Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od colicdusan325 »

od srca veliko hvala.svaka cast,velicanstvena fotografija.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od mali.paja »

Do lokomotive 1 Ga, 2 Antonijevića, 2 ilidžanca i na štoku bi rekao da je službeni vagon?

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od mali.paja »

colicdusan325 napisao: 07 Mar 2023, 11:38 postovani moj prijatelju g-dine tanka vatra postovani g-dine mali paja pustite gospodina da zivi u svom svetu,ocigledno da je on dovoljan sam sebi.bitno je da se mi ostali smrtnici dobro slazemo i razumemo.jos jednom ti se zahvaljujem na fotografiji .otac dosao 50-tih za sefa stanice,a majka potomak stare bijeljanske porodice[drzali su stari hotel drina.kuca im je bila pored stare autobuske stanice] rodjen 53,i deset lepih godina odrastao ,nagutao se dima od parnih lokomotiva sto u stanici bijeljina sto u lozionici bijeljina stara.puno pozdrava od dusana colica negdasnjeg otpravnika vozova stanice novi beograd,sefa stanice beograd centar, sefa stanice ovca kao i dispecera bezbednosti stanice vukov spomenik.sada samo penzioner koji sa velikim zadovoljstvom razmenjuje i diskutuje sa zeleznickim zaljubljenicima.
Onda ove godine imamo okrugli jubilej! 70 banki. Ja sam to imao 05.03.

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od colicdusan325 »

g-dine mali paja nek je sa srecom.puno komentara fotografija putopisa i naravno puno zdravlja.sto se tice sastava voza ,dobro ste primetili jeste sluzbeni vagon.koliko me secanje sluzi ,putnicki vgoni tipa antonijevic su dosli u bijeljinu skoro pred ukidanje.dislocirani su iz pozarevca,mislim daih je bilo 5 ili 6.

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od colicdusan325 »

postovanje g-dine hum.svaka cast za red voznje 2.respekt,sta drugo reci.interesuje me dali je za taj red voznje,bilo teretnih vozova,obziirom da vise pretovara uglja nije bilo.bar ja mislim.sve drugo sto bih vas pitao u vezi knjizice reda voznje 2 je mozda uzalud.u svakom slucaju respekt.pozdrav.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od mali.paja »

Ovo na slici je mješoviti vlak. Po oznaćavanju vlakova na JŽ-u mješoviti vlakovi nosili su četvorocifreni broj a prvi je bio uvijek 8. Kako je garnitura na kraju kompozicije pretpostavljam da je slika nastala negdje u kasno proljeće ili ljeto ili ranu jesen? Po čemu to zaključujem? u sezoni grijanja putnička garnitura je morala biti do lokomotive. Ukoliko je putnička garnitura bila na kraju najveća dozvoljena brzina je bila 60km/h a ukoliko je bila do lokomotive onda je to bilo 50km/h. Zašto je bila putnička garnitura na kraju kompozicije? Ti mješoviti vlakovi nisu prometovali na velikim udaljenostima. Svi ti mješoviti vlakovi su između otpravnog i uputnog kolodvora vršili manevru. Kako bi se izbjeglo manevriranje sa putničkom garniturom do lokomotive zaposjednutom ljudima se radi toga je putnički dio išao na štok. Jer kod manevriranja se stalno prebacuje sa jednog na drugi kolosijek, vrše odbačaji itd. i da ne bi netko od putnika pao i slomio se ili ispao iz vagona putnički vagoni išli su na kraj.

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od colicdusan325 »

g-din mali paja.potpisujem.pozdrav.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od mali.paja »

Ovakvo obilježavanje je bilo sve negdje do 1972. Prije su vlakovi znali nositi slovnu, brojčanu i slovnu i brojčanu oznaku zajedno. Ako je bila samo slovna oznaka onda su to bila obično veliko početno slovo relacije kuda prometuje. Tako je vlak Simplon iz Pariza prema Istanbulu bio "SO", Simplon-Orijent. Iz Istanbula je nosio broj "OS" Orijent-Simplon. Valk Ploče-Ljubljana je bio "PL" a Ljubljana-Ploče "LP", Zagreb-Sarajevo Z-S, Sarajevo -Zagreb "S-Z" itd. Lokalni vlakovi imali su brojčenu oznaku ispred koje je bilo slovo "L". lokal itd. Ukoliko se u nekom vremenu pojavila potreba za više vlakova onda su se uvodili podijeljeni vlakovi. Uglavnom je to bilo u putničkom prometu uoči kakvih blagdana , Dan republike, Prvi maj itd. U šezdesetim kada je već puno naših ljudi bilo u državama zapadne Europe uvodili su se podijeljeni vlakovi iz tih država prema Jugoslaviji. Najviše ih je bilo uoči Božića i Uskrsa. Ja sam radio '76 noćnu (19.00-07.00 sati) na dan 23.12./24.12. (Badnjak po Gregorijanskom kalendaru). Tu noć iz pravca Ljubljane prema Zagrebu su prošla izvanredna 23 brza vlaka i još jedan negdje oko podne 24.12. Tada se to nije smjelo reći da su vlakovi za Božić ili Uskrs nego novogodišnji ili proljetni vlakovi. Kod teretnih vlakova je to bilo uglavnom iz luka prema unutrašnjosti kada bi prispio kakav brod. Tako dok nije bilo naftovoda onda su znali vlakovi sa naftom ići iz Ploča prema B.Brodu ili iz Splita i Kopra prema Sisku/Lendava. Pa su se tako vlakovi znali prometovati i obilježavati i u 10 djelova. Naprimjer vlak "XY" VII (sedmi dio). Pa je bilo velikog kašnjenja a u to vrijeme utvrđivala su se i ukrštavanje pa više nitko nije znao da li je taj ""XY" od prekjučer, jučer, danas ili je možda prije vremena od sutra? I onda je netko se sjetio da više to tko ne ide pa se pristupilo obilježavanju kako sam par postova prije pisao. Teretni vlak je mogao imati samo još 1 podijeljeni vlak na osnovni. Isto je bilo i kod putničkih, mješovitih i strojnih vlakova. Jedino su poslovni, brzi i ubrzani vlakovi mogli prometovati u 3 dijela.
Da ne zaboravim još navesti da se i poslije '72 jedna skupina vlakova obilježavala slovno i brojčano zajedno. To se odnosilo na Plavi vlak. On se obilježavao brojevima od 01-99 i ispred je imao slovnu oznaku "SV" (specijali vlak/voz).

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od colicdusan325 »

pozdrav.ako je tako,nemam nista protiv.

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Post od colicdusan325 »

postovanje g-dine hum.zel.stanice bijeljina nikada nije jmala okretnicu i trianglu.kao i zelezniska stanica sid.najbliza triangla je bila u stanici ruma i to u visini lozionice ruma sa desne strane strane smera beograd-zagreb,a okretnicu i trianglu imala je istanica indjija.mislim da g-din cira-1 poseduje fotografiju iz stanice morovic pri ukrstavanju dva voza bijeljina -sid[kotao parnjace ka sidu] i sid-bijeljina[tender parnjace smer bijeljina].posedovao sam i ja istu ali kompjuter napravi problem i to unisti.pozdrav.

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 6 gostiju