platiti (ništa izpod 60 CHF

link: https://www.sbbhistoric.ch/archive/arch ... rchiv.html
pozdrav
Darko
Re: Lokomotive serije JZ 82
Da, u pravu ste gospodine Darko. Isporučene su tri lokomotive sa fabričkim brojevima 2161, 2162 i 2207. Međutim ova lokomotiva na fotografiji izgleda da nosi broj 2168.
http://www.google.com
http://www.google.com
Re: Lokomotive serije JZ 82
Lokomotiva JDŽ 12005 kasnije 82-005 u Zaječaru, sa poznatog francuskog sajta. Imali smo priliku da vidimo ovu lokomotivu u stanici Ljubić.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 82-005.jpg (65.04 KiB) Pogledano 5055 puta
Re: Lokomotive serije JZ 82
G. Darko lepo je opisao istoriju Borske lokomotive broj 3. Evo je na slici sa DRB oznakama i brojem 99 1301. Kako se vidi lokomotiva je doživela neke izmene. Dodata su točkovi napred i nazad i rezervoar za vodu je produžen.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- U48-001.jpg (38.86 KiB) Pogledano 4972 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JZ 82
ivanjz, pozdravljen,
odlično si pronašao fotografiju ove prerade lokomotive od 5.1939 do 1.1940 u Linzu u Austriji.
https://de.wikipedia.org/wiki/DR_99_1301
Sa dodavanjem još dviju osovina smanjio se je puno pritisak na osovinu, koji je bio prije 8,4 tone/osovinu,iako se je podignula težina lokomotive za 2 tone.
pozdrav
Darko
odlično si pronašao fotografiju ove prerade lokomotive od 5.1939 do 1.1940 u Linzu u Austriji.
https://de.wikipedia.org/wiki/DR_99_1301
Sa dodavanjem još dviju osovina smanjio se je puno pritisak na osovinu, koji je bio prije 8,4 tone/osovinu,iako se je podignula težina lokomotive za 2 tone.
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta