Stranica 3 od 90
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustipraća-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Apr 2012, 14:34
od alend
Jedan od tunela između Bistrika i Pala na straoj razglednici.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustipraća-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Apr 2012, 14:38
od alend
Putnička kompozicija napusta stanicu Bistrik krećući se prema Palama.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustipraća-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Apr 2012, 18:48
od ivanjz
Dovlić su bili prva stanica od Bistrika prema Palama i bila je ukrsnica sa dva koloseka.
U ovoj stanici su retko ulazili ili izlazili putnici. Nalazila se u kanjonu reke Miljacke.
Današnji izgled ove stanice pokazuje da je u fazi raspadanja.
Zgrada ove stanice bile je spaljena u II svetskom ratu.

- dovlici11.jpg (64.39 KiB) Pogledano 13507 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Apr 2012, 18:54
od ivanjz
Železničkа stanica
Pale je u blizini Sarajeva. Blizu je Jahorine, pa su pre mnogi izletnici iz Sarajeva upravo ovde izlazili, kako bi dalje nastavili put do Jahorine. Evo dve fotografije ove stanice na starim Austrijskim razglednicama.
Pruga od Sarajeva do Pala išla je kanjonom reke Miljacke, gde je bio veliki broj tunela. Deo trase na donjoj razglednici.
Izvesni
NDJ napravio je sjajnu fotoreportažu sa ove pruge. Snimio je je i tunel na ovj rezglednici.

- Stari-tunel.jpg (199.39 KiB) Pogledano 13507 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Apr 2012, 19:01
od ivanjz
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Apr 2012, 19:07
od ivanjz
Železničke stanice Koran i Pale takođe su bile u lepom prirodnom okruženju sa crnogoričnom šumom uokolo.
Dalazak u stanicu Pale uvek se dešavao u ranim jutarnjim ili kasnim popodnevnim satima. Tada bi u kupeima voza počelo komešanje. Neki su se budili i umivali, drugi su već pripremali prtljag, jer je Sarajevo već bilo blizu. Kako su Pale oduvek bile poznate kao vazdušna banja, to postoji i veći broj razglednica i fotografija vezanih za ovu železničku stanicu.

- PaleSt.jpg (167.32 KiB) Pogledano 13502 puta
Ovo je jedna od prvih fotografija ove železničke stanice iz vremena njenog otvaranja.
Panoramski pogled na železničku stanicu Pale.
Železnička stanica Pale iz vremena sedamdesetih godina. Ovu je
fotografiju postavio g. sdž361 na forumu hrvatskih železnica.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 15:24
od alend
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 15:36
od ivanjz
Železnička stanica Koran je verovatno kasnije urađena nakon izgradnje Istočne pruge.
Bila je prva stanica posle Pala u pravcu Višegrada.
Nekadašnji izgled železničke stanice Koran.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 15:37
od ivanjz
Železnička stanica Stambolčić bila je železnička stanica sa najvećom nadmorskom visinom na pruzi Sarajevo – Višegrad cca 942 m n/m. Iz pravca Sarajeva u stanicu se ulazilo direktno iz tunela dužine 852 m. Imala je vrlo lepu okolinu, sa crnogoričnom šumom koja ju je okruživala. Sam tunel presecao je vododelnicu reke Drine i reke Bosne.
Na forumu hrvatskih železnica g. sdž361 postavio je ovu lepu fotografiju ulaska voza u tunel iz pravca Sarajeva.
Kao i ovu motornog voza u stanici.
Stanica je imala četiri koloseka i bila je u krivini.
Današnji izgled železničke stanice Stambolčić.
Na donjoj slici prikazan je satelitski snimak ove stanice.
Danas se ovaj tunel koristi za lokalni put gde se vozila naizmenično propuštaju.
Na donjoj fotografiji ulaz u ovaj tunel iz pravca Sarajeva.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 14 Apr 2012, 15:57
od ivanjz
Železnička stanica Prača nalazila se u km 44 + 900 od Sarajeva.
Stara razglednica Prače. Na slici u gornjem levom uglu vidi se trasa pruge uskog koloseka u pozadini.
Putnička kompozicija u stanici Prača.
Zgrada železničke stanice Prača teško je oštećena u prošlom ratu u Bosni.
Još jedan detalj iz kanjona reke Prače u blizini ove železničke stanice.
