
- Dizel-lokomotiva DL-180U, Železare Jesenie
- Clip_673.jpg (193.58 KiB) Pogledano 4321 put

- Dizek-lokomotiva DM 50 V 9, Ribnjičarstvo Poljana
- Clip_841.jpg (175.29 KiB) Pogledano 4321 put
Đorđe napisao: 29 Nov 2021, 12:12
Opet pitam, da li neko može navesti pretpostavke koje bi to lokomotive mogle biti koje se spominju u onom tekstu iznad šeme stanice Vitkovića (1180ks i 50ks)?
Nebi trebalo biti nikakvih predpostavki po pitanju industrijskih lokomotive Azotare iz Vitkovića.
Ako su polazni podaci tačni ( 50 ks i 180 ks ) ond su u pitanju industrijske dizel-lokomotive za uzani kolosek,koje je Đuro Đaković iz
Slavonskog Broda ( ĐĐ ) tokom 60-ih godina proizvodio po licenci austrijskog proizvođača Jenbach Werke.
Dakle prva,originalne oznake "Jenbach DM 50 V 9" je bila jačine 50 ks,sa 1-no cilindričnim dizel-motorom,težine 9 tona,menjačem
sa 3 brzine, max.brzinom 16 km/h i mehaničkim prenosom putem lanaca sa prenosnika direktno na pogonske osovine.
Bile su u eksploataciji u industriji,a zadržale su se i dan-danas na pojedinim ribnjacima u Republici Hrvatskoj.
Na slici prenetoj sa hrvatskog sajta "Forum Mali vlakovi" se vidi lokomotiva ovog tipa,vlasništvo "Ribnjačarstva" iz Poljane.
Druga,originalne oznake "Jenbach DM 200 V 15",kod ĐĐ "DL - 180U" je bila jačine 200 KS,sa 4-ro cilindričnim 2-taktnim dizel-motorom,
težine 15 tona,menjačem sa 4 brzine,max.brzinom 30 km/h i mehaničkim prenosom putem lanaca sa hidrauličkog prenosnika direktno
na pogonske osovine.
Bile su u eksploataciji u industriji,rudnicima, na kolosečnim širinama 760 mm i 900 mm,a poznata je i varijanta za normalni kolosek,
fabričke oznake ĐĐ DL-180N.
Na priloženoj slici,preuzetoj sa slovenačkog foruma "Vlaki.info" je jedna lokomotiva ovog tipa koja je bila u vlasništvu Železare iz
Jesenica.
[/quote]