Stranica 19 od 29
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 01 Dec 2018, 15:04
od Igor Legaz
železocestnik napisao:za Igor Legaz:
Ovakvih idejnih projekata sa više variantama je po arhivima koliko hočeš.
Sada je pitanje, odakle si uhvatio ovaj nacrt .
Sa kojeg foruma ili si počeo da radiš sam po arhivima i predstavio si nam ovdje nešto novo .
Ako si sam otkrio ovaj nacrt u arhivu, onda nam trebaš barem reči, iz koje je godine nacrt, ko ga je predložio, pa ti možda možemo pomoći.
Bez tih podataka ništa!
Treba da znaš, da imamo sve informacije po nekim fajlovima, sa nekim imenima...
Bez tih imena ne znamo ništa, kamoli nešto iz glave...
Treba da znaš, da polako gubimo memoriju/sječanje
pozdrav
Darko
Mislim da sam odgonetnuo. Ona skica s idejama kako da pruga zaobiđe Dinaru, odnosila se na zamisao gradnje pruge Knin - Prijedor.
Zapravo, siguran sam u to. Upravo sam našao još jednu skicu s idejama (ova u prilogu nije ta skica).
Ideje su, očito, bile takve, da se izbjegne Srnetica, a da što se što više iskoristi Sana, pa bi, umjesto preko Drvara, pruga išla preko Ključa. Dajte malo strpljenja, da sve pripremim i posložim
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 01 Dec 2018, 19:32
od Igor Legaz
[1] Jučer sam postavio skicu iz 1889., na kojoj su ucrtane 4 varijante, kako od Knina trasirati uskotračnu prugu do lokacije Tičevo. Između Knina i lokacije Tičevo je Dinara. Od te 4 trase, 3 trase bi neposredno zaobilazile Dinaru, dok bi četvrta bila razvučena, preko Ličke Kaldrme.
Izvor skice koja je jučer postavljena:
ANUBIH-ZVS_1891-149-16 , 57- 27 - 19
[2] Na detalju karte (prilog 1) iz kraja tridesetih (M = 1 : 250000), vidi se Preodac i željeznička stanica Tisova Kosa.
[3] Na skici (prilog 2) iz 1889., nacrtane su ideje (6 varijantata), kako od lokacije Klačina, trasirati uskotračnu prugu do Prijedora
Izvor skice:
ANUBIH-ZVS_1891-149-16 , 57-15
[4] Na detalju karte (prilog 3) iz prve polovine tridesetih (M = 1 : 100000), vide se položaji sela (lokacija): Malo Tičevo, Veliko Tičevo, Preodac (škola, žandarmerijska stanica) i Klačina.
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 02 Dec 2018, 19:31
od Igor Legaz
Na karti iz 1909. godine, prikazano je koje su varijante povezivanja Knina i Prijedora "ostale u igri".
Bilo je: 4 x 6 (= 24) varijanata, na skicama iz 1889. godine.
Na kraju, Otto von Steinbeis je izabrao varijantu, koju obuhvaća ova tema.
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 02 Dec 2018, 20:49
od Igor Legaz
Na skici iz 1913. je prikazana najstarija željeznička pruga u BiH (kolosijek: 1435 mm). Pruga: Banja Luka - Prijedor - Bosanski Novi - Dobrljin (izgrađena 1875. godine, za vlasti Osmanskog sultanata) je označena crvenom linijom (drugo u "Zeichenerklärung").
Međutim, na skici valja uočiti crne linije (prvo u "Zeichenerklärung").
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 05 Dec 2018, 17:28
od Igor Legaz
Na detalju skice iz 1874., kojim je Sultanat namjeravao povezat jedinu dotadašnju prugu u BiH mrežom pruga u Hrvatskoj, vidljiva je primarna zamisao: Bosanski Novi - Dvor na Uni - Glina - Zagreb.
Takav spoj pruga nikad nije ostvaren, ali je u Bosanskom Novom ipak napravljen željeznički most preko Une, ali za šumsku "760" željezničku prugu.
Dakle, vlakovi iz BiH, su ipak, mostom preko Une u Bosanskom Novom, vozili za Hrvatsku, kako je to prikazano na detalju topografske karte iz tridesetih (M = 1 : 250000).
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 16 Dec 2018, 22:44
od mali.paja
Una je premošćena kod Volinje točnije odmah ispred kolodvora. Od B.Novog ima još dosta do premošćivnje Une (oko 17km).
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 17 Dec 2018, 10:42
od Igor Legaz
Između ušća Sane i ušća Une, odnosno od Bosanskog Novog do Save, a preku Une, bila su 3 željeznička mosta.
Najbliži ušću most na Uni, je bio Bosanska Dubica - Hrvatska Dubica, za šumsku prugu "760", od Kozare
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10098
do stanice kod Hrvatske Dubice
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10097
O tom mostu nisam pisao i sumnjam da je taj most "preživio" neki od (najmanje) tri balkanska rata, u posljednjih 80 godina.
O drugom željezničkom unskom mostu, brojeći od ušća Une, napisano je nešto ovdje:
mali.paja napisao:Una je premošćena kod Volinje točnije odmah ispred kolodvora. Od B.Novog ima još dosta do premošćivnje Une (oko 17km).
Ni o tom mostu, za prugu "1435", ja ništa nisam pisao.
Ja sam pisao o trećem unskom željezničkom mostu (brojeći od ušća Une), koji je (nizvodno od ušća Sane) povezivao Bosanski Novi i Dvor na Uni, koji je ucrtan na ovoj karti
http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10000
a koji je služio za potrebe šumske pruge "760" Rakovac. Taj most ne postoji više.
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 17 Dec 2018, 12:00
od Igor Legaz
Bosanski Novi, panorama iz tridesetih.
Ja sam pisao o trećem unskom željezničkom mostu (brojeći od ušća Une), koji je (nizvodno od ušća Sane) povezivao Bosanski Novi i Dvor na Uni, koji je služio za potrebe šumske pruge "760" Rakovac.
Ovo je taj željeznički most. Na fotografiji se vidi samo Una (koja "teče" prema donjem desnom kutu fotografije).
Snimljen je dio željezničkog mosta na Uni i dio šumske pruge s hrvatske strane Une (desno na fotografiji).
Ušće Sane je izvan ("preko" lijevog ruba) fotografije.
O toj fotografiji je zapisano:
http://novigrad.free.fr/SlikeNovi2.html
"Panorama iz 1930. godine.
Ova panorama je snimljena sa Kulskog brda, a odlično prikazuje Taninski most, kojim se prevozilo drvo iz dvorskog kraja
na željezničku stanicu u Bosanskom Novom. Izdavač "Lela, Zagreb".
Razglednica je iz zbirke obitelji Islamović, a kupljena je u Zagrebu na Britanskom trgu, na sajmu antikviteta 2005. godine."
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 05 Jan 2019, 13:13
od PECELJ
Železnička stanica Sanica Donja 1966.godine.
Na čelu putničkog voza lokomotive UNRRA 34 i UNRRA 6.
Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin
Poslato: 11 Jan 2019, 13:04
od PECELJ
Železnička stanica Srnetica 1066.godine i lokomotiva UNRRA 18 :